Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 stycznia 2016, 14:30

Graliśmy w Agatha Christie: The ABC Murders – Hercules Poirot rzuca wyzwanie Sherlockowi Holmesowi - Strona 2

Agatha Christie miesza ze sobą wybrane rozwiązania z gier o Sherlocku Holmesie z bardziej klasycznym podejściem do gatunku przygodówek, może się jednak okazać pozycją zbyt łatwą dla spragnionych wyzwań umysłowych graczy.

Inną istotną mechaniką, z której korzystamy podczas zabawy regularnie, jest obserwacja. W wybranych momentach kamera przełącza się na widok z perspektywy pierwszej osoby, gracz zaś przesuwa po ekranie kursor, wypatrując miejsc, w których zmienia się ostrość obrazu – trafienie w odpowiedni punkt daje nam cenne informacje, na przykład na temat charakteru osoby, z którą za chwilę rozpoczniemy rozmowę. Jest to o tyle istotne, że podczas rozmów możemy zachowywać się na różne sposoby, z czego wybieranie opcji najbardziej „pasujących” do postaci Herkulesa jest dodatkowo punktowane tzw. punktami ego, będącymi miernikiem tego jak dobrze nam idzie.

Obserwacja to jedna z najczęściej występujących minigier. - 2016-01-11
Obserwacja to jedna z najczęściej występujących minigier.

Gra oczywiście oferuje też kilka zagadek do rozwiązania. Zazwyczaj polegały one na obracaniu we wszystkie możliwe strony przedmiotu i majstrowaniu przy każdym interaktywnym elemencie, do tego na końcu udostępnionego fragmentu musiałem na podstawie zebranych wcześniej informacji przeprowadzić rekonstrukcję zdarzeń. Wszystkie wyzwania, zarówno te wymienione w tym akapicie, jak i w poprzednich, łączy jedna cecha – były one banalnie proste. Wbudowany w grę system podpowiedzi okazał się całkowicie zbędny, najdłuższy moment, podczas którego nie byłem pewien, co zrobić, trwał jakieś trzy minuty. Być może jest to bolączka jedynie pierwszego epizodu i kolejne odcinki nieco podkręcą poziom trudności. Jeżeli to, co widziałem, jest reprezentatywne dla całości, to oznacza, że osoby preferujące główkowanie nad bezbolesnym poznawaniem opowieści będą mogły się rozczarować.

Komiksowa oprawa wizualna może wydawać się zbyt kolorowa jak na tytuł kryminalny, ale nie można jej odmówić dbałości o detale. - 2016-01-11
Komiksowa oprawa wizualna może wydawać się zbyt kolorowa jak na tytuł kryminalny, ale nie można jej odmówić dbałości o detale.

C jak casual

Twórcy podjęli dość dziwną decyzję odnośnie strony wizualnej swojej gry – całość okraszona jest grafiką na myśl przywodzącą animowane filmy dla dzieci. Jaskrawa paleta barw trochę utrudnia traktowanie poważnie historii, jakby nie patrzeć, o seryjnym mordercy. Pomijając jednak taki a nie inny wybór oprawy artystycznej, to technicznie gra prezentuje się całkiem przyzwoicie – lokacje stworzono z dużą dbałością o szczegóły, postacie wyglądają bardzo ładnie i z tego, jak się prezentują, rzeczywiście można wydedukować co nieco o ich charakterze. Jedynie animacje poruszania się rażą sztywnością i domagają się dopracowania.

Gra Agatha Christie: The ABC Murders wielkiego wrażenia na mnie nie zrobiła. Tytuł ma kilka interesujących rozwiązań, dzięki którym może się wyróżnić na tle konkurencji, by tak się stało kolejne epizody będą jednak musiały okazać się wyraźnie trudniejsze od pierwszego. Nie zaszkodziłoby też, gdyby były również dłuższe. W innym razie gra trafi jedynie w gusta niedzielnych graczy, przede wszystkich korzystających ze smartfonów w drodze do szkoły czy pracy. Weterani gatunku szukający wyzwań raczej nie znajdą tu niczego dla siebie.

Nie trzeba być ani Sherlockiem Holmesem, ani Herkulesem Poirotem, by rozwiązać zagadki stawiane przez grę. - 2016-01-11
Nie trzeba być ani Sherlockiem Holmesem, ani Herkulesem Poirotem, by rozwiązać zagadki stawiane przez grę.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!