Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 lutego 2007, 07:17

autor: Dawid Mączka

FIFA Manager 07: Extra Time - zapowiedź - Strona 2

3 stycznia 2007 roku. Tę datę fani EA będą pamiętać do końca swojego życia. Zapowiedziany bowiem został pierwszy w historii dodatek do gry EA Sports.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Z bardziej standardowych modyfikacji wiadomo, że w grze znajdziemy dodatkowe 30 screenów z przeróżnymi statystykami, co w sumie da nam aż 100 screenów. Z ciekawszych statystyk można wymienić: analizę istniejących kontraktów, najstarszego zdobywcę bramek, najwyższą wygraną czy czas, jaki minął od zdobycia pierwszego gola w meczu. Dodano także 20 wydarzeń, które przedstawiane będą nam w trakcie sezonu, i tym samym będą urozmaicały dotychczasową zabawę.

Nowy FM to także zaktualizowana baza danych. Dodano ligę holenderską, a wraz z nią 232 fotografie piłkarzy. Ligi: angielska, niemiecka, włoska, hiszpańska i francuska zostały zaktualizowane w sumie o 134 zdjęcia. Liga szkocka otrzymała 113 fotografii więcej, natomiast Belgia i Portugalia otrzymały 47 nowych zdjęć do profili zawodników. Jednak jeśli to dodatek do gry, to zapewne trzeba będzie za niego zapłacić i tutaj spotyka nas duże zaskoczenie. Cena Extra Time wynosi dokładnie 9,95 funtów czyli około 60 zł. Jednak nie cena zaskakuje, a sposób dystrybucji gry przez EA Sports. Gra będzie do nabycia wyłącznie poprzez EA Link.

Wielu fanów jako jeden z najważniejszych minusów ostatniej odsłony FM uważało słaby i niedopracowany tryb 3D. Najprawdopodobniej programiści poszli po rozum do głowy, ponieważ na niemieckim oficjalnym forum gry pojawiła się informacja (póki co niepotwierdzona) że gra będzie zawierała w sobie dwa patche, stworzone przez niemieckich fanów gry Klausa Rasmussena i Karstena Wenze. Niestety istnieją podejrzenia, że nawet jeśli patche te zostaną wprowadzone do gry, to jedynie w niemieckojęzycznej wersji. Miejmy nadzieję, że tak się nie stanie, bo z tego co pisali niemieccy fani gry można wywnioskować, że patche są naprawdę nieźle opracowane. Na wspomnianym już forum pracownik EA podał, że edytor trybu 3D zostanie udostępniony dopiero jakiś czas po premierze Extra Time, w Internecie. Szkoda, że nie będzie edytora w samym dodatku.

Czy warto więc wydawać ciężko zarobione pieniądze na dodatek do gry, której kolejna część pojawi się jeszcze w tym roku? Nie jestem w stanie póki co odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie widziałem finalnego produktu. Oczywiście jest kilka interesujących pomysłów i udogodnień, dla których na siłę można się pokusić o kupno dziecka EA. Jednak na to pytanie odpowiedzieć będę mógł dopiero za minimum trzy tygodnie.

Dawid „Taikun” Mączka

NADZIEJE:

  • poprawienie błędów z podstawowej wersji;
  • tryb Player Manager może urozmaicić grę;
  • parę całkiem niezłych pomysłów, które sprawią, że gra będzie ciekawsza i przyjaźniejsza dla początkujących;
  • oby te niemieckie patche były we wszystkich wersjach gry.

OBAWY:

  • standardowe, to EA, więc może wyjść stary odgrzewany kotlet podany na nowym talerzu;
  • brak modernizacji w silniku 3D;
  • niedopracowanie trybu Plater Manager.
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?