Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 kwietnia 2003, 10:40

autor: Marek Bazielich

Moto GP 2 - przed premierą - Strona 2

Moto GP 2 to kolejna część, znanych i niewątpliwie udanych wyścigów motoocyklowych, pierwotnie wydanych na konsolę Sony Playstation 2.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jak zauważyliście, niektóre maszyny się powtarzają, ale to tylko formalnie, bowiem każdy z team’ów zadbał, aby ich motor był lepszy od konkurencji – coś w rodzaju własnego tunningu. Dlatego różnią się od siebie czynnikami takimi jak: maksymalna prędkość, przyczepność, przyspieszenie i hamowanie. Twórcy zadbali, aby każdy gracz mógł dostosować przepustowość skrzyni biegów do aktualnych potrzeb, wybrał odpowiednie ogumienie, od którego zależeć będzie przyczepność maszyny oraz wymienił garść innych części. Szczególnie jednak trzeba będzie uważać na uszkodzenia, gdyż mogą szybko wyeliminować nas z dalszej jazdy, dlatego integracja z asfaltem nie jest wskazana.

Skoro omówiliśmy już motocykle, to teraz przyszedł czas na miejsca, po których jeździć nimi będziemy. Jak już wspominałem wszystkie trasy tworzone są na podstawie już istniejących w naszej realnej rzeczywistości. Dlatego żadnym zaskoczeniem nie powinno być dla nas, gdy ścigać będziemy się na jednej z dziesięciu znanych z telewizji tras, takich jak: Paul Ricard (Francja), Sachsenring (Niemcy), Suzuka (Japonia), Twin Ring Motegi (Japonia), Assen (Holandia), Catalunya (Hiszpania), Donington (Wielka Brytania), Jarez (Hiszpania), Le Mans (Francja), Mugello (Włochy). Każda charakteryzuje się stopniem trudności, jedna jest kręta, druga bardziej prosta, zresztą sami doskonale wiecie. Dodatkowo na każdej z lokacji co jakiś czas pojawiać się będą różne warunki pogodowe od oślepiającego słońca, poprzez niebezpieczny wiatr, aż po burzową aurę. Wszystkie te czynniki wpływać mają na jakość nawierzchni, a co za tym idzie na przebieg naszej jazdy.

Wiemy już czym i po czym jeździć będziemy, a teraz pozostało nam jeszcze wyjaśnić kim. No więc historia się powtarza i na ekranach naszych komputerów ujrzymy znane twarze kierowców rajdowych, mam na myśli pięciu panów: Kenny Roberts, Haruchika Aoki, Max Biaggi, Jurgen Vd Goorbergh, Garry McCoy. Wybór kierowcy nie będzie miał dużego wpływu na rozgrywkę, ponieważ jakość prowadzenia motocyklu zależy od zdolności gracza. Co najwyżej dowiemy się ile mają lat, od kiedy biorą udział w wyścigach i jakie sukcesy mają na koncie. Jedynie gracze komputerowi dysponować będą większą lub mniejszą inteligencją. Oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie, aby własnoręcznie stworzyć swojego zawodnika, nadać mu własne imię i nazwisko, a później czekać jak jego sława w oczach rośnie.

Co można powiedzieć o samej „akcji” gry? Otóż jest z pewnością wartka, na trailerze, który ściągnąć możecie z naszego działu pliki, ukazano niewielki zadatek tego co nas czeka. Szybka, ostra jazda ma ponoć wyprzeć trochę realizm, ale to dobrze, bo jeśli będę chciał symulatora to zagram w Falcona. Ogólnie widać jak kierowcy mkną z zawrotnymi prędkościami, sięgającymi 200km/h, wchodząc niemal poziomo w ostrzejsze zakręty. Dodatkowo zobaczyć możemy kaskaderskie popisy fruwających niczym ptaki kierowców, którzy popełnili ten jeden niewielki błąd. Wszystko jeszcze bardziej zaostrza nasz apetyt, dlatego polecam ten minutowy, bo minutowy, ale wart oglądnięcia filmik.

Strona wizualna widoczna na screenach w naszej galerii jest na bardzo wysokim poziomie. Widać dokładnie dopracowane w każdym szczególe elementy związane z naszym motocyklem, jak i otoczeniem. Producenci zapewniają, że posiadacze mocnych kart graficznych będą mogli zrobić z nich użytek i zaobserwować na swym ekranie znakomite efekty wizualne. Gra zbudowana jest na wydajnym silniku przez co wymagania sprzętowe, które z dniem dzisiejszym jeszcze nie są nam znane, mają nie być wygórowane, jak na obecnie panujące standardy. Cóż mogę powiedzieć? Jak na razie kawał dobrej roboty, zobaczymy jak wyglądać będzie w akcji.

I tym oto sposobem doszliśmy wspólnie do zakończenia, nie mam już dla Was żadnych informacji. Nastał więc czas na kilka propagandowych słów od siebie. Powiem tak: na dzień dzisiejszy Moto GP 2 zapowiada się znakomicie, aktualnie teraz bije swego starszego brata na głowę, co już jest plusem ogromnym jak dziura budżetowa w naszym państwie. Jeśli producenci nie spoczną na laurach i „podrasują” grywalność, to z czystym sercem mogę powiedzieć, iż będzie to chyba najlepsza gra wyścigowa z udziałem motocykli, jaka miała okazję ujrzeć światło dzienne! Osobiście wyczekiwał będę dnia premiery z utęsknieniem, a tymczasem może dorosłem już do motorynki? :)

Marek „Toldi” Bazielich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.