Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 listopada 2004, 12:49

autor: Paweł Jankowski

Brygada E5: New Jagged Union - zapowiedź - Strona 2

Miejscem akcji „Brigade E5” jest niewielkie państewko Palinero, gdzieś w tropikach. Dopiero co dokonany został zamach stanu i cały kraj znajduje się na krawędzi wojny domowej...

Dużo uwagi poświęcono uzbrojeniu najemników i typom stosowanej amunicji. Wybór broni jaki pokazano na screenach z pewnością spowoduje ślinotok u zagorzałych fanów gatunku. W grze znajdzie się ponad 100 (!) różnych modeli broni, dziesiątki typów amunicji i granatów, kamizelki kuloodporne i wiele innych gadżetów. Gracze będą mogli modyfikować broń poprzez dodanie lunetek snajperskich, noktowizorów, podwieszanych granatników, bagnetów itp. Według projektantów charakterystyki broni nie były „optymalizowane” pod kątem wyrównania parametrów między różnymi jej rodzajami. Gracze będą musieli sami zanalizować i wybrać, jakie rodzaje uzbrojenia pasują do ich stylu gry. Autorzy wahają się jeszcze, czy włączyć do gry czysto fantastyczne rodzaje broni – np. indywidualne pola siłowe, raczej ich jednak w grze nie spotkamy, znajdziemy natomiast takie rodzaje broni palnej, jakie obecnie są dopiero w fazie testów.

Gra oparta jest na enginie zbudowanym od początku tylko dla niej. Autorzy obiecują, ze dzięki takiemu rozwiązaniu w grze znajdziemy dokładne i realistyczne odtworzenie fizycznych parametrów różnych obiektów obecnych na mapach. Na przykład wybuch granatu będzie powodował nie tylko rany od odłamków, ale także efekt rozchodzącej się fali uderzeniowej, jaka będzie oddziaływać na pobliskie przedmioty. Dobre odtworzenie realistycznego świata wpłynie także na możliwości działań, jakie będą miały postacie w grze. W demie gracz będzie miał do przejścia scenariusz, w którym ma uwolnić swoją koleżankę przetrzymywaną na drugim piętrze budynku obsadzonego uzbrojonymi od stóp do głów strażnikami. Zamiast rozwiązania siłowego, czyli szturmu frontalnego na budynek, w nadziei na pozabijanie wszystkich strażników, gracz może podejść swoją postacią pod budynek i rzucić swojej koleżance pistolet (karabinu się nie da – za ciężki) przez okno!

Brigade E5 oprócz gry pojedynczej będzie oferować także możliwość rozgrywki multiplayer dla maksymalnie 4 graczy na specjalnie przygotowanych mapach. Każdy gracz będzie mógł kierować drużyną 6 najemników. Projektanci zalecają do gry przynajmniej komputer z procesorem 1,5 GHz (Pentium) lub 1,8 GHz (Athlon), kartą graficzną 3D (minimum GeForce 2 MX) i 256 MB RAM-u.

Paweł „Pejotl” Jankowski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.