Wyszukiwarka gier
Deus Ex

Deus Ex

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 22 czerwca 2000

RPG, FPP, Cyberpunk, Science fiction, RPG akcji, Immersive sim, PS Plus Premium, Singleplayer

Utrzymane w stylistyce cyberpunk pierwszoosobowe RPG akcji, opracowane przez studio Ion Storm pod wodzą legendy branży Warrena Spectora – współautora tak kultowych marek, jak Ultima czy Wing Commander. Akcja Deus Ex toczy się w połowie XXI wieku, w świecie przepełnionym terroryzmem, korupcją oraz biedą i opanowanym przez tajemniczą zarazę, zwaną Szarą Śmiercią.

8.3

GRYOnline

8.9

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Deus Ex to utrzymana w stylistyce cyberpunk fabularna gra akcji, łącząca elementy strzelaniny FPP, skradanki oraz RPG-a. Tytuł został opracowany przez studio Ion Storm Austin, czyli oddział firmy założonej w 1997 roku przez legendarnego Johna Romero, a jego głównym projektantem był Warren Spector – współtwórca tak znanych serii jak Ultima oraz Wing Commander. Produkcja ukazała się w 2000 roku na komputerach PC oraz Mac, choć pierwsza koncepcja gry opublikowana została przez Spectora już niemal sześć lat wcześniej, tuż po wydaniu słynnego System Shocka. W 2002 roku gra doczekała się także konwersji na konsole PlayStation 2 pod nieco zmienioną nazwą Deus Ex: The Conspiracy.

Fabuła

Fabuła Deus Ex osadzona jest w roku 2052, w dystopijnym świecie przyszłości, nękanym przez tajemniczą zarazę zwaną Szarą Śmiercią. W obliczu krachu ekonomicznego, upadku moralności oraz szerzącej się korupcji i terroru, nie brak głosów wieszczących rychły koniec świata. Podczas zabawy wcielamy się w walczącego z terroryzmem agenta JC Dentona, który wpada na trop tajemniczego spisku, mającego na celu przejęcie kontroli nad światem. Z czasem odkrywa on, że nic nie jest już takie, jakim się wydawało, a w jego głowie mnożą się pytania i wątpliwości. Nie mogąc ufać nikomu, ani liczyć na pomoc dawnych przyjaciół, w swej misji Denton zdany jest wyłącznie na siebie, a od jego poczynań zależeć mogą losy całej ludzkości.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 22 czerwca 2000

PlayStation 2

PlayStation 2 25 marca 2002

Producent: Ion Storm

Wydawca: Square Enix

Gry z serii

Deus Ex
Deus Ex
Deus Ex

9GIER

Gry z serii Deus Ex

Seria gier RPG akcji, wykreowana przez studio Ion Storm, które opracowało jej dwie pierwsze części. Następnie pieczę nad rozwojem cyklu zaczął sprawować zespół Eidos Montreal. Oprócz tego na kartach historii marki zapisała się ekipa Studio Onoma (wcześniej znana jako Square Enix Montreal). Za „ojców” serii Deus Ex uznaje się Warrena Spectora i Harvey'a Smitha.

Gry z serii Deus Ex

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Deus Ex

Jeśli oglądałeś “Matrixa” więcej niż jeden raz, nie możesz wyzwolić się z mroków miasta podczas wykonywania misji w “Thiefie” oraz zarwałeś kilka nocy w trakcie wędrówki po olbrzymim statku kosmicznym w “System Shock 2”, to ta gra jest dla Ciebie.

Deus Ex - recenzja gry
Recenzujący:
Bolesław Wójtowicz
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
18 grudnia 2000
Deus Ex - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 18 sierpnia 2005

Deus Ex - poradnik do gry

Bezmyślna strzelanina to ostatnie określenie jakiego można użyć dla opisania Deus Ex. Od początku gry mocno identyfikujemy się z naszym agentem, począwszy od wyboru facjaty a kończąc na pierwszym tuningu osobowości.

Deus Ex - poradnik do gry
Opinie

24 stycznia 2025

Kratos, kultowe klasyki i polskie perełki - przegląd nowych gier w abonamentach w styczniu 2025

W pierwszym przeglądzie abonamentowych nowości prym wiodą polskie gry (Against the Storm, Blood West), starsze produkcje (Diablo, Deus Ex), a także nowsze tytuły, którym warto poświęcić uwagę (GoW Ragnarok, BioShock 2 Remastered, Blasphemous II).

Kratos, kultowe klasyki i polskie perełki - przegląd nowych gier w abonamentach w styczniu 2025
Kratos, kultowe klasyki i polskie perełki - przegląd nowych gier w abonamentach w styczniu 2025
Opinie

14 października 2024

Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku

Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!

Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
Opinie

4 września 2022

10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u

Era wszędobylskich remake'ów nadal trwa, ale nadal nie doczekaliśmy się odświeżonych wersji wielu wybitnych, kulturowo uznanych gier RPG. Jakie "klasyki" powinny zostać jak najprędzej odrestaurowane? Oto nasze propozycje.

