Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 grudnia 2010, 10:16

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Warsoup, czyli niezależną mieszankę gatunków FPS i RTS

Gatunki FPS oraz RTS od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a mimo to deweloperzy rzadko porywają się na ich łączenie. Teraz swoich sił chce spróbować niezależny zespół Moon Studios, który ogłosił, że pracuje nad grą Warsoup, która ma stanowić mieszankę StarCrafta i Halo.

Gatunki FPS oraz RTS od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a mimo to deweloperzy rzadko porywają się na ich łączenie. Teraz swoich sił chce spróbować niezależny zespół Moon Studios, który ogłosił, że pracuje nad grą Warsoup, która ma stanowić mieszankę StarCrafta i Halo.

Zapowiedziano Warsoup, czyli niezależną mieszankę gatunków FPS i RTS - ilustracja #1

Powoływanie się przez debiutantów na marki takiego kalibru jest ryzykowne, ale z drugiej strony wzbudza zainteresowanie graczy, co jest nie do przecenienia w przypadku tytułu tworzonego przez mały zespół, który nie dysponuje olbrzymim budżetem marketingowym. Warsoup powstaje z myślą zarówno o pecetach jak i konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3. Całość budowana jest na silniku Unity i autorzy planują również wersję przeglądarkową.

Gra będzie przeznaczoną do rozgrywek multiplayer pierwszoosobową strzelanką wzbogaconą silnymi elementami zaczerpniętymi z produkcji strategicznych. Sterowanie przypomina typowe FPS-y, ale jednocześnie nie jest to produkcja, w której można wygrać tylko dzięki dobremu refleksowi. Zamiast tego do zwycięstwa konieczne będzie odpowiednie zarządzanie aspektem ekonomicznym i przemyślane wydawanie uzyskanych środków. Ciekawie zapowiada się interfejs. Na ekranie wyświetlana będzie zarówno minimapa pokazująca pole bitwy jak i okienko z podglądem tego co robią nasi sojusznicy.

Zapowiedziano Warsoup, czyli niezależną mieszankę gatunków FPS i RTS - ilustracja #2

W Warsoup każdy mecz zaczniemy z bazą, która od razu zacznie automatycznie wydobywać cenne minerały. Naszym zadaniem będzie wzniesienie dodatkowych budynków zwiększających tempo gromadzenia zasobów. Za uzyskane środki kupimy nowe umiejętności i bronie, jak również postawimy dodatkowe struktury oraz ulepszymy te już znajdujące się na mapie. Możliwe ma być również modyfikowanie uzbrojenia co zapewni np. zwiększenie siły rażenia czy szybkostrzelności. Gra posiadać będzie kilka różnorodnych klas postaci - każda z własną ścieżką rozwoju zapewniającą dostęp do nowych zdolności. Co ciekawe, Warsoup zaoferuje opcję zabawy na podzielonym ekranie również w wersji pecetowej.

Autorzy postawili na mocno stylizowany styl graficzny, pełen jasnych kolorów i gładkich powierzchni. Sądząc po wypuszczonych do tej pory materiałach graficznych był to dobry pomysł, gdyż gra prezentuje się całkiem atrakcyjnie, a wiadomo przecież, że małe studio nie dałoby rady stworzyć produkcji bazującej na realizmie wizualnym, która nie odbiegałaby od współczesnych standardów. Ponadto, taki minimalistyczny styl powinien ułatwić graczom orientowanie się w sytuacji na mapie. Ruszyła już oficjalna strona, ale nie znajdziemy na niej obecnie nic poza logiem produkcji. Dlatego polecamy obejrzenie filmiku pokazującego jak gra prezentuje się akcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej