Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Uncharted: The Lost Legacy Przed premierą

Przed premierą 15 czerwca 2017, 19:00

Widzieliśmy grę Uncharted: Zaginione dziedzictwo – dodatek do jednej z najlepszych gier na PS4

Już w te wakacje wybierzemy się na kolejną wyprawę z Nathanem Drakem… no dobrze, tym razem bez niego. Niemniej jednak samodzielne rozszerzenie Zaginione dziedzictwo zapowiada się na grę równie solidną co Uncharted 4, tylko mniejszą.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Uncharted: Zaginione Dziedzictwo – mocny kandydat na grę roku

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

UNCHARTED: ZAGINIONE DZIEDZICTWO W SKRÓCIE:
  1. samodzielny dodatek do Uncharted 4;
  2. tym razem zamiast w Nathana Drake’a wcielimy się w Chloe Frazer;
  3. tytuł krótszy od „czwórki”, ale dłuższy od The Last of Us: Left Behind;
  4. większy nacisk na relacje bohaterów;
  5. graficznie to dalej pierwsza liga.

Ze względu na mocno ograniczony czas oglądanie gier w warunkach targowych nie zawsze należy do zajęć przyjemnych, ale zdarza się, że nawet dziesięciominutowa prezentacja jest w stanie powiedzieć o danym tytule absolutnie wszystko. Z takim właśnie przypadkiem mieliśmy do czynienia dziś na E3, a rzecz dotyczyła nowej odsłony serii Uncharted, która nosi podtytuł Zaginione dziedzictwo (ang. The Lost Legacy). Pozycja ta do niedawna traktowana była jak pierwsze fabularne rozszerzenie do Kresu złodzieja, ale w rzeczywistości jest odrębnym produktem, niepotrzebującym do działania podstawowej wersji „czwórki”. Studio Naughty Dog w ogóle nie używa już teraz słowa „dodatek” – dla jego pracowników ZD to pełnoprawna przygoda w uniwersum rządzonym dotąd przez Nathana Drake’a.

Godne zastępstwo

Oczywiście musimy pamiętać, że nie będzie to gra tak długa jak wspomniany Kres złodzieja. Punktem wyjścia był dodatek, dlatego liczba rozdziałów opowieści okaże się zapewne znacznie ograniczona względem bardzo udanej „czwórki”. Nagabywani przez nas deweloperzy unikali jak ognia odpowiedzi na pytanie, ile czasu zajmie ukończenie przygody, mimo że Zaginione dziedzictwo trafi do sprzedaży już 22 sierpnia. Musiało nam zatem wystarczyć zapewnienie, że produkt jest dłuższy niż Left Behind – podobne rozszerzenie do innego hitu studia Naughty Dog, gry The Last of Us.

Sama rozgrywka w każdym calu pokrywa się z tym, co niedawno widzieliśmy w Uncharted 4. Główna bohaterka – Chloe Frazer – godnie zastępuje Drake’a i równie sprawnie eliminuje licznych wrogów. Jako że u podstaw Zaginione dziedzictwo jest klonem „czwórki”, autorzy wykorzystali wszystkie mechanizmy wprowadzone w Kresie złodzieja. Dobry tego przykład stanowi linka, za pomocą której kobieta może szybko zmieniać swoją pozycję i atakować rywali z powietrza celnym uderzeniem pięści w głowę.

Nathan i Sam. Chloe i Nadine.

Prawie jak skok wiary.

Sam w spódnicy

Wizytę w Indiach Frazer składa u boku Nadine Ross, jednej z antagonistek z czwartej odsłony cyklu. Czarnoskóra kobieta pełni dokładnie tę samą funkcję co Sam w tamtej grze – nieustannie pomagając bohaterce w wymianie ognia i pokonywaniu kolejnych przeszkód terenowych. Studio Naughty Dog położyło duży nacisk na interakcje między bohaterkami. Dziewczyny często rozmawiają i co ciekawe, nie zawsze dzielą te same poglądy. W zależności od aktualnego poziomu relacji różnie może przedstawiać się współpraca kobiet na polu bitwy. Szczegółów nie zdradzono, ale należy się domyślać, że gdy między nimi jest źle, Nadine nie będzie tak skora do pomocy jak w sytuacji, gdy wszystko jest OK.

Zaprezentowany na targach E3 fragment kampanii był bardzo żywiołowy i obfitował w akcje zrealizowane według tradycyjnej unchartedowej formuły. Poczynaniom bohaterek towarzyszyła totalna demolka zwiedzanych lokacji, bo wrogowie za wszelką cenę próbowali pozbyć się intruzów, nie oglądając się na to, że przy okazji niszczą stojące od wieków budowle. W demonstrowanym epizodzie szczególne właściwości destrukcyjne wykazywał opancerzony pojazd, który pojawiał się w najmniej oczekiwanym momencie, przebijając się przez ściany starożytnej świątyni. Choć etap ten do złudzenia przypominał podobny fragment z Kresu złodzieja, to jednak trudno było mu cokolwiek zarzucić. W serii Uncharted tego typu akcje to normalka, więc o jakości danej sceny decyduje jedynie to, jak efektownie się ona prezentuje. Możemy potwierdzić, że pod tym względem autorzy stanęli na wysokości zadania.

Nie zabraknie pościgów.

Aż dech zapiera!

Graficznie pierwsza liga

W Zaginionym dziedzictwie nie zabraknie też spokojniejszych momentów, które były mocno zaakcentowane w pierwszych rozdziałach Kresu złodzieja, ale w Los Angeles – poza drobnym wyjątkiem – ich nie uświadczyliśmy. Na pewno można liczyć na różnego rodzaju zagadki, choć nie miejcie złudzeń – tych akurat nie pojawi się zbyt wiele. W ciągu tych kilku godzin, które zapewne muszą wystarczyć na ukończenie gry, autorzy wymieszają w odpowiednich proporcjach wszystkie charakterystyczne elementy serii. Ile z tego stanowić będzie walka – nie wiadomo, ale można śmiało założyć, że jak zwykle zdominuje całą resztę.

Pierwszy w historii „dodatek” do gry z serii Uncharted jest już na ostatniej prostej i wszystko na to wskazuje, że oczekiwanie się fanom opłaci. Otrzymają kolejną przygodę zrealizowaną w konwencji, którą kochają, a sam produkt zostanie wykonany z typowym dla studia Naughty Dog rozmachem. Podczas pokazu trudno było się do czegokolwiek przyczepić, wszystko działało jak należy, problemów technicznych nie stwierdzono. Graficznie to nadal pierwsza liga i demonstracja mocy konsoli PlayStation 4. Miejmy tylko nadzieję, że w parze z oprawą wizualną pójdzie także fabuła. Kres złodzieja zaprezentował się od najlepszej strony w kwestii budowania relacji między wirtualnymi bohaterami – jeśli napięcie pomiędzy Chloe a Nadine okaże się takie, jak obiecują deweloperzy, to dla fanów gier akcji będzie to zakup obowiązkowy.

ZASTRZEŻENIE

Wyjazd autora tekstu na targi E3 opłaciliśmy we własnym zakresie.

Krystian Smoszna | GRYOnline.pl

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.