Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 sierpnia 2004, 14:05

autor: Łukasz Malik

Metalheart: Replicants Rampage - zapowiedź - Strona 3

Akcja Metalheart rozgrywa się w dalekiej przyszłości na odległej planecie Protion – post-nuklearna i cyberpunkowa stylizacja przywodzi na myśl nieśmiertelnego Fallouta. Bohaterami gry są: kapitan Lanthan, oraz urocza niewiasta Cheris.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Nasi sąsiedzi zza wschodniej granicy łatwo się odnaleźli w świecie komputerowej rozrywki. Duże zachodnie korporacje zlecają im stworzenie takich potencjalnych hitów jak Heroes of Might & Magic V (Nival) czy Jagged Alliance 3 (Game Factory Interactive). U nas jakby z roku na rok zaczęło się poprawiać w tej materii, ale wciąż jesteśmy za Rosjanami i Ukraińcami. Jednak jedno trzeba wszystkim Słowianom zarzucić, do cRPGów szczęścia nie mają, wystarczy wspomnieć tytuły takie jak Spells of Gold, Konung, Another War czy nieznany u nas Fatherdale. Z wybijających się z tej cRPGowej miernoty można wymienić jedynie dwa tytuły – Evil Islands oraz Pirates of the Caribbean (choć tak naprawdę zaszufladkowanie tej gry jako „rasowego” cRPGa to spore nadużycie). Twórcy tej drugiej pozycji, korporacja „Akella”, a ściślej mówiąc jej niemiecki oddział, tworzą nową oldschoolową grę fabularną, która jest przedmiotem tej zapowiedzi.

Akcja Metalheart: Replicants Rampage rozgrywa się w dalekiej przyszłości na odległej planecie Protion – post-nuklearna i cyberpunkowa stylizacja przywodzi na myśl nieśmiertelnego Fallouta.

Choćbym nawet chciał, to o fabule Metalhearta niewiele dobrego mogę napisać, zresztą sami ją oceńcie.

Bohaterami gry jest dwuosobowa załoga statku kosmicznego: kapitan Lanthan, oraz urocza niewiasta Cheris, która piastuje stanowisko pierwszego pilota. Jak nietrudno się domyślić ich statek rozbija się na nieznanej planecie, z której to będą musieli uciec (zaskakujące, prawda?). Pech chciał, że Protion jest jedynym miejscem w galaktyce, na którym wydobywa się bezcenny minerał tactonium. Za sprawą tego nieszczęsnego minerału, Protion jest niewolniczą planetą ciemiężoną przez (w tym miejscu zacznij wygwizdywać Marsz Imperialny) złowrogie Imperium! Pod koniec swej wędrówki po planecie, Lanthan i Cheris zjednoczą zwaśnione rasy i zorganizują ruch oporu.

O ile fabuła nie jest zbyt intrygująca, to świat gry i jego mieszkańcy prezentują się bardzo ciekawie. Protion jest zamieszkały przez cztery różne rasy. Tajemniczy Nomadowie, którzy posiedli wiedzę o wykorzystaniu tactonium do budowy teleportów i superszybkich statków kosmicznych. Gdy Imperium zwęszyło właściwości niespotykanie rzadkiego minerału, zaatakowało Protion, wysyłając tam swoich żołnierzy i roboty bojowe. Nomadzi zdołali ukryć się w górach, z czasem wybudowali podziemne bazy i laboratoria, aby pewnego dnia wydostać się spod imperialnego jarzma.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?