Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Mafia III Przed premierą

Przed premierą 16 czerwca 2016, 05:09

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Mafia III na targach E3 2016 - wyzwalamy miasto w mafijnym klonie GTA

To była jedna z ostatnich okazji, żeby zobaczyć Mafię III przed premierą, która nastąpi już za kilka miesięcy. W Los Angeles mieliśmy okazję zobaczyć jak wyzwala się miasto i jakie są konsekwencje ignorowania naszych partnerów w zbrodni.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Mafia III – klimat kontra powtarzalność i błędy

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Do premiery Mafii III pozostało już naprawdę niewiele czasu, dlatego spodziewaliśmy się, że firma 2K Games pokusi się o obszerną prezentację swojego najnowszego dzieła na targach E3. Wydawca nie zawiódł naszych oczekiwań i w stylizowanym na stare kino stoisku zademonstrował konkretny fragment rozgrywki. Mogliśmy zobaczyć, jak przebiega walka głównego bohatera o jeden z obszarów dużego miasta, który kontrolowany jest przez niewygodnego dla nas bandziora. Zdobywanie wrogich terytoriów to jeden z kluczowych aspektów kampanii w omawianym produkcie. Bez nich Lincoln Clay nie będzie w stanie zwiększyć swojej strefy wpływów, a co za tym idzie – wykonać najważniejszego zadania, czyli pomścić swoich ziomków, zdradzonych i zabitych przez włoską rodzinę.

W „trójce” pojeździmy szykownymi brykami. Czy to Chevrolet Camaro? - 2016-06-16
W „trójce” pojeździmy szykownymi brykami. Czy to Chevrolet Camaro?

GTA: New Bordeaux

Głównym obszarem działania Lincolna jest New Bordeaux (wzorowane na Nowym Orleanie), które zostało podzielone na dziesięć dzielnic. Stworzone przez deweloperów dystrykty mocno różnią się między sobą, np. w wysuniętym na zachód Delray Hollow mamy do czynienia głównie z niską i dość rozproszoną zabudową, z kolei w zlokalizowanym na północy Frisco Fields w oczy rzuca się bogactwo, widoczne czy to w projekcie efektownie prezentujących się wilii, czy w ubiorach mieszkańców. Na każdym z tych obszarów działają oczywiście grupy przestępcze, a na ich czele stoi lokalny boss. Prezentacja koncentrowała się właśnie na usunięciu jednego z nich – grubego cwaniaka imieniem Lou, który sprawuje rządy twardej ręki we French Wards.

Nie ma, że boli. - 2016-06-16
Nie ma, że boli.

Eliminacja ważnych gangsterów odbywa się w Mafii III dwustopniowo i pochłania sporo czasu. Najpierw Lincoln musi poważnie zaszkodzić interesom wziętego w obroty watażki, co sprowadza się do wykonywania rozmaitych misji pobocznych. Likwidowanie współpracowników bossa, niszczenie łodzi przewożących narkotyki, porywanie kurierów i przejmowanie domów publicznych to zaledwie kilka rodzajów aktywności, jakie przewidzieli w tym zakresie deweloperzy ze studia Hangar 13. Każda udana akcja zmniejsza kwotę potrzebną do zakończenia pierwszej fazy operacji. Oznacza to, że musimy zaliczyć co najmniej kilka rajdów na wrogie obiekty, zanim portfel naszego celu zostanie odpowiednio odchudzony.

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.