Wyszukiwarka gier
Need for Speed II

Need for Speed II

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 31 marca 1997

Wyścigi, Samochodowe, Podzielony/wspólny ekran, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Druga odsłona słynnego cyklu gier wyścigowych, w której do dyspozycji pasjonatów motoryzacji oddano dziewięć luksusowych supersamochodów. Produkcja stara się w miarę realistycznie odwzorowywać zachowanie na drodze poszczególnych maszyn.

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny

Need for Speed II to przygotowana przez Electronic Arts kontynuacja Road & Track Presents: The Need for Speed z 1994 roku. Tytuł ponownie pozwala zasiąść za sterami supersamochodów o niezwykłych osiągach i sprawdzić je na kilku trasach w różnych częściach świata.

Mechanika

Need for Speed II oferuje dziewięć samochodów i sześć tras. W wirtualnym garażu znalazły się maszyny pozostające w sferze marzeń wielu pasjonatów motoryzacji, jak ferrari F50, mclaren F1, ford GT90, jaguar XJ220 czy lotus esprit V8. Każdym z nich gracze mogą ścigać się na torach w różnych sceneriach, m.in. nad Morzem Śródziemnym, u stóp pasma górskiego czy nad wybrzeżem Pacyfiku. Nowinką w porównaniu do pierwszej części serii jest opcja modyfikacji ustawień poszczególnych aut, w tym chociażby kąta nachylenia spojlera, przełożeń skrzyni biegów czy czułości hamulców.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 21 maja 1997Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 1

PlayStation 1 31 marca 1997Angielskie napisy

Producent: Electronic Arts Inc.

Wydawca: Electronic Arts Inc.

Polski wydawca: Cenega S.A.

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Gry z serii

Need for Speed II
Need for Speed II
Need for Speed II

29GIER

Gry z serii Need for Speed

Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).

Gry z serii Need for Speed

Publicystyka

Wiadomości

Need for Speed: Hot Pursuit RACE zadebiutuje na E3

Od rozpoczęcia tegorocznego E3 dzieli już nas bardzo niewiele czasu. Sale targowe są przyszykowane i czekają na pierwszych gości. Pojawiają się też pierwsze zdjęcia i filmiki pustych na razie stoisk. Dzięki nim dowiedzieliśmy czegoś, co powinno ucieszyć fanów cyklu Need for Speed.

gry

Adrian Werner

13 czerwca 2010 10:31

Need for Speed: Hot Pursuit RACE zadebiutuje na E3

Historia serii Need For Speed - część IV

Wczoraj skończyliśmy na undergroundowej jeździe. Czas kontynuować historię NFS w atmosferze nocnych nielegalnych wyścigów.

pozostałe

Adam Makowski

20 listopada 2008 14:58

Historia serii Need For Speed - część IV

Historia serii Need For Speed - część III

Wczorajszą przygodę skończyliśmy na ostatnim NFS-ie, który miał charakter symulacji (Porsche 2000) oraz na wzmiance o Motor City Online. Zagłębmy się więc dalej w tej pasjonującą historię...

pozostałe

Adam Makowski

19 listopada 2008 14:55

Historia serii Need For Speed - część III

Historia serii Need For Speed - część II

Wczorajszą opowieść skończyliśmy na trzeciej części gry pt. Hot Pursuit, która wsławiła się rozwinięciem tytułowego pościgu. Dzisiaj czas na wspomnienie kolejnych gier z serii NFS.

pozostałe

Adam Makowski

18 listopada 2008 15:14

Historia serii Need For Speed - część II

Historia serii Need For Speed - część I

Przez lata NFS przechodził spektakularne wzloty i tragiczne upadki. Jednak to cały czas kawał dobrej historii gier i na tę historię Was zapraszam.

pozostałe

Adam Makowski

17 listopada 2008 13:51

Historia serii Need For Speed - część I

Seria Need For Speed – łezka w oku...

Cykl Need For Speed bez wątpienia posiada już status legendy. Pierwsze części gry „pamiętają” jeszcze czasy komputerów z procesorem 486, zaś tylko starsi wiekiem gracze mogą powiedzieć, że obserwowali rozwój serii od samego początku. Wszystkie powstałe NFS-y postanowili przypomnieć nam redaktorzy zachodniego serwisu internetowego Gamer's Hell, którzy przygotowali specjalny zestaw wersji demonstracyjnych poszczególnych edycji opisywanego programu.

gry

Krzysztof Bartnik

2 grudnia 2003 08:58

Seria Need For Speed – łezka w oku...

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed II.

