Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2016, 19:35

autor: Piotr Bicki

Zamówienia przedpremierowe na Oculus Rifta wystartują 6 stycznia

Producenci długo oczekiwanych gogli Oculus Rift ujawnili, że od 6 stycznia będą przyjmować zamówienia przedpremierowe na sprzęt. Z kolei Nvidia uruchomiła program, w którym karty graficzne i komputery pozwalające uruchamiać gry w trybie rzeczywistości wirtualnej będą specjalnie oznaczane.

Zamówienia przedpremierowe na Oculus Rifta wystartują 6 stycznia - ilustracja #1

Data premiery Oculus Rifta nie jest jeszcze znana, choć wiadomo, że urządzenie pojawić ma się w pierwszym kwartale bieżącego roku. Mimo to już niedługo będzie można zamówić gogle – przedstawiciele firmy Oculus VR ujawnili, że pre-ordery będzie można składać od najbliższej środy, 6 stycznia na stronie internetowej okularów (a dokładniej od godziny 17:00 czasu polskiego). Wszyscy, którzy zdecydują się na ten krok, w ramach bonusu dostaną bezpłatną kopię EVE: Valkyrie – osadzoną w uniwersum popularnej sieciówki strzelankę, która dostosowana ma być do rzeczywistości wirtualnej. Co ciekawe, nadal nie wiadomo, ile przyjdzie nam dokładnie zapłacić za sprzęt – jego cena zostanie prawdopodobnie ujawniona właśnie za dwa dni. Twórcy gadżetu wcześniej mówili, że może kosztować więcej niż 350 dolarów.

Co niemniej ważne, na środę zaplanowano też AMA, czyli sesję pytań i odpowiedzi, która zorganizowana zostanie na łamach popularnego forum Reddit. Weźmie w niej udział Palmer Lucky, założyciel firmy Oculus VR i jeden z głównych projektantów gogli. Być może w trakcie wydarzenia zdradzi informacje dotyczące konkretnej daty premiery urządzenia.

Natomiast Nvidia ujawniła dzisiaj plany uruchomienia programu GeForce GTX VR Ready. W jego ramach karty graficzne oraz zestawy komputerowe pozwalające uruchomić gry w trybie dostosowanym do rzeczywistości wirtualnej zostaną specjalnie oznaczone. Przedstawiciele „Zielonych” podkreślili, że powinno to zapobiec dezorientacji wśród klientów, którzy mogą nie wiedzieć, jaki sprzęt jest potrzebny do zabawy w VR. To o tyle ważne, że wymagana jest moc siedmiokrotnie wyższa niż w przypadku produkcji działających w tradycyjny sposób. W przedsięwzięciu biorą udział takie firmy, jak Alienware czy MSI.

Warto też przypomnieć, że w planach jest również Oculus Touch – opcjonalny kontroler służący do sterowania w grach stworzonych pod rzeczywistość wirtualną. Pierwotnie miał zadebiutować w tym samym czasie, co Oculus Rift, ale kilka dni temu ujawniono, że sprzęt ukaże się dopiero w drugim kwartale tego roku. Powodem poślizgu jest chęć dopracowania gadżetu.