Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 grudnia 2005, 13:15

autor: Jacek Hałas

SWAT 4: Syndykat - przed premierą - Strona 2

Będziemy mieć do czynienia z przestępczym syndykatem, dostarczającym na ulice narkotyki oraz nielegalną broń, rosnącym w siłę dzięki powiązaniom z osobami piastującymi najwyższą władzę. Obecność wątku fabularnego miłośników sagi może nieco zaskoczyć.

Przeczytaj recenzję SWAT 4: Syndykat - recenzja gry

Wydłużenie czasu trwania misji z całą pewnością wpłynie też na wspomniane już wcześniej zawyżenie ogólnego poziomu trudności rozgrywki, tym bardziej iż przestępcy w dalszym ciągu będą pojawiali się w losowo wybranych miejscach. Poszczególne etapy (podobnie jak w podstawowej wersji) będą rozgrywane głównie na terenach zurbanizowanych. Ciekawie zapowiada się na przykład poziom zlokalizowany wewnątrz ogromnej fabryki, w której produkowane były narkotyki. Poszczególne plansze zostaną w znaczny sposób rozbudowane, dając jednocześnie więcej możliwości działania podczas przeprowadzania kolejnych akcji (np. szturmowania pomieszczeń). Jeśli zaś chodzi o same cele, w niektórych przypadkach będziemy musieli liczyć się z obecnością dodatkowych utrudnień. Świetnym przykładem wydają się być ścieżki, dzięki którym bandyci będą mogli uciec z planszy, doprowadzając tym samym do zawalenia całej misji.

W trakcie zabawy będziemy mogli skorzystać z wielu zupełnie nowych broni, między innymi poręcznego karabinu snajperskiego, czy wyrzutni granatów gazowych, dzięki której pozbędziemy się liczniej zgromadzonych przeciwników. Usprawnienia obejmą również stronę terrorystów. Bandyci dostaną między innymi lekkie karabiny maszynowe. Co ciekawe, w potyczkach multiplayer zawodnicy będą mogli dowolnie wybierać giwery. Nic więc nie stanie na przeszkodzie żeby antyterrorystę uzbroić w karabin maszynowy, typowy dla pospolitych bandziorów. W trybie dla pojedynczego gracza nowe elementy ekwipunku będą odblokowywane w miarę kończenia kolejnych misji. W zamierzeniach będzie to zapewne miało zmobilizować gracza do powtarzania wcześniejszych etapów, przy wsparciu ze strony nowo zdobytego sprzętu.

Maria Mendonsa? Nie, to nie ten statek... miałem odnaleźć Ship Happens. ;-)

Na giwerach możliwości zapowiadanego dodatku na całe szczęście się nie skończą, w grze pojawią się także różnorakie gadżety. Na uwagę zasługują między innymi: przydatny w wielu sytuacjach noktowizor, pomagające oznaczać zbadane już miejsca flary, czy też pozwalające zabrać ze sobą dodatkową amunicję specjalnie zaprojektowane sakiewki. Licznych usprawnień doczeka się także sztuczna inteligencja komputerowych przeciwników. Bandyci będą przede wszystkim koordynowali kolejne ataki. Inna ciekawostka dotyczy unieszkodliwionych złoczyńców. Jeśli nie zostaną oni dostatecznie przypilnowani, może zdarzyć się tak, iż spróbują zbiec z miejsca akcji, bądź też ponownie chwycić za broń.

Tryb multiplayer z całą pewnością stanowił jeden z najmocniejszych punktów podstawowej wersji gry, nie inaczej więc może być w tym przypadku. Trzeba przyznać, iż rozgrywki sieciowe doczekają się szeregu ciekawych innowacji. W przeciwieństwie do pierwszej części gry, w której w trybie kooperacji mogła brać udział wyłącznie jedna drużyna, tym razem gracze przejmą kontrolę nad dwoma zespołami antyterrorystów. Oznacza to, iż w przygotowanych przez producentów misjach weźmie udział maksymalnie dziesięciu zawodników. To, czy gracze podzielą się na dwie ekipy, czy może pozostaną razem, będzie oczywiście uzależnione wyłącznie od ich upodobań. Gra nie narzuci raczej żadnych odgórnych rozwiązań.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.