Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 marca 2006, 09:34

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - przed premierą - Strona 3

Oto produkt skazany na ogromną popularność. Jeśli autorom uda się do doskonale znanej konwencji wepchnąć zapowiadane innowacje i przyprawić to wszystko szczyptą dobrego humoru, otrzymamy znakomitą grę, znacznie lepszą i ciekawszą od wybitnego pierwowzoru.

To jednak jeszcze nie wszystko. Sequel LEGO Star Wars wprowadzi do rozgrywki zmienny poziom trudności. Program na bieżąco będzie obserwował nasze poczynania, dostosowując siłę wrogów i ich umiejętności w zależności od tego, jak dobrze nam idzie. Jeśli gra „dojdzie do wniosku”, że prezentowany poziom jest bardzo wysoki, zabawa stanie się znacznie trudniejsza i wymagająca.

Autorzy tworzą LEGO Star Wars: The Original Trilogy na silniku użytym w pierwowzorze, dlatego nie należy spodziewać się znacznych zmian w oprawie wizualnej programu. Nie oznacza to jednak, że nie zostaną wprowadzone pewne udogodnienia. Fani pierwszej części cyklu narzekali na utrudnienia wynikające ze złej pracy kamery podczas zabawy w dwie osoby. Panowie z Traveller’s Tales postanowili wziąć sobie do serca wszystkie uwagi i poprawili ten element rozgrywki. Dzięki oddaleniu pola widzenia, bohaterowie prowadzeni przez graczy będą mieli większą swobodę w walce i eksploracji kolejnych plansz. W poprzedniej edycji programu użytkownicy musieli trzymać się bardzo blisko siebie, co niekiedy prowadziło do irytujących sytuacji. Twórcy zapowiadają, że ulepszona obsługa kamery nie została jeszcze w pełni zaimplementowana i cały czas wprowadzane są nowe pomysły. Można się więc spodziewać w tej kwestii innych, użytecznych funkcji, ale na konkretne informacje musimy jeszcze poczekać.

Chewbacca, Luke Skywalker i Han Solo.

Sukces LEGO Star Wars zaskoczył wszystkich, włączając w to twórców programu, którzy dziś otwarcie przyznają, że nie spodziewali się tak dużego zainteresowania. Biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych kopii, nie powinniśmy się dziwić, że w przypadku oficjalnej kontynuacji koncern LucasArts postanowił nie korzystać z usług pośredników i sam zabiera się za wydanie i dystrybucję gry.

LEGO Star Wars: The Original Trilogy to produkt niemal skazany na ogromną popularność. Jeśli autorom uda się do doskonale znanej konwencji wepchnąć zapowiadane innowacje, zaprezentować tak samo grywalne misje i przyprawić to wszystko szczyptą dobrego humoru, otrzymamy znakomitą grę, znacznie lepszą i ciekawszą od swojego pierwowzoru. Olbrzymim plusem tej produkcji jest też fakt, że korzysta z materiału zaprezentowanego w klasycznej trylogii, który cieszy się znacznie większym uznaniem niż nowe propozycje George’a Lucasa. Pozostaje więc tylko czekać do przyszłego roku, kiedy LEGO Star Wars: The Original Trilogy oficjalnie zadebiutuje na rynku. Miejmy nadzieję, że okres ten minie jak z bicza strzelił...

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

NADZIEJE:

  • duża dawka humoru towarzysząca poczynaniom bohaterów;
  • więcej skomplikowanych etapów, wymagających użycia różnych umiejętności danych postaci;
  • wprowadzenie zapowiadanych zmian w kwestii użycia pojazdów;
  • niezwykle rozbudowany moduł odpowiedzialny za tworzenie nowych bohaterów Gwiezdnej Sagi;
  • znakomita grywalność, która w równym stopniu co humor zadecydowała o sukcesie pierwowzoru.

Obaw brak. Tej gry nie można zepsuć.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.