autor: Łukasz Gajewski
Ancient Wars: Sparta - zapowiedź - Strona 3
Zaawansowany engine, ma umożliwiać Sparcie wyświetlanie do 5000 jednostek na jednej mapie, zapewnić cykl dnia i nocy, dynamiczne oświetlenie – ale, co najważniejsze, ma umożliwić interakcję ze środowiskiem na sposób wcześniej nie spotykany w RTS-ach.
Przeczytaj recenzję Ancient Wars: Sparta - recenzja gry
Sprzęt, w który będzie można wyposażać nasze oddziały, będzie się produkować samodzielnie w zależności od posiadanych możliwości produkcyjnych i finansowych. Co ciekawe, twórcy przewidują również zdobywanie ekwipunku na wrogu – nie tylko mieczy czy tarcz, ale i przejmować będzie można pozostawione rydwany czy katapulty.
Co cieszy, World Forge deklaruje przywiązanie dużej uwagi również do innych kluczowych aspektów gry – takich jak zrównoważenie sił czy dopracowanie interface’u. Z tego względu na tym etapie produkcji wciąż nie wiadomo, jakie szczegółowe rozwiązania gra wprowadzi – pozostaje liczyć, że ta uwaga zaowocuje.

Widać jednak, że twórcy nie dążą do oryginalności za wszelką cenę. Wśród planowanych elementów gry pojawiają się klasyczne już dla gatunku rozwiązania Pierwszym jest zasada papier, nożyce, kamień – a więc nie będzie oddziałów doskonałych – każdy z nich można zniszczyć odpowiednio dobranym przeciwnikiem (kawaleria bije łuczników, łucznicy – ciężką piechotę, ciężka piechota – piechotę z włóczniami, piechota z włóczniami – kawalerię). Drugim – wprowadzenie herosów zdobywających doświadczenie (choć tu twórcy zarzekają się, że nie chcą stworzyć żadnej hybrydy z cRPG, ale RTSa).
Korzystanie ze sprawdzonych elementów jest oczywiście dobrym rozwiązaniem i świadczy o tym, że autorzy nie skupili się przesadnie na jednym aspekcie gry, a starają się stworzyć dojrzały i dopracowany produkt.
Oczywiście ich starania będzie można ocenić dopiero, gdy gra ujrzy światło dzienne – a to nie stanie się zbyt szybko. Jako termin premiery zapowiadają rok 2006 powtarzając sakramentalne „będzie kiedy zostanie skończona”.
Łukasz „Gajos” Gajewski
NADZIEJE:
- niezwykle elastyczny silnik;
- zapowiadana dbałość o realia historyczne;
- rozmach kampanii;
- znakomita grafika.
OBAWY:
- połączenie tego wszystkiego w jedną spójną całość;
- założenia są bardzo obiecujące – ale to tylko założenia.