Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 lipca 2003, 11:05

autor: Daniel Sodkiewicz

Need for Speed: Underground - przed premierą - Strona 2

Need for Speed: Underground jest następną odsłoną bestsellerowego cyklu wirtualnych wyścigów samochodowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. Gra wprowadza do serii szereg innowacyjnych elementów, nawiązujących do filmów w stylu The Fast and Furious...

Ale skąd wziąć kasę na te wszystkie cacka? W grze będą dostępne dwa (nie za mało?) rodzaje wyścigów. Pierwszy to Drag Racing – czyli wyścig na 400 metrów prostej drogi. Na linii startu rozpoczynamy zmagania z trzema przeciwnikami, a o wygranej przesądzi nasza umiejętność przerzucania biegów i oczywiście odpowiednie podrasowanie auta. Drugim rodzajem nielegalnych zmagań będą wyścigi po mieście (Street Racing). W trybie tym dostaniemy dużą swobodę w wyborze drogi do osiągnięcia celu, zostanie nam narzucona jedynie linia startu i mety. Niestety wiadomość ta wywołuje u mnie małe obawy. Jeżeli podczas wyścigu będziemy mogli zwiedzić prawie całe miasto, to ile miast będzie dostępnych w grze (?) – z pewnością nie za dużo. Jedyna nadzieja w zróżnicowaniu krajobrazu metropolii, wprowadzeniu zmiennych warunków pogodowych i uatrakcyjnieniu wyścigów policyjnymi pościgami.

Czym jednak byłyby samobójcze rajdy bez dobrej muzyki dudniącej zza pleców kierowcy? W dostępnym trailerze zaserwowano nam dość przyjemny dla ucha, jednak za mało dynamiczny hip-hopowy akompaniament, ale wydaje się, że oprawa muzyczna nie będzie najsłabszą stroną najnowszego NFS. Są jednak gusta i guściki, a trafienie w styl większości graczy to trudna sprawa. Można tego oczywiście dokonać przez wprowadzenie możliwości wgrania własnych motywów muzycznych w formacie mp3, co bardzo dobrze sprawdziło się np. w GTA3. Bez kompromisów i ustępstw, a wszyscy byliby zadowoleni – bardzo liczę na takie posunięcie twórców.

Na koniec warto wspomnieć o interakcji z otoczeniem. Co do samego systemu zniszczeń samochodów podczas kraks wiadomo tylko, że będzie on zoptymalizowany pod kątem grywalności i realizmu. Już dostępny filmik pokazuje także, że ruch drogowy nie będzie jedynym poruszającym się utrudnieniem. Mam tutaj na myśli np. most zwodzony, który, jak to zwykle bywa, zostaje podniesiony akurat wtenczas, gdy mamy przez niego przejechać (w tym przypadku przyda się super przyspieszenie – tzw. NOS, czyli wtrysk podtlenku azotu). Cóż, pomysł nie najgorszy, oby tylko nikt nie rzucał w nas wybuchającymi beczkami.

Gra powinna ukazać się wiosną 2004 na PlayStation 2. Niedługo później także na: PC, GameCube, Game Boy Advance i Xbox. Cóż, trzeba czekać, warto jednak odłożyć nadzieje na bok i oczekiwać „Underground” ze stoickim spokojem. Zawsze lepiej być mile rozczarowanym, niż zawiedzionym. Kolejne wydanie gry spod znaku NFS może się bowiem okazać zarówno szczęśliwą, jak i parszywą dwunastką.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.