Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 września 2005, 09:27

autor: Maciej Myrcha

Harry Potter i Czara Ognia - przed premierą - Strona 2

Przed czwartym rokiem nauki w Hogwarcie ma miejsce finał mistrzostw świata w Quidditchu. W trakcie jego trwania nie zabraknie mrożących krew w żyłach sytuacji. Jednak chyba najważniejszym wątkiem „Czary Ognia” jest Turniej Trójmagiczny.

Nasza kreatywność w rzucaniu zaklęć zostanie wynagrodzona – jeśli pozbędziemy się przeciwnika w efektowny sposób bądź też skorzystamy przy tym z „drużynowych” czarów, obejrzymy inne niż standardowe sceny unicestwienia wroga. Developerzy przygotowali znaczną ich liczbę, więc odkrycie wszystkich będzie dla graczy dodatkowym wyzwaniem. W warstwie wizualnej także doczekamy się liftingu – teraz magia będzie wyglądać jak magia a nie jak sztuczne ognie dla dzieci – wokół rzucającego czar pojawią się różnorodne efekty w zależności od rodzaju zaklęcia, np. strzelające błyskawice. Wraz z rozwojem akcji nasze czary będą stawać się coraz potężniejsze, jeśli więc nie radzimy sobie z jakimś zadaniem, zawsze możemy do niego powrócić po nabraniu mocy. Nowo poznane techniki mogą się również przydać do odkrywania lokacji i sekretnych miejsc.

Fabuła gry będzie ściśle związana ze swoim ekranowym protoplastą. Zobaczymy więc 11 poziomów rozmieszczonych w lokacjach znanych z filmu (i książki przy okazji) m.in. arenę do gry w Quidditcha, Zakazany Las czy Hogwart. W każdym z poziomów napotkamy różne zadania, zarówno główne jak i poboczne. Również nasi przeciwnicy zostaną przeniesieni z kliszy do pamięci komputera, szczególnie będzie to zauważalne podczas Turnieju Trójmagicznego gdzie zmierzymy się ze smokiem, którego jajo należy ukraść, czy stoczymy walki z trytonami w toni mrocznego i lodowatego jeziora.

Rozbudowaniu ulegnie system kart znany z poprzednich produkcji cyklu. Gracz będzie mógł wyposażyć Harry’ego, Rona i Hermionę w dowolne 3 karty, różniące się efektami, które powodują. Niektóre z nich zwiększają moc magiczną posiadacza, inne zaś ulepszają siłę czy dodają punkty zdrowia. Czasami w nagrodę za pomysłowe czy efektowne wykonanie jakiejś czynności możemy otrzymać karty o specjalnych właściwościach, niedostępne podczas normalnej rozgrywki.

Oprawa dźwiękowa zostanie stworzona również na prawdziwie filmowym poziomie. Mimo, iż aktorzy odtwarzający główne role w filmie nie zgodzili się (bądź nie mogli tego zrobić) na wzięcie udziału w nagraniach kwestii mówionych do gry, twórcy zatrudnili człowieka odpowiedzialnego za casting do filmowej adaptacji Harry’ego Pottera, który znalazł osoby o barwie głosu zbliżonej do kinowych bohaterów. Dynamicznie zmieniająca się muzyka ma być dopasowana do widzianych na ekranie sytuacji a co najważniejsze mniej powtarzalna niż w poprzednich częściach, dzięki czemu nie będzie powodować nerwowego odruchu ściszania głośników.

Jednym słowem zapowiada się najlepsza jak dotąd elektroniczna adaptacja przygód małego (choć już nieco podrośniętego) czarodzieja, po którą śmiało mogą sięgać zarówno młodsi jak i starsi wiekiem oraz stażem, gracze.

Maciej „Elrond” Myrcha

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.