Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 kwietnia 2005, 12:14

Pathologic - testujemy przed premierą - Strona 3

„Pathologic” sprawia przyjemne wrażenie. Całkowita swoboda działań, fantastyczny klimat, ciekawy scenariusz, dodatkowe zadania oraz konieczność ciągłego dbania o swojego bohatera rokują nadzieję na wiele godzin dobrej zabawy.

Przeczytaj recenzję Pathologic - recenzja gry

Nasz bohater

W trakcie gry niezmiernie istotną sprawą jest zadbanie o utrzymanie dobrej kondycji naszego podopiecznego. Wspomniałem powyżej o infekcjach, które mogą zaatakować nas podczas pobytu w skażonej dzielnicy. Oprócz tego gracz będzie musiał martwić się o zaspokojenie głodu, zmęczenie wynikające z długich wędrówek po mieście oraz ogólną żywotność, na którą wpływają wszystkie wymienione wyżej czynniki, plus rany odniesione wskutek walk z bandytami. W tym ostatnim przypadku trzeba naprawdę uważać, gdyż podrzędny kryminalista zdolny jest nas zabić kilkoma ciosami nożem. Bez broni palnej nie ma co marzyć o wizycie w opanowanych przez gangi częściach miasta, chyba że chcemy oglądać świat z innej perspektywy.

Aby odzyskać sprawność fizyczną, należy się przespać. Można to zrobić w każdym łóżku, najlepiej jednak w swoim. Gracz samodzielnie ustala ilość czasu przeznaczonego na odpoczynek. Jak w życiu – im dłuższy sen, tym jego lepsze oddziaływanie na organizm. Trzeba jednak pamiętać o bezpowrotnie straconych godzinach, które można wykorzystać do prowadzenia efektywnego śledztwa.

Konkluzja

Pathologic sprawia przyjemne wrażenie. Mimo narzuconych przez wydawcę ograniczeń, miło spędziłem czas podczas eksploracji dotkniętego zarazą miasteczka. Całkowita swoboda działań, fantastyczny klimat, ciekawy scenariusz, dodatkowe zadania oraz konieczność ciągłego dbania o swojego bohatera liczą się na plus. Gorzej prezentuje się strona graficzna programu, co zresztą widać na zamieszczonych tu i ówdzie screenshotach. W dołączonym do wersji beta dokumencie pisze co prawda, że projekt miasta jest niekompletny, ale programiści będą musieli naprawdę nieźle się postarać, aby urozmaicić drażniącą monotonią osadę. Dużo do życzenia pozostawiają również efekty dźwiękowe, zwłaszcza odgłosy wystrzału z broni palnej. Muzyka jest natomiast wyśmienita i ładnie komponuje się z ponurym klimatem gry.

Pathologic nie jest skazany na komercyjny sukces, ale jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że gra zbierze po premierze pochlebne recenzje. Dobre pomysły są więcej warte niż nawet najbardziej szałowa oprawa audiowizualna, a tych pierwszych w produkcie Ice-Pick Lodge przecież nie brakuje.

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.