Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lutego 2007, 10:59

autor: Wojciech Gatys

Left 4 Dead - zapowiedź - Strona 3

Turtle Rock Studios wprawili się nieco przy tworzeniu Counter-Strike: Condition Zero a teraz zamierzają troszkę bardziej namieszać. Ciekawa koncepcja, nowe pomysły, tryb kooperacji i spora dawka survival-horroru wyglądają na wybuchową mieszankę.

Przeczytaj recenzję Left 4 Dead - recenzja gry

Nie można zapominać, że Left 4 Dead oparte będzie o silnik (jakżeby inaczej) Source+Havok, co szczególnie w grze o żywych trupach może dać bardzo interesujące skutki. Prócz standardowych efektów, takich jak zsuwanie się ciał ze stromych dachów i opcja chowania się za realistycznie reagującymi na kule beczkami (ziew), mamy też okazję trochę poeksperymentować z pełnymi trujących gazów ciałami naszych wrogów. Połączenie realistycznych efektów z przesadzonymi animacjami śmierci jest naprawdę efektowne – kto zobaczy gigantycznego zombiaka, miażdżonego przez wyrzucony w powietrze za pomocą ładunku wybuchowego samochód – będzie wiedział, o co chodzi. Ręce, nogi, głowy i brzuchy celnie trafionych granatami wyznawców piekieł wylatywać mają w powietrze w orgii krwi i wnętrzności, a odpowiednia współpraca w ramach drużyny może dać nam naprawdę satysfakcjonującą jatkę. Oops, miejmy nadzieję, że Minister Edukacji tego nie czyta (na wszelki wypadek założę swój nowy mundurek szkolny).

Związek zawodowy zombich powinien zaprotestować przeciwko wizerunkowi kreowanemu przez media...

Na co wygląda w tej chwili Left 4 Dead? Dla mnie – na średniej wielkości hit! Turtle Rock Studios wprawili się nieco przy tworzeniu Counter-Strike: Condition Zero a teraz zamierzają troszkę bardziej namieszać na rynku strzelanek. Ciekawa koncepcja, nowe pomysły, tryb kooperacji i spora dawka survival-horroru wyglądają na iście wybuchową mieszankę. Nie można też zapomnieć o wsparciu takiego giganta jak Valve – świetny silnik graficzny, system dystrybucji Steam, czujne oko Gabe’a Newella i spółki dają Left 4 Dead spore fory już na samym starcie. A zresztą – kto nie lubi porozkwaszać zombie na krwawą miazgę?

Wojtek „Malacar” Gatys

NADZIEJE:

  • Source+Havok+Valve+Steam;
  • nareszcie – naprawdę oryginalny pomysł!
  • doświadczenie twórców Counter-Strike;
  • hordy przeciwników;
  • świeżość i dynamika.

OBAWY:

  • jedyne, czego należy się bać, to żądne krwi zombie!
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.