Data wydania: 20 grudnia 2003
Druga Wojna Światowa: Eskadra Orłów to wyprodukowany przez zespół deweloperski firmy City Interactive zręcznościowy symulator lotniczy w realiach II wojny światowej. Gracz wciela się w rolę pilota tytułowej formacji i bierze udział w szeregu spektakularnych misji inspirowanych wydarzeniami z okresu wojny o Pacyfik.
Gracze
Zręcznościowy symulator lotu, którego akcja toczy się podczas II Wojny Światowej, a dokładniej w czasie walk na Pacyfiku pomiędzy siłami amerykańskimi i japońskimi. Akcja gry zaczyna się w momencie ataku na Pearl Harbor, a gracz wciela się w jednego z pilotów amerykańskich wówczas stacjonujących ze swoją eskadrą na lotniskowcu.
Autorzy przygotowali 20 różnych misji, które jednak nie ograniczają się tylko do zestrzeliwania wszystkich wrogich samolotów jakie znajdą się w zasięgu wzroku. Takie zadania są również oczywiście obecne, ale oprócz tego trzeba też m.in. niszczyć japońskie okręty, uczestniczyć w atakach bombowych na wyspy okupowane przez przeciwnika, jak również obsługiwać działka przeciwlotnicze i artylerię w czasie jego ataku na nasze pozycje. Rozgrywkę w czasie całej gry można więc podzielić na dwie części – tę, w której zasiadamy w kokpicie myśliwca Hellcat lub bombowca Dauntless, oraz tę, gdzie musimy z ziemi powstrzymywać przeciwników przy pomocy wspomnianych już działek przeciwlotniczych, etc. Dzięki temu gra nie jest nudna i cały czas dzieje się coś ciekawego. Wpływ na to ma też niewątpliwie odpowiednie zbalansowanie tego tytułu – autorzy starali się dobrze wyważyć elementy typowe dla gier zręcznościowych z realizmem znanym z najróżniejszych symulatorów lotu, aby rozgrywka była strawna zarówno dla amatorów jak i prawdziwych wirtualnych pilotów.
Gra posiada dobrą, pełną efektów specjalnych oprawę graficzną, aczkolwiek do uruchomienia WWII Pacific Heroes nie potrzeba wcale doskonałego sprzętu. Oczywiście na lepszych komputerach oprawa graficzna wygląda znacznie lepiej, lecz dzieło firmy CITY Interactive można już włączyć na P3 600, 128 MB RAM i starszej karcie graficznej.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: CI Games / City Interactive
Wydawca: CI Games / City Interactive
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Druga Wojna Światowa: Eskadra Orłów.
Wymagania sprzętowe gry Druga Wojna Światowa: Eskadra Orłów:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 600MHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 195 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany716373 Junior
przeszedł ktoś 20 misje
zanonimizowany1003644 Pretorianin
Nie podoba mi się nie lubię latać w tej grze....
KarpackieMocne Chorąży
Dziś kontynuacja przeglądu rodzimych budżetowych produkcji firmy City Interactive. II Wojna Światowa: Eskadra Orłów to jedna z pierwszych produkcji tego studia, z 2003 roku. Technologicznie program najpewniej bazuje na dwóch wcześniejszych grach firmy - Smash Up Derby oraz Wings of Honour. Były to tytuły wydane jeszcze przez Lemon Interactive, spółkę będącą swojego rodzaju prekursorem w wydawaniu budżetowych gier komputerowych na polskim rynek.
Bez dwóch zdań Eskadra Orłów to tytuł skierowany do miłośników prostej, zręcznościowej rozgrywki rodem z automatów. Próżno szukać tutaj realistycznego, skomplikowanego sterowania, rozbudowanej warstwy fabularnej czy mnogości trybów rozgrywki. Przed nami tylko klimat II Wojny Światowej na Oceanie Spokojnym, historia opowiedziana w zwięzłych, żołnierskich słowach i jeden tryb rozgrywki. Do pokonania zaś 20 misji dla jednego gracza przedstawiających starcia armii amerykańskiej z japońską.
