Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 stycznia 2006, 11:59

autor: Łukasz Gajewski

Ancient Wars: Sparta - zapowiedź - Strona 3

Zaawansowany engine, ma umożliwiać Sparcie wyświetlanie do 5000 jednostek na jednej mapie, zapewnić cykl dnia i nocy, dynamiczne oświetlenie – ale, co najważniejsze, ma umożliwić interakcję ze środowiskiem na sposób wcześniej nie spotykany w RTS-ach.

Sprzęt, w który będzie można wyposażać nasze oddziały, będzie się produkować samodzielnie w zależności od posiadanych możliwości produkcyjnych i finansowych. Co ciekawe, twórcy przewidują również zdobywanie ekwipunku na wrogu – nie tylko mieczy czy tarcz, ale i przejmować będzie można pozostawione rydwany czy katapulty.

Co cieszy, World Forge deklaruje przywiązanie dużej uwagi również do innych kluczowych aspektów gry – takich jak zrównoważenie sił czy dopracowanie interface’u. Z tego względu na tym etapie produkcji wciąż nie wiadomo, jakie szczegółowe rozwiązania gra wprowadzi – pozostaje liczyć, że ta uwaga zaowocuje.

... a wieczorkiem na basen!

Widać jednak, że twórcy nie dążą do oryginalności za wszelką cenę. Wśród planowanych elementów gry pojawiają się klasyczne już dla gatunku rozwiązania Pierwszym jest zasada papier, nożyce, kamień – a więc nie będzie oddziałów doskonałych – każdy z nich można zniszczyć odpowiednio dobranym przeciwnikiem (kawaleria bije łuczników, łucznicy – ciężką piechotę, ciężka piechota – piechotę z włóczniami, piechota z włóczniami – kawalerię). Drugim – wprowadzenie herosów zdobywających doświadczenie (choć tu twórcy zarzekają się, że nie chcą stworzyć żadnej hybrydy z cRPG, ale RTSa).

Korzystanie ze sprawdzonych elementów jest oczywiście dobrym rozwiązaniem i świadczy o tym, że autorzy nie skupili się przesadnie na jednym aspekcie gry, a starają się stworzyć dojrzały i dopracowany produkt.

Oczywiście ich starania będzie można ocenić dopiero, gdy gra ujrzy światło dzienne – a to nie stanie się zbyt szybko. Jako termin premiery zapowiadają rok 2006 powtarzając sakramentalne „będzie kiedy zostanie skończona”.

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • niezwykle elastyczny silnik;
  • zapowiadana dbałość o realia historyczne;
  • rozmach kampanii;
  • znakomita grafika.

OBAWY:

  • połączenie tego wszystkiego w jedną spójną całość;
  • założenia są bardzo obiecujące – ale to tylko założenia.
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.