Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 stycznia 2005, 09:22

autor: Tomasz Wróblewski

SPECNAZ: Project Wolf - zapowiedź - Strona 2

Skrót SPECNAZ, którym określane są jednostki specjalne wojsk rosyjskich, pochodzi od słów „SPECialnogo NAZnaceniya” i nadany został przez zachodnich obserwatorów w latach osiemdziesiątych...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

W tym momencie trzeba zwrócić uwagę na tytuł opisywanej produkcji – „Projekt Wilk” nie znalazł się tam bowiem przypadkiem. Wykorzystanie zwierząt w akcji, to element, którym chcą się wyróżniać Słowacy. Cała sprawa ma według twórców historyczne uzasadnienie. Już w czasie II Wojny Światowej psy wykorzystywane były do podkładania ładunków wybuchowych pod wrogie czołgi. W latach 50 i 60 toczone były natomiast intensywne programy naukowe, mające na celu przystosowanie do walki jednych z najbardziej inteligentnych zwierząt – delfinów. Czas zimnej wojny przyniósł renesans myśli okresu drugiej wojny. Rosjanie pracowali nad wytrenowaniem około tysiąca psów należących do kilkudziesięciu różnych ras. Niestety okazało się, że czworonożni przyjaciele człowieka to zbyt domatorskie zwierzaki. Projekt zakładający ich wykorzystanie został zatrzymany. Pewnej nocy strażnicy na granicy rosyjsko-chińskiej zaatakowani zostali jednak przez watahę wilków. Ciało jednego z nich odnaleziono 23 km dalej, drugiego nigdy już nie spotkano. Właśnie to wydarzenie sprawiło, iż badacze postanowili podjąć kolejną próbę. Wilki okazały się być strzałem w dziesiątkę! Ich natura sprawia, że wyśmienicie nadają się do tresury w celach bojowych. Przed każdą misją gracz decyduje w co uzbroi swego towarzysza. Przy jego użyciu można stosunkowo łatwo podłożyć ładunek wybuchowy lub niepostrzeżenie zlikwidować strażnika. Należy jednak pamiętać, że wilki w grze to jedynie opcja, a nie konieczność.

W SPECNAZ: Project Wolf spotkamy także ponad 20 rodzajów typowej broni, a wśród nich broń maszynową, karabiny snajperskie, pistolety, ładunki wybuchowe i noże. Jest to autentyczne uzbrojenie oddziałów naszych wschodnich sąsiadów (np.: SVD Dragunov, VSS Vintorez, Steckin), Delta Force (m.in. M4, Glock 18C) oraz terrorystów (AK-47, RPG-7). Do naszej dyspozycji zostaną oddane także środki transportu – lądowe i powietrzne. Póki co, potwierdzono jednak wyłącznie radziecki samochód terenowy UAZ. Ciekawie zapowiada się również rozgrywka dla wielu graczy, w trakcie której będziemy mieli, oprócz standardowych trybów, możliwość toczenia walk pomiędzy SPECNAZ-em a Delta Force.

Project Wolf pracuje na autorskim silniku firmy BYTE Software o nazwie Amoeba. Jego głównym zadaniem jest realistyczne odwzorowanie pracy oddziałów specjalnych. W tym wypadku niekoniecznie idzie to w parze z grafiką, która nie imponuje niczym specjalnym. Niewątpliwie właśnie z tego powodu, grę cechują bardzo niskie wymagania sprzętowe. Procesor 733MHz, 16MB karta graficzna i 128MB RAM to konfiguracja jaką posiadał każdy szanujący się gracz, starający się iść z duchem czasu – dawno temu. Na razie nie jest do końca pewne, czy udostępniony zostanie publiczny edytor poziomów.

Premiera SPECNAZ: Project Wolf zapowiadana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Tytuł ten warty jest zainteresowania, które na razie jakby go omijało. A szkoda, bo choć nic nie wskazuje, by gra ta była wybitną, to powinna wnieść do gatunku choć odrobinę świeżości. Jeżeli więc nie zraża cię wykorzystanie zwierząt do zadań bojowych, szykuj się do gonitwy po świecie za głowicami nuklearnymi.

Tomasz „Y@siu” Wróblewski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.