Większość scenariuszy sadza nas za sterami dwóch bojowych maszyn lotniczych należących do marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych. Pierwszy to Grumman F6F Hellcat, niewielki zwrotny myśliwiec wyposażony w sześć karabinów maszynowych montowanych na skrzydłach, mający też podstawowe możliwości atakowania celów naziemnych i nawodnych. Drugim z nich jest Douglas SBD Dauntless, bombowiec nurkujący potrafiący też skutecznie bronić się przed wrogimi samolotami za pomocą pary karabinów maszynowych zestrojonych ze śmigłem. Obie konstrukcje wyraźnie różnią się między sobą i wymagają nieco innej taktyki, która zależeć będzie również od celu misji.
Głównymi celami jest zwykle wrogie lotnictwo, lecz wiele misji wymaga od nas również zatopienia nieprzyjaznych okrętów, niszczenia czołgów i artylerii, czy osłony przyjaznych statków przed atakami. Model lotu jest całkowicie zręcznościowy, pozwala na nawet najbardziej szalone ewolucje, chroni nas też przed rozbiciem o taflę wody, także możemy bez skrępowania kręcić najbardziej wymyślne powietrzne ewolucje. Sama walka wymaga jednak podstawowych umiejętności strzeleckich, nie ma żadnego kierowanego uzbrojenia i każdy strzał musimy oddać biorąc poprawkę na odległość i szybkość poruszania się celu.
Oprócz tego, i wbrew podtytułowi jaki nosi gra, na kilku etapach musimy wykazać się także umiejętnościami artyleryjskimi. Czasem musimy zniszczyć japońskie wodne transportery korzystając z działa przybrzeżnego, przyda się wtedy podstawowa wiedza balistyczna i umiejętność korygowania ustawień armaty w oparciu to gdzie wylądowały wcześniejsze pociski. Innym razem jesteśmy operatorem karabinu maszynowego czy działka przeciwlotniczego.
Pomimo uproszczonego sterowania trudno więc zarzucić grze brak różnorodności. Owszem, dostępnych lokacji i rodzajów uzbrojenia nie ma zbyt wiele. Z drugiej jednak strony poziomy w grze są bardzo krótkie i treściwe, większość ukończymy w kilka minut. Nie czułem więc znużenia, jak na pozycję inspirowaną grami z automatów przystało bez przerwy coś się dzieje.
Niestety, pewnym minusem był dla mnie brak możliwości wyboru poziomu trudności, przez co zdecydowaną większość misji zaliczałem za pierwszym podejściem. W efekcie po ok. 1,5 godziny gry miałem za sobą prawie wszystkie misje. Dopiero ostatnia, dwudziesta potyczka tak naprawdę rzuciła mi prawdziwe wyzwanie, która wymagała ode mnie solidnego główkowania i przynajmniej kilku-kilkunastu podejść - i muszę przyznać że ostateczne pokonanie jej dało mi sporo satysfakcji. Brakowało mi też jakiegoś mechanizmu oceniającego nasze dokonania, program nie zlicza nam żadnych punktów, nie ma żadnej listy wyników czy innej motywacji do poprawiania swoich umiejętności.
Szata graficzna i udźwiękowienie prezentują całkiem solidny poziom, biorąc oczywiście pod uwagę fakt iż gra ma już prawie 15 lat. Bez problemu działa na kilkuletniej maszynie z Windowsem XP. Sztuczna inteligencja wrogów nie należy do najmocniejszych, ale nie są to też zupełni nowicjusze.
Podsumowując, II Wojna Światowa: Eskadra Orłów to ciekawa pozycja dla miłośników wojennych klimatów i gier zręcznościowych. Trzeba jednak pamiętać o bardzo skromnej zawartości i słabo zestopniowanym poziomem trudności, który automatowych wyjadaczy może zanudzić przez pierwsze kilkanaście misji, zaś niedzielni gracze prawdopodobnie odbiją się od ostatniego etapu. Na szczęście obecnie grę można nabyć w zestawach z innymi produkcjami budżetowymi, w cenie od 2 do 6 PLN, a to pozwala mi wystawić zupełnie pozytywną notę - 6 punktów na 9.
remag Konsul
Pamiętam jak w to grałem niedawno. I niby całą już skończyłem, ale i tak nie wiem czy dobrze postąpiłem grając w to. Widać to po ocenie 5/10, jaką grze dałem.