Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 marca 2006, 10:13

autor: Łukasz Gajewski

BioShock - jak wygląda przed premierą - Strona 2

Miejscem akcji BioShocka będzie laboratorium badawcze pochodzące z czasów II WŚ – na nowo uruchomione. Trwają w nim prace nad biotechnologiami, które są powiązane z badaniami przeprowadzanymi kilkadziesiąt lat wcześniej przez nazistów.

Przeczytaj recenzję BioShock - recenzja gry

Ciekawe podejście dotyczy też naszych przeciwników – a więc gromad mutantów, którzy, jak IG zapewnia, będą podejmowali decyzje w oparciu o system motywacji a nie prostych skryptów, jak to zazwyczaj ma miejsce. Podstawowym mechanizmem, na którym AI będzie się opierać będzie tzw. AI ecology – swoisty sztuczny ekosystem z podziałem organizmów na trzy rodzaje: robotników zajmujących się zbieraniem (min. wspomnianych już plazmid), drapieżników polujących na tych pierwszych i żołnierzy dbających o bezpieczeństwo robotników – a więc naturalnych wrogów tych drugich. W zależności od rodzaju mutanci będą mieli różne instynkty stanowiące główny system wpływania na ich zachowanie. Pomysł bardzo ciekawy – choć autorzy gier nie po raz pierwszy obiecują rezygnację ze skryptów, co udawało się do tej pory nielicznym.

Poza wspomnianymi plazmidami gracz będzie miał dostęp do kilku rodzajów broni – choć ich liczba będzie znacząco mniejsza niż w większości FPP. Z drugiej jednak strony, każdy rodzaj broni będzie dawał daleko idące możliwości modyfikacji. Obok broni będą również inne elementy ekwipunku podlegające tego rodzaju przeróbkom.

Sprawy techniczne

Oprawa gry – zarówno grafika jak i dźwięk – jest pewną niewiadomą. Podstawę będzie zapewniał silnik zastosowany w Tribes: Vengeance – zmodyfikowana wersja silnika Unreala w pełni wykorzystująca dobrodziejstwa Direct X 9.0. Znacznie jednak ciekawszy od wyglądu lokacji jest poziom ich interaktywności – jednym z atutów wspomnianych już poprzedników tego tytułu była niezwykle rozbudowana jak na tamte czasy możliwość wpływania na środowisko. Niestety na ten temat, przynajmniej na razie nie podano żadnych konkretnych informacji.

Klimacik jest...

O oprawie dźwiękowej wiadomo, że ma być dobra – i szczerze mówiąc można uznać to za dość prawdopodobne, ze względu na fakt, iż człowiekiem odpowiedzialnym za tę część projektu jest Dorian Hart, który zajmował się udźwiękowieniem całej serii Thief i System Shocka 2. Dla osób, które dziwnym trafem losu tego nie wiedzą, mała informacja – oba tytuły można uznać za jedne z najlepiej udźwiękowionych gier w historii.

Podsumowanie

Z przedstawionych do tej pory informacji wyłania się bardzo interesujący tytuł. Irrational Games to doświadczony zespół, który ma na swoim koncie wybitne gry zbliżone do właśnie zapowiadanej produkcji – jest więc mało prawdopodobne że popełnią jakieś podstawowe błędy.

Zakończenie prac jest przewidziane na rok 2007 – w tej chwili IG pokończyła inne projekty i można liczyć, że skupi w pełni swoje siły na realizacji tej pozycji.

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • konwencja gry – horror SF;
  • oryginalny sposób rozwoju bohatera;
  • ciekawe rozwiązanie motywacji przeciwników;
  • doświadczony zespół;
  • „duchowy spadkobierca SS2” – obiecane klimat i swoboda działania.

OBAWY:

  • Irrational Games zostało niedawno przejęte przez Take 2. Nie wiadomo, jak nowy właściciel wpłynie na proces produkcji;
  • wykonano dopiero połowę prac – wiele się jeszcze może zmienić.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.