Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 grudnia 2005, 14:56

autor: Tytus Klepacz

El Matador - przed premierą - Strona 2

O sukcesie El Matadora zadecyduje to, jak autorom uda się przenieść na komputerowy ekran atmosferę tej mrocznej historii o korupcji, zemście i sprawiedliwości...

Przeczytaj recenzję El Matador - recenzja gry

Środki do celu

El Matador będzie bez wątpienia grą akcji, w której będziemy oglądać świat przedstawiony w trzeciej osobie liczby pojedynczej (FPP). Miejscem akcji będzie głównie nieprzebyta dżungla Ameryki Południowej, będą też rzecz jasna misje we wnętrzach. Autorzy zapowiadają 15 lokacji pełnych detali i wzorowanych na oryginalnym wyglądzie krajobrazów Ameryki Południowej. Podobnie jak w przywoływanym już Max’ie Paynie kierować będziemy poczynaniami tylko jednego bohatera, ale od czasu do czasu pomogą nam inne napotkane w grze postacie. Arsenał oddany do dyspozycji gracza będzie ciekawy, chociaż dość standardowy, m.in.: pistolety, karabiny, karabinki, granaty, pałki i noże. Prócz misji typu kill’n’destroy, producenci zapowiadają też questy.

Z udostępnionych zdjęć i trailerów wnosimy, że El Matador prezentuje się poprawnie-przeciętnie, chociaż wodospady i wszelka natura ożywiona wygląda bardzo smacznie. Mam nadzieje, że będzie można w grze poczuć klimat południowo-amerykańskiej dżungli, ten ogrom i natłoczenie wszelkiej maści zwierzątek i roślin; że gracz osiągnie stan ciągłego zagrożenia nie tylko ze strony ścigających go Sicarios ale i matki natury. Grę obsługiwać będzie zmodyfikowany engine Korea: Forgotten Conflict, który przecież wydajnością nie zachwycał. Zobaczymy. Programiści z Plastic Reality twierdzą, że engine został zmodyfikowany i udoskonalony; obiecują większą wydajność, dynamiczne cienie, mapowanie przemieszczeń i wiele innych atrakcji.

Nowe? Nie, wyprane w Perwollu!

Mały wyrok

Uważam, że o sukcesie El Matadora zadecyduje to, jak autorom uda się przenieść na komputerowy ekran atmosferę tej mrocznej historii o korupcji, zemście i sprawiedliwości. Bo jeśli gra nie zachwyca oprawą i oryginalnością, to tylko naprawdę fajny klimat i akcja wciągająca i trzymająca w napięciu może jej pomóc. Czekamy więc na rozrywkę nieco bardziej wysublimowaną niźli bycie surrealistą (Andre Breton mawiał przecie, iż najprostszym gestem surrealistycznym jest wyjście z pistoletem na ulicę i strzelanie na oślep do tłumu), albowiem ma być w El Matadorze dużo rozgrywki taktycznej, skradania, podchodów i walki wręcz. Wręcz trudno się doczekać, aby się o tym przekonać samemu.

Tytus Klepacz

NADZIEJE:

  • dżungla będzie tętniła życiem;
  • więcej główkowania, mniej bezmyślnego strzelania.

OBAWY:

  • czy uda się autorom zawrzeć w grze atmosferę ciągłego zagrożenia i klimat kolumbijskiego krajobrazu?
  • tytuł może się przeterminować przez wciąż przekładaną premierę;
  • czy nie będzie to kolejna przeciętna produkcja w stylu...
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.