Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 kwietnia 2005, 09:23

autor: Maciej Myrcha

Risk Your Life: Path of the Emperor - przed premierą - Strona 2

W roku 487 p.n.e. drugi syn imperatora został władcą nowych ziem. Cztery lata później ludność imperium zaczęła emigrować na nowy kontynent. Niestety, po pewnym czasie skończyły się surowce, które teraz musiały być sprowadzane ze starej ojczyzny...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Sama idea rozgrywki w Risk Your Life nie będzie odbiegać zbytnio od innych gier tego typu. Tworzymy od podstaw własną, unikalną postać, wyznaczamy jej zadania oraz posyłamy do walki i obserwujemy, jak sobie radzi w wirtualnym świecie. Świat, w którym przyjdzie nam żyć, jest oczywiście wypełniony zarówno komputerowo sterowanymi postaciami jak i postaciami prowadzonymi przez graczy z całego świata, z którymi wchodzimy w interakcje – walczymy z nimi lub sprzymierzamy się w walce ze wspólnym wrogiem.

Pierwszym naszym zadaniem w Risk Your Life będzie wybranie rasy, jaką reprezentować ma nasza postać. Tutaj wybór nie jest zbyt duży – nasz bohater może reprezentować ludzi lub rasę zwaną Ak’Kans, której przedstawiciele zamieszkują mroczne i magiczne królestwo Mer’Khadia. Zanim jednak wybierzemy rasę, należy się zastanowić, w jaki sposób chcemy rozwijać naszą postać. Gracze, którzy wybiorą do gry rasę ludzką, mogą rozpocząć rozgrywkę postacią należącą do jednej z 4 klas startowych – Fighhter, Mage, Rogue oraz Acolyte; Ak’kans natomiast w swoich szeregach posiadają Combatants (wojownicy) lub Officiators (magowie). (Nie)stety, o ile w przypadku ludzi mamy wolną rękę co do ustalenia płci naszej postaci, to w przypadku Ak’Kans twórcy z góry narzucili nam przyporządkowanie – wojownikami mogą być tylko osobnicy płci męskiej, natomiast magowie rekrutują się spośród samic. Przyznacie sami, iż wybór klas nie jest zbyt duży. Sytuację ratuje nieco fakt, iż po osiągnięciu 10 poziomu doświadczenia, każda z klas może wybrać specjalizację. Tutaj również Ak’kans zostali potraktowani po macoszemu, ponieważ mają oni w sumie 6 specjalizacji przy 8 ludzkich.

Po zakończonym sukcesem tworzeniem postaci, wkraczamy do świata Risk Your Life. Mimo, iż większość czasu zajmie nam walka, to nie jest ona jedyną możliwością zaistnienia w grze. Prowadzona przez nas postać może podbić jakieś terytorium i stać się panem feudalnym zamieszkujących tam ludzi. W późniejszym czasie możemy zainwestować w rozwój naszej domeny, dzięki czemu stanie się ona bogatsza i potężniejsza, jednocześnie jednak przyciągać będzie uwagę wrogów, którzy zechcą nią zawładnąć. Do tego właśnie sprowadza się sens rozgrywki w Risk Your Life, czyli Ryzykuj Swoim Życiem podbijając ziemie i broniąc swoich zdobyczy.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.