Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lutego 2005, 14:13

autor: Marcin Szałapski

Dungeon Lords - zapowiedź - Strona 2

„Dungeon Lords” to hack'n'slash. Jednak za jego produkcję odpowiedzialny jest D.W. Bradley, autor trzech części hardcore'owej serii „Wizardry”. Co więcej, ma to być gra, o której człowiek ten marzył od 25 lat.

Przeczytaj recenzję Dungeon Lords - recenzja gry

Otoczenie, w którym przyjdzie nam walczyć, choć zróżnicowane, ma w zamierzeniach twórców, tworzyć atmosferę cokolwiek gęstą, mroczną, lecz przede wszystkim ograniczoną. Przyjdzie nam więc zwiedzać, cuchnące stęchlizną lochy, ciemne i mroczne moczary, zapomniane i budzące grozę opuszczone ruiny zamków, cieniste doliny, wiekowe lasy itp. Nie na darmo tytuł sugeruje, że mamy do czynienia z Władcami Lochów, wydaje się że mamy w grze zatęsknić za poczuciem przestrzeni i wolności. To jeden z elementów oddziałujących na podświadomość gracza. Fani RPG znajdują jakąś dziką przyjemność w przedzieraniu się przez tereny w jakiś sposób ograniczone przestrzennie. Może stąd rodzi się motywacja, aby przez krew ohydnych stworów oczyścić swoje sumienie (przy okazji świat przedstawiony) i w końcu – wychodząc na rozległą równinę, poczuć wiatr odnowy. Tęsknota za wolnością?

W tobie ostatnią pokładamy nadzieję

Przyjrzymy się bohaterom opowieści. Mamy do wyboru 8 różnych ras, z rozróżnieniem na płeć, co mam nadzieję nie będzie jedynie zabiegiem kosmetycznym. Trzy z nich są dobrze znane miłośnikom gatunku: Człowiek, Elf, Krasnal, ale są też trzy oryginalne jak:, bestialski, nafaszerowany naturalnymi sterydami – Urgoth, wilkołakowy – Wylvan, czy – owłosiony, pigmejowaty, skrytobójca – Trall. Przedstawicieli pozostałych dwóch ras, Pan Bradley nie zdradził. Wybór rasy określi z grubsza sposób dalszego rozwoju charakterystyk i zdolności, ale, uwaga, nie dotyczy to magii. W grze znajdą się cztery szkoły czarów, czerpiące energię z różnych źródeł. Mamy więc szkołę kamieni runicznych, której opanowanie pozwoli na rzucanie zaklęć ochronnych i wzmacniających umiejętności, szkołę niebiańską odpowiedzialną za leczenie i uzdrawianie, szkołę piekielną z zaklęciami przywoływania sług i osłabiania przeciwnika, wreszcie szkołę tajemnic skupiającą się na czarach ofensywnych, kulach ognistych czy magicznych pociskach. Wybór szkoły nie przekreśla możliwości korzystania z mocy innych dziedzin magii, jednak Bradley zapewnia, że jej używanie nie będzie tak proste jak w Diablo, gdzie rzucaliśmy 80 fireballi, po czym sięgaliśmy po butelkę z maną i zabawa rozpoczynała się od nowa. W DL ilość pozyskiwanej mocy będzie ograniczona, więc trzeba będzie wykorzystywać ją mądrze, tak aby nie marnować zaklęć. Z drugiej strony, jeśli nigdy nie wykorzystamy drogiego czaru, to też go zmarnujemy.

I po co było otwierać skrzynkę?

Aby zdobyć ten miecz musisz...

Zadania stojące przed naszym bohaterem mają być podzielone na dwie kategorie. Posuwające całą fabułę do przodu oraz zadania poboczne, dzięki którym zdobędziemy nowe, wyjątkowe przedmioty lub zdolności. Zadania te, mają być proste, ale nie łatwe. Tę pozorną sprzeczność ujęto ciekawym sposobem podejścia do wypełniania misji. Można to robić szlachetnym, siłowym sposobem, ale można także, a nawet trzeba, trochę pogłówkować. Kiedy znajdziemy klucz do danej zagadki, wówczas wszystko okazuje się dziecinnie proste i dalej idzie jak z płatka.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.