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Need for Speed II:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 200MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.7

Ocena Graczy

Średnia z 798 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

2.0
Codename 23
PC

Codename 23

Gracz

2024.11.23

"Potrzeba prędkości" wraca i robi pierwszy krok, by stać się największą serią, o nie do końca legalnych wyścigach. Niestety na starcie złapała gumę, a do tego poszła uszczelka pod głowicą…Need for Speed 2 ogrywałem na konsoli PSX (grę można kupić w stanie używanym za około 100 zł). Jest to produkcja niezbyt udana, która nie miała pomysłu na siebie. Nieznacznie poprawiono grafikę, ale wyobraźcie sobie, że gra, w przypadku, gdy wszystkie 8 samochodów znajdowało się blisko siebie potrafiła się haczyć! Na konsoli! To jedyna gra w którą grałem na PSX-ie, która mi się cięła. Co do grafiki, to jest ona tylko nieznacznie poprawiona – doszło może kilka poligonów i poprawili jakość tekstur. Największa zmiana graficzna jest w deskach rozdzielczych, przy kamerze ze środka. Kokpity poprawiono jakościowo i pomimo dwuwymiarowości, to wyglądają naprawdę dobrze. Tak jak poprzednio mamy cztery ustawienia kamery – z wnętrza, ze zderzaka, od zewnątrz z daleka i od zewnątrz z bliska. Najlepiej mi się grało z ustawieniem kamery od zewnątrz blisko. Doszedł również efekt graficzny w postaci chmury iskier, gdy gdzieś uderzymy samochodem.W pierwszej części trasy były dość realistyczne (nie licząc małego easter egg’a na trasie Coastal). W drugiej części natomiast tory często zahaczają o abstrakcję i momentami miałem wrażenie, że z normalnych wyścigów samochodowych gra za chwilę przeniesie mnie do świata Mario Kart.To co pierwsze rzuca się w oczy ze zmian, to wprowadzenie chaosu do Menu Głównego. Ustawieniami wyścigu rozporządzamy już w Menu Głównym, co na początku sprawia problemy i trzeba się do tego przyzwyczaić. Po każdorazowym włączeniu gry trzeba ustawiać wszystko od nowa.Do gry doszedł nowy tryb – knockout. Polega na eliminacji ostatniego pojazdu podczas każdego okrążenia. Tryb ten będzie później często towarzyszył serii.Dodano również możliwość wyboru stylu jazdy, pomiędzy arcade, a simulation. W praktyce jednak rozgrywka niczym się nie różni między tymi stylami, ponieważ fizyka jazdy i świata jest… najgrzeczniej mówiąc – do niczego. Mało tego! Twórcy się tym szczycą, bo gdy w menu głównym przez chwilę nic nie zrobimy, włączą się różne filmy demonstracyjne, w których główny nacisk kładziony jest nam na pokazywanie absurdów rozgrywki, pokazując nierealistyczne loty i fikołki pojazdów w trakcie wyścigu. Nie wiadomo, kto pracował nad fizyką jazdy, ale według tej osoby, naciśnięcie hamulca powoduje wpadnięcie w poślizg, a nie hamowanie. Także praktycznie, podczas wyścigu gracz lepiej wyjdzie na tym, że na zakręcie będzie tarł o barierki, niż skorzysta z hamulca – strata w czasie będzie mniejsza. Ale już największą bzdurą jest zmniejszenie grawitacji w świecie gry. Wystarczy małe wzniesienie, a nasz pojazd poszybuje tak daleko, dopóki nie trafi na przeszkodę. Biorąc pod uwagę, że hamowanie oznacza brak kontroli nad pojazdem, poziom abstrakcji i absurdu rośnie wprost proporcjonalnie do kąta wzniesienia trasy. Fizyka jazdy wraz z fizyką świata powodują wrażenie, że pojazdy są z kartonu. Miodzio… zamiast super wozów, jeździmy pudełkami zapałek.W Need for Speed 2 wprowadzono poziom trudności przeciwników: Beginner i Advanced. Niestety nie ma możliwości wyboru poziomu trudności w głównym trybie gry – Tournament. A gra w tym trybie jest jeszcze trudniejsza od poprzedniczki (duży wpływ na to ma fizyka jazdy i świata).Jedynym plusem gry jest muzyka, która może nie jest najwspanialszą ścieżką dźwiękową wszechczasów, ale jest naprawdę bardzo przyjemna dla ucha. Tak jak poprzednio możemy posłuchać mieszanki rock’a i electro.Podsumowując, Need for Speed 2 to nieudana pod każdym względem kontynuacja, jak i gra, o wyścigach samochodowych. Jedyną zaletą gry jest fajna muzyczka.PLUSY:+ Fajna muzyka.MINUSY:- Potrafi się przyciąć.- Abstrakcyjne trasy.- Chaos w Menu Głównym.- Brak praktycznej różnicy pomiędzy stylem arkadowym, a symulacyjnym.- Absurdalna fizyka jazdy.- Absurdalniejsza fizyka świata.- Wysoki poziom trudności w Tournament.

7.0
raziel88ck
PC

raziel88ck

Gracz

2015.06.02

Need for Speed II jest do dziś grywalny, ale lepiej zaopatrzyć się w edycję Special Edition posiadającą nie tylko możliwość znacznie ładniejszej oprawy wizualnej, ale także cieszącą się dodatkowym modelem jazdy, pojazdami oraz szeregiem tras.Sama produkcja cieszy i bawi, niemal w takim samym stopniu, co w dniu premiery. Na brak adrenaliny również nie można tu narzekać, bo tej wszak mamy pod dostatkiem.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl