Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Elex 2 Publicystyka

Publicystyka 1 marca 2022, 16:15

Elex 2 - 10 rzeczy, o których chciałbym wiedzieć przed zagraniem

Jak każda gra twórców Gothica, Elex 2 rzuca nas na głęboką wodę. Dlatego przygotowaliśmy dla Was zestaw porad, dzięki którym utrzymacie się na powierzchni planety Magalan.

Elex 2 to jedna z najbardziej przystępnych gier Piranha Bytes. Mechanika rozgrywki wreszcie nie jest aż tak drewniana, a początkowy poziom trudności wydaje się całkiem dobrze dostosowany do przeciętnego gracza – aczkolwiek syndromy bycia „leszczem” (który dopiero stanie się kozakiem) oraz skoku na głęboką wodę nadal w jakimś stopniu występują. Trafiamy bowiem na wielką planetę Magalan z misją szukania sprzymierzeńców i sami decydujemy, gdzie postanowimy się wybrać, a więc co i w jakiej kolejności odkryjemy.

Pewne kwestie dostrzegamy, ucząc się na błędach. Inne gra odsłania dopiero po wielu godzinach zabawy, gdy jest już trochę za późno, by dokonać odmiennych wyborów. Przygotowaliśmy dla Was listę rzeczy, o których sami chcielibyśmy wiedzieć przed zagraniem. Mamy nadzieję, że pomogą Wam w ratowaniu ludzkości przed zagrożeniem z kosmosu.

Więcej na temat gry Elex 2 znajdziecie w naszym hubie.

1. Najpierw skierujcie się do Fortu Berserków albo Groty Morkonów

Coś tu cicho, za cicho...

Początek Elexa 2 może być rozczarowujący. W pierwszych chwilach świat wydaje się pusty, jakby twórcy nie najlepiej zagospodarowali przestrzeń i poustawiali w okolicy jedynie kolejnych przeciwników. W dodatku irytuje wertykalność lokacji, wymuszająca częste używanie plecaka odrzutowego, pozwalającego na lot w górę jedynie w ograniczonym zakresie.

Miałem obawy, czy gra się rozkręci, czy może otrzymaliśmy martwe i trudne w eksploracji lokacje. Na szczęście Elex 2 rozwija skrzydła już po dotarciu do siedziby pierwszej z trzech głównych frakcji. Polecam tutaj Fort kontrolowany przez Berserków albo Grotę Morkonów, ponieważ baza Albów jest zbyt daleko i nie obfituje w aż tyle pobocznych, rozkręcających się w przyjemny sposób zadań.

Oczywiście konstrukcja tych początkowych misji nie zaskakuje: trzeba pogadać z postaciami, nawiązać kontakt z tutejszą społecznością, porobić za kuriera. Jednym słowem – tradycja. Zalani questami, szybko powinniście wsiąknąć w świat Elexa 2. Dlatego nie zrażajcie się niemrawym początkiem i dajcie grze szansę.

Warto wykonać jak najwięcej zadań dla każdej frakcji, zanim zdecydujecie, do której chcecie dołączyć. Jak już pojawi się opcja przystąpienia do Berserków, Albów lub Morkonów, to gwarantuję Wam, że jej nie przeoczycie. Pozostałe dwa ugrupowania (Banici i Klerycy) są osłabione – można je wspomóc w przyszłości jako szpieg.

2. Nie martwcie się upływem czasu

Niektóre zadania wymagają nocnej pory, inne poczekania na gotowość jakiejś postaci.

Znacie ten ból, gdy gra wymusza na Was gnanie za fabułą, bo bohaterowi albo innym postaciom może coś się stać? Tak więc może lepiej odłożyć tego Gwinta i ratować Ciri… a nie, sorki, pomyliły mi się światy.

Elex 2 stwarza pozory, że upływ czasu jest ważny – ktoś poczeka na nas tylko dobę, bądź też powinniśmy spędzić upojny tydzień na odpoczynku, ponieważ dopiero po tym okresie otrzymamy specjalną nagrodę. W tego typu zadaniach musimy faktycznie odczekać siedem dni, aby móc podjąć próbę ich wykonania. Jeśli przyjdziemy za wcześnie, zostaniemy odesłani z kwitkiem. Za to w przypadku spóźnienia nic złego się nie stanie. Jak się okazuje, pilne sprawy wcale nie są takie pilne i nawet jeśli fabularnie otrzymujemy na ich rozwiązanie tylko dobę, to zabranie się za nie nawet po kilku dniach niczego nie zmieni.

Jax zmaga się z zakażeniem i po przebudzeniu miewa zawroty głowy. Twierdzi, że źle się to skończy, czas mu ucieka i w ogóle poważna sprawa, więc… zostaw tego trolla i wracaj do fabuły. To też tylko pozory – Piranha Bytes nie wyznaczyła żadnej granicy, po przekroczeniu której czekałaby nas śmierć, bo nie zdążyliśmy z ratowaniem siebie i świata.

Krzysztof Lewandowski

Krzysztof Lewandowski

Studiował dziennikarstwo, filologię polską i psychologię realizowane na UKSW, UW i SWPS. Tam napisał m.in. pracę dyplomową poświęconą współczesnej roli czarno-białego kina. W GRYOnline.pl pracuje od sierpnia 2021 roku. Pisze artykuły oraz recenzje gier, filmów i seriali, a od lipca 2023 roku zajmuje stanowisko specjalisty ds. kreowania treści w dziale Paid Products. Jest autorem artykułu naukowego „Dynamika internetu a zachowania językowe" opublikowanego w książce „Relacje w cyberprzestrzeni”. Współtworzył słownik nazw miejscowych warszawskiej dzielnicy Wawer. Próbował sił z wierszami, ale w przyszłości wolałby napisać powieść. Pisanie w sieci zaczął na portalu GameExe.pl w wieku 14 lat. Najpierw recenzował książki, ale na tym nie poprzestał i na różnych portalach internetowych oceniał gry, filmy, seriale czy komiksy. Najbardziej podobają mu się motywy surrealistyczne i gry RPG.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Zagrasz w Elexa 2?

Tak
51,9%
Nie
34,6%
Już grałam/grałem!
13,4%
Zobacz inne ankiety
Elex 2

Elex 2

Elex 2 chce być jak Mass Effect, ale mu to nie wychodzi
Elex 2 chce być jak Mass Effect, ale mu to nie wychodzi

Elex 2 rodzi skojarzenia z różnymi grami. Trochę tu Fallouta: New Vegas, trochę Gothica, a trochę Wiedźmina 3, najwięcej chyba jednak Mass Effecta – i to wcale nie jest dobra wiadomość.

Kto, z kim i dlaczego, czyli co warto wiedzieć o świecie Elexa 2
Kto, z kim i dlaczego, czyli co warto wiedzieć o świecie Elexa 2

Piranha Bytes to specjaliści od wielkich, fascynujących światów. Jeśli chcecie mieć łatwiejsze wejście do ich uniwersum przedstawionego w Elexie 2, to właśnie dla Was przygotowaliśmy niniejszy artykuł.

Ile Gothica jest w Elexie – 9 rzeczy, dzięki którym na Magalanie poczujesz się jak w domu
Ile Gothica jest w Elexie – 9 rzeczy, dzięki którym na Magalanie poczujesz się jak w domu

Elex pozornie odcina się od Gothica mechami i laserami, ale w grze stale widać widmo Górniczej Doliny unoszące się nad Magalanem. Oto przegląd budzących sentyment elementów, dzięki którym fani poczują się swojsko w najnowszym dziele Piranha Bytes.