Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 września 2016, 12:21

Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron - Strona 2

Trzecia odsłona średniowiecznych symulatorów kupieckich nadchodzi wielkimi krokami. Znowu przyjdzie nam bogacić się, rozwijać i dbać o swoją rodzinę, a dodatkowo rywalizować z tajnymi stowarzyszeniami. Czas na grę o kupiecki tron.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

THE GUILD 3 W SKRÓCIE:
  • trzecia część serii strategii ekonomicznych z elementami RPG i symulatora życia;
  • pierwsza odsłona opracowywana przez studio GolemLabs;
  • oparta na silniku Darksiders;
  • 12 realistycznych map wzorowanych na miastach północnej Europy;
  • nastawienie na realizm (brak magii i smoków);
  • planowane wsparcie dla modów.

Średniowiecze wbrew stereotypom wcale ciemne nie było; zarówno pod względem rozwoju nauki, poziomu tolerancji czy jakości architektury nie ma się czego wstydzić w porównaniu do hołubionej starożytności czy cieszącego się nad wyraz dobrym PR-em renesansu – a czasem i samo je zawstydza. Właśnie dla fanów wieków średnich, a także po prostu miłośników strategii ekonomicznych mamy dobre wiadomości. Po dziesięciu latach przerwy wraca jeden z klasyków gatunku – trzecia odsłona ciepło przyjętej serii The Guild pojawi się na pecetach na początku przyszłego roku. Znowu przeniesiemy się do miast północnej Europy i poprowadzimy naszą kupiecką rodzinę ku władzy i wielkim pieniądzom. Tym razem za grę odpowiada kanadyjskie studio GolemLabs, ale po rozmowie z twórcami wiemy, że zmiany idą w dobrym kierunku i na Gildię 3 warto czekać.

Assassin's Creed: Unity to nie jest, ale biorąc pod uwagę gatunek gry to jest całkiem nieźle.

Średniowieczny Corleone

Seria The Guild należy do gier, które trudno w zwięzły sposób podsumować. Już sam fakt, że opisując ją trzeba przywołać trzy gatunki – strategię, RPG oraz symulator życia – mówi wiele. Jeśli miałbym pokusić się o obrazowe porównanie, to mamy tu do czynienia z Grą o tron wymieszaną z Ojcem chrzestnym. W Gildii stajemy bowiem na czele kupieckiej rodziny (strategia), kierując losami kolejnych jej przywódców (symulator życia) i dążąc do poszerzenia strefy wpływów. Oczywiście, w trakcie zabawy rozwijamy nasz kupiecki klan za pomocą rozbudowanego drzewka umiejętności (RPG). Twórcy podkreślają, że ich celem jest stworzenie produkcji, która w żaden sposób nie będzie nam narzucać stylu rozgrywki – przykładowo, doświadczenie dostaniemy praktycznie za każdą formę aktywności. To od nas więc zależy, kim ostateczne zostaniemy – statecznym politykiem czy średniowieczną wersją Dona Corleone.

Była zbrodnia, czy będzie kara?

W The Guild 3 rozpoczynamy jako prosty mieszczanin, właściciel niewielkiego biznesu i przywódca mało znaczącej rodziny, a naszym celem jest zarobienie wielkich pieniędzy oraz zdobycie popularności i wpływów. Pracujemy więc, handlujemy i bierzemy udział w życiu towarzyskim miasta. Wraz z rozwojem naszej postaci co jakiś czas trafimy na kolejne formy wyzwań: początkowo są one natury ekonomicznej, ale wraz ze wzrostem siły naszej familii będziemy mogli do pracy zaangażować innych ludzi, samemu skupiając się na polityce. Gdy już i w niej osiągniemy pierwsze sukcesy, nadejdzie czas na tajne stowarzyszenia. W trakcie zabawy przyjdzie nam radzić sobie z gildią złodziei czy masonami. Nie zabraknie też rywalizacji z innymi rodzinami, a wszystko to w formie większej i bardziej sandboksowej niż w poprzednich odsłonach.

W Guild 3 nie zabraknie zasiewania pól słonecznikami.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.