Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 13 kwietnia 2001, 12:20

autor: Gorim

Resident Evil 3: Nemesis - recenzja gry

Zastępy nieumarłych po raz kolejny wyległy na ulice Raccoon City. Nikt nie jest w stanie się im przeciwstawić, niewielu przeżyło, a jeszcze mniej może uciec. Ty należysz do tych nielicznych...

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

NEMESIS, Nemezys, mit. gr. Uosobienie gniewu bogów i kary spadającej na ludzi przekraczających wyznaczone im granice

Cykl Resident Evil zaliczamy do czołowych, wręcz kultowych tytułów na Playstation. Pierwsza część, wraz z takimi przebojami jak Ridge Racer i Tekken, tworzyła sukces tej konsoli i znacznie przyczyniła się do jej dominacji na rynku. Ta gra-horror przyprawiała o mocne bicie serca graczy na całym świecie, porażając nastrojem i zachwycając znakomitą grafiką. Osobiście przygodę z serią RE rozpocząłem od drugiej części trylogii, którą miałem przyjemność przetestować na PSX, a której klimat grozy do dzisiaj uważam za wzór dla innych gier tego gatunku. W późniejszym czasie miałem okazję wrócić do tego tytułu, jak i zagrać w pierwszą odsłonę cyklu, tym razem na ekranie komputerowego monitora. Z przykrością stwierdziłem, że daleko im do oryginalnych wersji. No cóż, monitor to nie 25 calowy telewizor, a dźwięk z głośniczków nie umywa się do tego z wieży. Co gorsza, konwersje z Playstation wykonano po najmniejszej linii oporu i na każdym kroku tła raziły niską rozdzielczością i wielkimi „kaflami”. Szczęśliwie pozostała esencja gry, czyli klimat.

Właściwie wszystko to samo można powtórzyć o najnowszej odsłonie tej kultowej gry na komputery osobiste.

Residen Evil 3: Nemesis należy potraktować jako uzupełnienie całego cyklu. Grę rozpoczynamy półtora miesiąca po wydarzeniach znanych nam z pierwszej części i tuż przed tymi z drugiej. Wirus T, wytworzony przez korporację Umbrella rozprzestrzenił się po całym Raccoon City, zamieniając jej mieszkańców w żywe trupy spragnione ludzkiego mięsa i krwi. Nikt nie jest w stanie zatrzymać narastającej fali terroru, nawet specjalne oddziały policji i najemnicy korporacji są bezsilni wobec nienaturalnego zagrożenia. Pozostali przy życiu mieszkańcy rozpaczliwie szukają schronienia lub ucieczki z tego piekła. Wśród nich jest bohaterka pierwszego RE, Valentina Jill, dla której koszmar ponownie stał się rzeczywistością.

Trzecia część „rezydującego zła” nie odbiega zbytnio od schematu, do którego przyzwyczaili nas panowie z Capcom’u. Nadal mamy do czynienia z hybrydą strzelanki oraz gry zręcznościowej z przygodową (z naciskiem na tą pierwszą), gdzie akcja jest prezentowana z różnych ujęć kamery. Mogę się nawet pokusić o stwierdzenie, że jest to swego rodzaju RE2 deluxe. Dlaczego? Na samym początku, gra po raz kolejny rzuca nas na obszar Raccoon City. Poruszając się po ciemnych zaułkach i pustych ulicach miasta mamy nieodparte wrażenie, że gdzieś już to widzieliśmy. Lokacje jak żywo przypominają te z poprzedniej części – przyjdzie nam nawet odwiedzić posterunek policji znany z RE2. Choć tutaj jest to raczej ukłon w stronę weteranów serii, niż wtórność autorów. Na szczęście w późniejszych etapach lokacje są już bardziej zróżnicowane i z ręką na sercu trzeba przyznać, że są wykonane niezwykle starannie, z dużą liczbą szczegółów i dobrze oddają charakter prezentowanego miejsca.

Także sterowanie i menu inwentarza pozostało prawie niezmienione, więc doświadczeni gracze odetchną z ulgą, a początkujący cierpliwie poświęci dobrych kilka minut na zaznajomienie się z obsługą 5-6 klawiszy.

Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest
Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest

Recenzja gry

Powrót do świata żywych wilkołaków ze Świata Mroku okazuje się ambitniejszy niż mogliśmy przypuszczać – Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to bowiem ciekawa gra tekstowa, która spróbuje udowodnić, że czytelnictwo w Polsce nie jest w odwodzie.

Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą
Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą

Recenzja gry

Nowa Gra twórców Life is Strange zaskakuje delikatnością, z jaką przedstawia relacje między bohaterami oraz historią, która łapie za serce i co chwilę odkrywa przed graczem nowe niespodzianki.

Recenzja Beyond a Steel Sky - gry, na którą czekaliśmy 25 lat
Recenzja Beyond a Steel Sky - gry, na którą czekaliśmy 25 lat

Recenzja gry

Beyond a Steel Sky udowadnia, że na właściwy sequel warto poczekać nawet ćwierć wieku. Albo, że i dziś warto zapoznać się z 26-letnią grą z Amigi, by lepiej bawić się przy tej nowszej produkcji.