Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 kwietnia 2006, 11:07

autor: Anna Nowopolska

Reprobates: U Bram Śmierci - zapowiedź - Strona 2

Będą sensowne i na przyzwoitym poziomie trudności zagadki, tworzące interesującą i kierująca się logiką całość. Tak przynajmniej było w Nibiru i w Black Mirror, i raczej brak podstaw sądzić, by w tym przypadku miało być inaczej.

Kto by pomyślał jakiś czas temu, że Czesi staną się potęgą na rynku przygodówek? A jednak wszystko ku temu zmierza, co mnie na przykład cieszy, zawszeć to słowiański akcent, którego może jedynym mankamentem są hmm... przaśne twarzyczki bohaterów, co zwłaszcza panom niespecjalnie dodaje uroku... Ale nic to, jak mawiał imć Wołodyjowski, w porównaniu z całą, nader obiecująca resztą.

Hmm... czyżby dzielny wojak Szwejk...?

Niezbyt wiele wiadomo natomiast na temat fabuły, choć to co wiadomo, wystarczy w zupełności, by narobić potencjalnym graczom niezłego apetytu. Adam Raichl, dwudziestotrzyletni technik wybiera się do pracy jak co dnia w swym przewidywalnym, nieco nudnawym życiu. Rozmyślając o czekającym go jak zawsze wieczorze z dziewczyną, wsiada do samochodu i odpala silnik. I nagle przenika go gwałtowny ból i oślepia rozlewające się dookoła białe światło. Szczęśliwie trwa to moment i doszedłszy do siebie mężczyzna decyduje się ruszyć spod domu. Dla poprawy samopoczucia włącza radio i mimochodem słucha audycji, w której pewien profesor rozprawia o wpływie osiągnięć techniki na człowieka. I kiedy wydaje się, że niepokojące zdarzenie było jakimś wybrykiem wyobraźni, Adam odbiera telefon od znajomego i... zderza się z cysterną przewożącą paliwo. Pojawiają się znajome mu już halucynacje i mężczyzna traci przytomność...

W zasadzie takiego wypadku nie powinien był przeżyć, a jednak... bohater budzi się w nieznanym sobie domku, na nieznanej sobie wyspie, co więcej w nieznanym i nie dającym się jednoznacznie określić czasie.

Wokół niego pojawiają się i znikają postacie z różnych epok, niektóre z nich znikają raz na zawsze... Nie wiadomo, czy to sen, majaki, czy mężczyzna umarł, zwariował, znajduje się w niebie (?), czy może prędzej w czyśćcu (?), a może odbył podróż w czasie lub jest ofiarą jakiegoś makiawelicznego eksperymentu...?

Rytm życia w tym dziwnym miejscu wyznacza dźwięk dzwonu, na komendę którego wszyscy, nawet wbrew własnej woli, zasypiają jak pociągnięte za sznurek marionetki.

Poruszając się po wyspie Adam znajduje w różnych miejscach ukryte tajne wiadomości i to mobilizuje go do samodzielnej próby odkrycia prawdy. Nie chce bezczynnie czekać na swój los, tym bardziej, że nie ma pojęcia, czego się spodziewać, a obawia się, że w każdej chwili może zniknąć, jak wielu przed nim.

Czy kiedykolwiek uda mu się wrócić do swego poprzedniego życia? Który świat rzeczywiście istnieje, co jest realne, a co nie? – gracz z pewnością będzie nie raz wraz z bohaterem zastanawiał się nad odpowiedziami na te pytania. „Nadchodzi noc. Czy będzie to ta ostatnia? Czy też nadejdzie kolejny poranek?" – nie chcąc już więcej zadawać sobie tych pytań, mężczyzna musi stawić czoła tajemnicy, za którą może się kryć wszystko...

I to by było na tyle w kwestii wiedzy o zamiarach twórców względem losów Adama. Gra ukaże się w trzecim kwartale tego roku w Niemczech, a nam pozostaje pozazdrościć sąsiadom i trzymać kciuki za rodzimych wydawców, aby nabrali ochoty na Reprobates, co najmniej takiej jak ja.

kassiopestka

NADZIEJE:

  • szansa na poruszanie się w pięknych i dopracowanych sceneriach, co charakterystyczne jest dla produkcji Future Games i spółki;
  • unowocześniona animacja, po której wiele sobie obiecuję;
  • swoisty, mroczny klimat, będący gwarancją dobrej zabawy;
  • sensowne i na przyzwoitym poziomie trudności zagadki, tworzące interesującą i kierująca się logiką całość, tak przynajmniej było do tej pory i raczej brak podstaw sądzić, by w tym przypadku miało być inaczej;
  • interesująco zapowiadająca się fabuła;
  • zważywszy również niewygórowaną cenę poprzedniczki, czyli Nibiru, można oczekiwać i tym razem wyjścia naprzeciw kieszeniom niespecjalnie zamożnej klienteli.

OBAWY:

  • oby twórcy nie przesadzili zanadto z udziwnianiem historii i gmatwaniem losów głównego bohatera, bo nie lubię poruszać się po grze jak pijany zając;
  • oby gra miała szanse w ogóle zawitać na ekrany polskich komputerów, czego sobie i Państwu życzę – amen.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.