Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2017, 17:35

Gra Strafe zadebiutuje 28 marca

Studio Pixel Titans ujawniło datę premiery gry Strafe. Krwawa i skrajnie oldskulowa strzelanka ma zadebiutować 28 marca na PC.

Na początku 2015 roku odbyła się zbiórka na Strafe, nietypową produkcję studia Pixel Titans. Na rynku nie brakuje tytułów inspirowanych starymi tytułami, ale chyba żaden inny projekt nie próbuje nas przenieść w przeszłość tak bardzo, jak dzieło niezależnego amerykańskiego zespołu, reklamowane jako „gra roku 1996”. Pierwotnie ten FPS miał ukazać się na początku zeszłego roku, ale zaliczył opóźnienie i dopiero dziś poznaliśmy ostateczną datę premiery. Twórcy opublikowali nowy zwiastun, w którym zapowiedzieli debiut Strafe 28 marca. Mowa wyłącznie o wersji pecetowej, jako że słowem nie wspomniano o wydaniu na konsolę PlayStation 4, które ujawniono w grudniu.

Oprócz podania terminu premiery Pixel Titans poinformowało na Kickstarterze, że poza głównym trybem „STRAFE” w grze znajdą się dodatkowe trzy opcje zabawy, o których więcej dowiemy się „wkrótce”. Zespół planuje też dodanie obsługi gogli rzeczywistości wirtualnej HTC Vive (wcześniej wspominano tylko o Oculus Rift) i przygotował już całą ścieżkę dźwiękową produkcji.

Gra Strafe zadebiutuje 28 marca - ilustracja #1

Strafe to debiutancki projekt studia Pixel Titans, mający nawiązywać do klasycznych strzelanek z lat 90., poczynając od archaicznej grafiki, przez mechanizmy rozgrywki, a na fabule kończąc. Ta ostatnia nie będzie zbyt skomplikowana, a historia kosmicznego złomiarza i ogromnego krążownika ICARUS posłuży wyłącznie jako pretekst do pokonywania kolejnych, losowo generowanych lokacji. Rozgrywka w całości sprowadzi się do dynamicznej walki, w której mobilność oraz wykorzystanie porozrzucanych znajdziek będą miały kluczowe znaczenie. Strafe zaoferuje wyłącznie tryb dla jednego gracza, a śmierć naszej postaci będzie oznaczać konieczność zaczęcia gry od początku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej