Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

biznes Najnowsze wiadomości i informacje

Sony zamyka usługę PlayStation Network na konsolach PSP

Renox, 13 września 2014, 13:36

Firma Sony 15 września zamknie dostęp do usługi PlayStation Network dla przenośnej konsoli PlayStation Portable w kilku regionach na świecie; mowa o Europie, Azji, Oceanii, a także niektórych częściach Afryki. Na razie nie wiadomo, czy to samo stanie się również w Północnej Ameryce.

Marka Fez na sprzedaż. Strona studia Polytron zaatakowana przez hakera

Renox, 23 sierpnia 2014, 17:06

Zgodnie z informacją ujawnioną przez projektanta gry Fez i założyciela studia Polytron – Phila Fisha - jego strona internetowa i konto w serwisie Twitter zostały zaatakowane przez hakera. W ręce nieznanego sprawcy dostało się wiele bardzo cennych informacji. Fish poinformował, że zdecydował się sprzedać markę Fez i całą związaną z nią własność intelektualną.

Ubisoft chce poważniej podejść do gier na PC

Renox, 15 sierpnia 2014, 12:45

Ubisoft – zgodnie z informacją ujawnioną w trakcie jednego z wywiadów na Gamescom 2014 – zamierza znacznie poważniej podejść do pecetowych wersji swoich produkcji. Okazuje się, że edycje tworzone z myślą o komputerach osobistych przynoszą firmie coraz większe zyski.

Crytek wobec plotek o bankructwie

Ender, 25 lipca 2014, 20:55

Crytek odniósł się oficjalnie do plotek o swoim bankructwie, które od miesiąca krążą po sieci. Według rzecznika spółki, wynikały one z problemów komunikacyjnych z pracownikami firmy oraz mediami. Deweloper znajduje się w tej chwili w trudnym dla niego okresie przejściowym, ale dzięki pozyskanemu kapitałowi zmiany w strukturze i strategii firmy mają powieść się bez problemów.

Microsoft – największa fala zwolnień w historii firmy [news zaktualizowany]

Ender, 17 lipca 2014, 21:45

W ciągu najbliższego roku spółka Microsoft planuje zwolnić 18 tysięcy swoich pracowników. Jest to największa redukcja zatrudnienia w kilkudziesięcioletniej historii firmy, która powstała w połowie lat 70. Działania dyrekcji najmocniej dotkną dywizję urządzeń oraz usług, w której znajdują się piony odpowiedzialne, między innymi, za smartfony, marketnig oraz konsolę Xbox.

Candy Crush Saga kopią tytułu innego twórcy

Ender, 13 lutego 2014, 17:50

Firma King.com, która w ostatnim czasie zasłynęła z afery związanej z próbą ograniczenia innym deweloperom prawa do wykorzystywania słowa „candy” w tytułach, po raz kolejny pokazuje swoje nienajlepsze oblicze. Okazuje się, że największy przebój dewelopera, a więc Candy Crush Saga, jest najprawdopodobniej kopią wydanego dwa lata wcześniej Candy Swipe. Co więcej, King.com próbuje w tej chwil odebrać prawa do tej gry jej oryginalnemu twórcy.

Agora współwydawcą Wiedźmina 3 w Polsce

Ender, 7 lutego 2014, 21:10

Firmy CDP.pl oraz Agora S.A, ogłosiły, że będą ze sobą współpracować przy wydaniu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w Polsce. Agora pomoże deweloperowi w zbudowaniu odpowiednio dużej kampanii promocyjnej, która towarzyszyć ma premierze tytułu.

Rodzina fundatorów Nintendo planuje sprzedaż akcji firmy

Ender, 3 lutego 2014, 20:05

Rodzina Yamauchi, która w XIX wieku stworzyła firmę Nintendo, planuje sprzedaż części należących do niej akcji spółki. Wiadomość ta pojawiła się po tym jak japoński gigant ogłosił zeszłoroczne wyniki sprzedaży konsol i gier oraz spodziewane zyski i starty. Ten sam krok podejmuje również wielu innych japońskich akcjonariuszy spółki.

AMD odnotowuje wzrost przychodów dzięki dużej sprzedaży konsol Xbox One i PlayStation 4

Ender, 22 stycznia 2014, 19:59

Firma AMD ogłosiła,że odnotowała spory wzrost przychodów w czwartym kwartale ubiegłego roku. Sytuację tę zawdzięcza dużej sprzedaży konsol Xbox One i PlayStation 4, których architektura została oparta na czipach dostarczanych przez koncern.

Namco Bandai „najpotężniejszą” japońską firmą w branży gier. Nintendo daleko w tyle

Ender, 22 stycznia 2014, 18:22

Renomowany biznesowy magazyn Toyo Keizai opublikował swoją coroczną listę najpotężniejszych i najlepszych firm w Japonii. Spośród spółek z branży gier na czele stawki znalazło się Namco Bandai, zostawiając daleko w tyle firmy Capcom czy Sony, a zwłaszcza Nintendo, które uplasowało się na samym końcu stawki.

Nintendo poważnie obniża prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS

Ender, 17 stycznia 2014, 19:52

Nintendo mocno obniżyło swoje prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS w mijającym roku fiskalnym (kwiecień 2013 - marzec 2014). Wszystko wskazuje również na to, że firma odnotuje też dość duże straty finansowe. W obliczu tych rewelacji prezes spółki, Satoru Iwata, nie zamierza rezygnować ze stanowiska.

Activision Blizzard – spadające przychody w drugim kwartale tego roku

Ender, 31 sierpnia 2012, 18:04

Koncern Activision Blizzard opublikował wyniki finansowe z drugiego kwartału tego roku. Firma odnotowała spadek przychodów, którego powodem były mniejsze niż przewidywano wpływy z gry World of Warcraft oraz serii Call of Duty. Pokaźnym zastrzykiem gotówki w tym okresie okazała się jednak premiera Diablo III oraz wysoka sprzedaż produktów związanych z grą Skylanders.

OnLive w rękach nowego właściciela

Olek, 18 sierpnia 2012, 13:37

Potwierdzają się doniesienia o likwidacji OnLive Inc. Udziały w spółce przejęła nowo utworzona firma, która kontynuować będzie wcześniejsze projekty, w tym usługę strumieniowanie gier, a także zatrudni spory odsetek pracowników.

BioWare broni płatnych DLC w dniu premiery: „Fani tego chcą”

Aver, 14 sierpnia 2012, 12:06

Podczas Konferencji Twórców Gier w Kolonii przedstawiciel studia BioWare argumentował na rzecz tworzenia DLC dostępnych w dniu premiery. Powołał się na wewnętrzne dane firmy oraz prośby fanów.

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów

Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23

Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.

Entertainment Standards 2011 – styk biznesu i świata gier

Crash, 4 grudnia 2011, 16:05

Zorganizowana przed tygodniem w Warszawie konferencja Entertainment Standards 2011, dzięki udziałowi przedsiębiorców i miłośników elektronicznej rozrywki, pozwoliła nie tylko dostrzec, ale również pogłębić związki gier, marketingu i biznesu.