Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 maja 2006, 09:13

autor: Wojciech Gatys

Resident Evil 5 - zapowiedź - Strona 2

Realistyczne efekty oświetlenia i cienia, które mogą doskonale podkręcić niesamowitą atmosferę gry? Niepowtarzalna płynność animacji i niezwykle dokładne tekstury? Bohater, który wygląda niemal fotorealistycznie...

Przeczytaj recenzję Resident Evil 5 - recenzja gry

Prócz szybkości i umiejętności, projektanci potworów zamierzają tchnąć w nie odrobinę życia (dość interesujące stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z umarlakami). Posługując się przykładem, Jun Takeuchi przytoczył postać Ganado z RE4. Jak sam stwierdził, po raz pierwszy w serii przeciwnik posiadał jakąkolwiek osobowość, mówił i wydawał się być bardziej ludzki. Nie przeszkadzało mu to oczywiście w byciu złowrogim i przerażającym oponentem. Nie inaczej będzie w przypadków piątki – tu też spotkamy wielu wrogów, którzy posiadać będą jakieś elementy osobowości. Mają być też piekielnie inteligentni w walce.

Wszyscy, którzy mieli przyjemność zagrać w Resident Evil 4, wiedzą, że w tej części nacisk położony był na wywołanie u gracza niezwykle silnych emocji, które miały na celu związanie gracza z fabułą i atmosferą gry. Takeuchi zapewnia, że i tym razem będzie podobnie. Wiele razy będziemy unikać śmiertelnego zagrożenia dosłownie w ostatniej chwili i przez cały czas będziemy musieli uważać – ucieczka ze szponów śmierci dosłownie na ułamek sekundy przed jej nastąpieniem może zaprzeć nam dech w piersi. Jak obiecują producenci, możemy być pewni, że nasze dłonie na kontrolerach konsol nieraz się spocą.

Silną stroną nowego Residenta może też być ekipa, która go tworzy. Jun Takeuchi miał możliwość osobistego dobrania sobie współpracowników i udało mu się namierzyć wielu członków oryginalnej ekipy Capcomu, która tworzyła oryginalnego Resident Evila. Pierwsza część gry dla wielu jest niedoścignionym wzorcem i prawdziwym klasykiem, a więc piąta odsłona serii – prócz oczywistych zmian i nowych elementów – może również być swoistym powrotem do korzeni. Możemy liczyć na pojawienie się oryginalnych postaci i wydarzeń nawiązujących do pierwszego starcia z Umbrella Corporation.

Mama? Tato? Poznałem was po cieniu!

Wspominałem już, że bohaterem gry najprawdopodobniej będzie Chris Redfield, ale tajemnica związana z główną postacią wygląda cokolwiek interesująco. Otóż producenci potwierdzili, że będzie to postać znana z poprzednich części gry i że związany z nią będzie naprawdę spory zwrot akcji, który ma wpłynąć na nasze postrzeganie świata Resident Evil jako całości. Jednocześnie co jakiś czas – niby to mimochodem – w różnych wywiadach podrzucają redaktorom strzępki informacji, które zwodzą, kręcą i mieszają. Raz zdaje się, że Redfield na 100% będzie głównym bohaterem, innym razem znów pojawia się fakt, który niemal (ale tylko niemal) dyskwalifikuje go jako gwiazdę Resident Evil 5. Czyżby miały zostać ujawnione nieznane dotąd fakty z jego życia? Wedle niektórych pogłosek Chris będzie działał po stronie zła! Czyżbyśmy mieli wcielić się w antybohatera? Coś tu nie pasuje...

W dniu premiery Resident Evil 5 na pewno nie będziemy rozczarowani. W tej chwili data wydania gry ustalona przez producentów to rok 2007. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że trzeba będzie przebić sukces doskonałej czwórki oraz wypowiedzi samego Juna Takeuchi, który stwierdził niedawno, że tego typu projekt wymaga od trzech do pięciu lat na ukończenie, premiera może się jeszcze sporo obsunąć. Resident Evil 5 na pewno nie będzie jednym z tytułów promujących PlayStation 3, a szkoda – mógłby znacznie przyczynić się do popularności nowej konsoli Sony. Poczekamy więc, ale to chyba dobrze – na najlepsze rzeczy trzeba przecież czasem w życiu poczekać...

Wojtek „Malacar” Gatys

NADZIEJE:

  • nowe platformy, nowe możliwości;
  • Resident wychodzi z ciemności;
  • powrót do korzeni;
  • Jun Takeuchi wszystkiego dopilnuje.

OBAWY:

  • sami zamienimy się w zombie, zanim się gry doczekamy.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.