Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 stycznia 2014, 14:31

autor: Draug

Podsumowanie dystrybucji cyfrowej w 2013 roku w USA - pecety wzmacniają swoją pozycję

Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący ubiegły rok pod kątem dystrybucji cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Wynika z niego, że owa forma sprzedaży zanotowała 11-procentowy skok w górę względem 2012 roku, przynosząc 11,7 miliarda dolarów przychodu. Spory udział miały w tym komputery PC.

Raport przygotowany przez NPD Group (dotyczący gier w handlu detalicznym i konsol) nie jest jedynym, jaki został dzisiaj opublikowany. W tym samym czasie wyniki swoich badań przedstawiła firma SuperData, dostarczając nam informacji na temat dystrybucji cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Raport podsumowuje poprzedni miesiąc, a zarazem cały miniony rok. Z dokumentu wynika, że całkowite przychody ze sprzedaży opartej na omawianym modelu wzrosły o 11 procent w stosunku do roku 2012 – wówczas uzyskano w ten sposób 10,5 miliarda dolarów, zaś teraz otrzymano 11,7 miliarda. Wzrost dotyczy również samego grudnia – wyniósł on 36 procent, z 862 milionów dolarów przed dwunastoma miesiącami do 1,2 miliarda dolarów obecnie.

Gdzie NPD nie może, tam w sukurs przychodzi SuperData – pierwsza firma dostarczyła informacji o handlu detalicznym, z kolei druga uzupełniła je o dane nt. dystrybucji cyfrowej. - Podsumowanie dystrybucji cyfrowej w 2013 roku w USA - pecety wzmacniają swoją pozycję - wiadomość - 2014-01-17
Gdzie NPD nie może, tam w sukurs przychodzi SuperData – pierwsza firma dostarczyła informacji o handlu detalicznym, z kolei druga uzupełniła je o dane nt. dystrybucji cyfrowej.

Sytuacja w poszczególnych sektorach dystrybucji cyfrowej wygląda następująco:

  • Gry darmowe z mikropłatnościami (free-to-play) – 2,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 45 procent względem roku 2012). 218 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (bez zmian względem listopada) przy jednoczesnym spadku liczby użytkowników gier tego typu z 44,5 miliona do 40,6 miliona między listopadem a grudniem. Niezmienny poziom przychodów w ostatnim czasie firma SuperData przypisuje głównie eventowi Upiorna Noc w grze Dota 2 oraz usprawnieniom wprowadzonym w PlanetSide 2.
  • Gry z płatną subskrypcją (pay-to-play) – 1,1 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (spadek o 19 procent). 83 miliony dolarów przychodu w samym grudniu i 5,3 milionów graczy (bez zmian). Zyski z mikrotransakcji spadły do równowartości 21 procent całkowitego przychodu.
  • Gry mobilne – 3 miliardy dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 28 procent). 317 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (wzrost o 16 procent).
  • Gry społecznościowe – 1,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (spadek o 21 procent). 204 miliony dolarów przychodu w samym grudniu (rekordowy wynik). Średni przychód na jednego użytkownika wyniósł 50 dolarów.
  • Cyfrowa sprzedaż gier i dodatków do nich (i na komputerach, i na konsolach) – 2,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 13 procent). 379 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (wzrost o 71 procent względem tego samego miesiąca w ubiegłym roku).

W ostatniej z wymienionych kategorii szczególnie duży wzrost przypadł w udziale pecetom, w przypadku których pod koniec roku wyniki sprzedaży dwukrotnie przewyższyły to, co osiągnięto we wrześniu – zdaniem analityków z SuperData, główna w tym zasługa zimowej wyprzedaży na Steamie. Na konsolach przychody w omawianym sektorze w ubiegłym miesiącu wyniosły niecałe 100 milionów dolarów (czyli mniej więcej 25 procent całej grudniowej kwoty) – w utrzymaniu sprzedaży przynajmniej na takim poziomie w dużym stopniu pomogły promocje przygotowane z okazji Czarnego Piątku.

Firma SuperData przygotowuje raporty na podstawie danych otrzymywanych bezpośrednio od wydawców – informacji dostarcza jej ponad 50 dystrybutorów, co przekłada się na wyniki dotyczące więcej niż 450 gier i prawie 3 milionów graczy, którzy podczas zabawy uiszczają opłaty na cyfrowe zakupy. Następnie pracownicy firmy „czyszczą” i analizują otrzymane dane, przetwarzając je w taki sposób, by opisywały poszczególne rodzaje zjawisk związanych z internetową dystrybucją. Ostatecznym rezultatem jest raport, jaki został przedstawiony w niniejszym newsie.