Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lutego 2003, 15:11

autor: Marek Bazielich

Grand Theft Auto: Vice City - zapowiedź - Strona 2

Grand Theft Auto: Vice City to kolejna część niezwykle popularnej serii gier opowiadających o światku przestępczym, a mówiąc dosłownie, swoistego rodzaju rozwinięcie części poprzedniej - Grand Theft Auto 3.

Po raz kolejny nie zabraknie szalonych pościgów policyjnych, pojawiających się na porządku dziennym. Inteligencja funkcjonariuszy prawa ma być diametralnie zmieniona, dzięki czemu będą oni mogli skutecznie współpracować w grupie. Co ciekawe wymiar sprawiedliwości nie tylko dosięgać będzie nas graczy, lecz również wszem obecnych zbirów komputerowych. Spokojnie spacerując po chodniku naszym oczom ukazywać się będą sceny pościgu za wozami kartelów narkotykowych, strzelaniny z gangami na pobliskiej ulicy, czy akcje szturmowe oddziałów specjalnych na siedzibę konkurencyjnej mafii. Wszystkie te czynniki z pewnością dodadzą czwartej odsłonie GTA jeszcze bardziej potrzebnego realizmu i wciągną nas w niespotykany dotąd klimat.

Liczne już zaplecze militarne wzbogacono o nowe typy broni. Łącznie będzie ich kilkadziesiąt i do najważniejszych zaliczyć można: karabin machinegun, ciężki karabin maszynowy, sub-machine gun, shotgun, karabin snajperski, katane, wyrzutnie rakiet oraz kilka rodzajów pistoletów. Oczywiście na tym nie poprzestano i narzędzi eksterminacji będzie znacznie więcej, lecz tym razem dość nietypowych, a będą to: mosiężne kostki na rękę, śrubokręt (!), kij golfowy, pałka policyjna, kij baseballowy, nóż, tasak, machete, piła łańcuchowa, granaty, gaz łzawiący, koktajle mołotowa, detonator do bomby, miotacz ognia, colt 45, stubby shotgun, tec-9, ingram, MP5 oraz mini gun. Jak widać arsenał niczego sobie, robi już niezłe wrażenie. Jedynym mankamentem jest fakt, iż przy sobie będziemy mogli nosić jedynie 8 broni, cała reszta będzie przechowywana w schowku, znajdującym się w naszym mieszkaniu.

Strona graficzna Vice City ma zostać lekko poprawiona, choć nadal będzie bazować na silniku graficznym znanym z poprzedniej części. Tym razem pełne pole do popisu będą miały najnowocześniejsze karty graficzne. Miejmy nadzieję, że twórcom znacznie lepiej powiedzie się zoptymalizowanie kodu, do tego stopnia, aby większość graczy mogła nacieszyć się płynną rozgrywką. Jak na razie nie znamy oficjalnych wymagań sprzętowych, lecz najprawdopodobniej zbliżone będą do wymagań poprzednika. Niestety znów może powtórzyć się sytuacja, w której wymagania sprzętowe zostaną bardzo zaniżone, w wyniku czego gracze z mocniejszymi maszynami mieli problemy z płynną grą bez jakichkolwiek „skoków”. Bądźmy jednak tym razem dobrej myśli, gdyż w końcu „człowiek uczy się na własnych błędach”, dlatego bardzo prawdopodobne jest, iż drugi raz producenci takowego błędu nie popełnią.

Ogromne wrażenie robi ścieżka dźwiękowa przeznaczona dla GTA: Vice City. Utwory, które odgrywane będą przez różne stacje radiowe, mają zostać wydane jako odzielny zbiór siedmiu płyt z 10 godzinną muzyką! Robi to przeogromne wrażenie i z pewnością każdy znajdzie swój osobisty klimat muzyczny w tym pełnym wyboru soundtracku. Łącznie przygrywać będzie nam 9 stacji muzycznych o różnym stylu puszczanej muzyki, a będą to: Wave 103 (muzyka techno), Wildstyle Pirate Radio (czarny hip-hop), Emotion 98.3 (muzyka wolna), K-Chat (konkursy, rozmowy itd.), Vice City Public Radio (wywiady ze znanymi osobistościami), Flash FM (typowy pop), Fever 105 (pop z kawałkami disco oraz soul), Vrock (rock, metal), Esperantoso (muzyka latynoska). Każda ze stacji dysponować będzie pokaźną listą utworów wykonawców bardziej lub mniej znanych. Jako, że jestem fanem mocniejszej muzyki zaciekawiła mnie stacja Vrock, na której usłyszymy między innymi takie znane przeboje jak: Ozzy Osbourne - Bark At The Moon, Iron Maiden - 2 Minutes to Midnight, Megadeth - Peace Sells lub Slayer - Raining Blood. Co prawda nie zabrzmi nam Slipknot, czy System of a Down, ale i tak fani mocnej muzyki powinni być zadowoleni!

Tak właśnie przedstawiają się ogólne informacje na temat Grand Theft Auto: Vice City. Na dzień dzisiejszy możemy spodziewać się kolejnego sukcesu serii GTA. Użytkownicy konsol już teraz mają możliwość pogrywać w tą wspaniałą grę, a nam niestety przyjdzie jeszcze poczekać te kilka miesięcy. Warto w tym miejscu zauważyć, że konsolowe wydanie gry już pierwszego dnia pobiło rekord sprzedanych egzemplarzy. Wszystko to z pewnością wskazuje na wielkość nadchodzącej gry i jeszcze bardziej podgrzewa nas do jej kupna. W chwili obecnej nie pozostaje nam nic innego, jak pograć sobie w GTA 3 i spokojnie wyczekiwać dnia premiery!

Marek „Toldi” Bazielich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.