Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 sierpnia 2006, 11:44

autor: Krzysztof Gonciarz

Reservoir Dogs - testujemy przed premierą - Strona 3

Dowód na to, że niektórych dzieł filmowych po prostu nie da się skomputeryzować.

Wokół komputerowo-konsolowej adaptacji Wściekłych Psów Quentina Tarantino od samego początku, z przyczyn oczywistych, rozpostarta była aura kontrowersji i elementarnych wątpliwości, zamykających się w banalnych dwóch słowach – po co? Oto przykład sytuacji, w której developerzy na własne życzenie stawiają sobie poprzeczkę na tak wysokim poziomie, że nie sposób przeskoczyć jej bez wsparcia ze strony wizjonerstwa największych mistrzów dyscypliny. A wizjonerstwa szukać tu na próżno. Ba, trudno odnaleźć w tej produkcji, której beta wersję miałem okazję przemielić, jakąkolwiek myśl przewodnią, koncepcję, ideę. Przerobić Reservoir Dogs na strzelaninę TPP przeplataną pościgami samochodowymi? Mówcie mi jeszcze.

Trudno jest wskazać zamierzoną grupę docelową tego przedsięwzięcia. Dla ludzi nie związanych z dziełem Quentina żadnymi szczególnymi emocjami, będzie to zwykła, krótka, przeciętna gra akcji, w zasadzie niegodna żadnej szczególnej uwagi. Dla fanów filmu – profanka po całej linii, nie przenosząca ani krzty narracyjnej oryginalności i finezji filmowego oryginału. Ale dobra, argumenty.

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?

RD zbudowana została na standardowym szkielecie współczesnej produkcji TPP, do którego dokooptowano dość innowacyjny element w oficjalnych komunikatach twórców określany jako „crowd control”. Pod hasłem tym kryje się ciekawie rozwiązany system przejmowania kontroli nad cywilami i stróżami prawa, których w trakcie gry wykorzystać możemy do własnych, niecnych celów. Coś jak znane z innych tytułów „żywe tarcze”, acz o wiele bardziej rozbudowane – a przede wszystkim na tyle dobrze zrealizowane, że błyskawicznie stające się w oczach grającego niezbędną, integralną częścią gameplay’a.

Jedną z większych niewiadomych odnośnie tego wydawnictwa Eidosu był sposób przedstawienia fabuły i stopień jej powiązania z filmem. Z trudności wybrnięto obronną ręką. Przed każdym z 15 etapów gry widzimy odegrany w formie renderowanej cut-scenki fragment filmu, rozgrywający się w kryjówce tytułowej szajki rzezimieszków. W mniej lub bardziej bezpośredni sposób próbują zahaczać one o retrospektywne wydarzenia nie pokazane już na celuloidzie (żadnym spoilerem chyba nie będzie fakt, że w filmie Tarantino praktycznie w ogóle nie ma scen akcji), w których przejmujemy już bezpośrednią kontrolę nad bohaterami. Idea jest więc słuszna – widzimy fragment „filmu”, w którym dwie postacie rozmawiają o tym, jak udało im się uciec z miejsca napadu, a następnie przenoszeni jesteśmy na miejsce akcji i robimy swoje. Poziomów mamy w sumie 15 (wszystkie były zawarte w testowanej becie), z czego m/w 7 to pościgi samochodowe.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.