10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u
10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u
Opinie

11 lipca 2021

Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy

Wszyscy na nie psioczymy, ale i tak każdy szybko poda kilka tytułów, które przyjąłby w takiej formie z otwartymi ramionami – remastery i remaki już na dobre zadomowiły się w branży. A my wybraliśmy gry, które chcielibyśmy dostać w wersji odświeżonej.

Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy
Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy
Opinie

27 czerwca 2020

Cyberpunk 2077 – co przeczytać, co obejrzeć i w co zagrać przed premierą

Na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowej produkcji CD Projekt RED zapraszamy Was do zestawienia, które ułatwi Wam jak najbliższe zapoznanie się z estetyką cyberpunku w filmie, literaturze, grach i muzyce.

Cyberpunk 2077 – co przeczytać, co obejrzeć i w co zagrać przed premierą
Cyberpunk 2077 – co przeczytać, co obejrzeć i w co zagrać przed premierą

Wiadomości

Czy remaster Deus Exa ma sens? Gracze wskazują na lepszą i tańszą fanowską alternatywę

Czy remaster Deus Exa ma sens? Gracze wskazują na lepszą i tańszą fanowską alternatywę

Zapowiedź Deus Ex Remastered spotkała się ze sceptycznym odbiorem fanów. Wielu z nich uważa, że lepiej jest kupić przeceniony oryginał i wzbogacić go o fanowską modyfikację.

gry

Marcin Bukowski

26 września 2025 12:00

Czy remaster Deus Exa ma sens? Gracze wskazują na lepszą i tańszą fanowską alternatywę
Remaster Deus Exa nie wzbudził entuzjazmu wśród graczy. Woleliby innego dewelopera: „Zobaczymy, czy i tym razem Aspyr nie spie***y sprawy”

Remaster Deus Exa nie wzbudził entuzjazmu wśród graczy. Woleliby innego dewelopera: „Zobaczymy, czy i tym razem Aspyr nie spie***y sprawy”

Zapowiedź Deus Ex Remastered wzbudziła mieszane emocje, zarówno z powodu tego, jak ten projekt wygląda, jak i tego, kto go tworzy.

gry

Adrian Werner

25 września 2025 09:49

Remaster Deus Exa nie wzbudził entuzjazmu wśród graczy. Woleliby innego dewelopera: „Zobaczymy, czy i tym razem Aspyr nie spie***y sprawy”
Po 25 latach legendarny Deus Ex otrzyma oficjalny remaster. Zobacz pierwsze szczegóły i ujęcia z gry

Po 25 latach legendarny Deus Ex otrzyma oficjalny remaster. Zobacz pierwsze szczegóły i ujęcia z gry

Na wydarzeniu State of Play zapowiedziano Deus Ex Remastered. Odświeżona wersja tej cyberpunkowej klasyki zadebiutuje w przyszłym roku.

gry

Adrian Werner

24 września 2025 23:21

Po 25 latach legendarny Deus Ex otrzyma oficjalny remaster. Zobacz pierwsze szczegóły i ujęcia z gry
Wpływ na Elona Muska „może być największym i najgorszym dziedzictwem” legendarnej cyberpunkowej gry RPG. Doszło do wielkiej pomyłki, twierdzi twórca Deus Ex

Wpływ na Elona Muska „może być największym i najgorszym dziedzictwem” legendarnej cyberpunkowej gry RPG. Doszło do wielkiej pomyłki, twierdzi twórca Deus Ex

Elon Musk uważa Deus Ex za jedną z najlepszych gier w historii, ale zdaniem twórcy kultowego RPG-a akcji miliarder kompletnie nie rozumie przesłania produkcji – i sam bardziej przypomina czarny charakter niż bohatera.

gry

Kamil Kleszyk

6 września 2025 08:52

Wpływ na Elona Muska „może być największym i najgorszym dziedzictwem” legendarnej cyberpunkowej gry RPG. Doszło do wielkiej pomyłki, twierdzi twórca Deus Ex
PS Plus Extra i Premium na czerwiec 2025 z nową grą twórców Control, Battlefieldem 2042 i legendarnym cyberpunkowym RPG

PS Plus Extra i Premium na czerwiec 2025 z nową grą twórców Control, Battlefieldem 2042 i legendarnym cyberpunkowym RPG

W czerwcu oferta PS Plus Extra i Premium powiększy się w sumie o 9 produkcji. Wśród nich znajdzie się między innymi nowość ze stajni Remedy – FBC: Firebreak.

gry

Kamil Kleszyk

11 czerwca 2025 18:55

PS Plus Extra i Premium na czerwiec 2025 z nową grą twórców Control, Battlefieldem 2042 i legendarnym cyberpunkowym RPG
Ta cyberpunkowa seria zasługuje na kontynuację. Nowy Deus Ex od Eidos Montreal miał być pomostem między Rozłamem Ludzkości a „jedynką”

Ta cyberpunkowa seria zasługuje na kontynuację. Nowy Deus Ex od Eidos Montreal miał być pomostem między Rozłamem Ludzkości a „jedynką”

Studio Eidos Montreal zaskarbiło sobie szacunek fanów nurtu cyberpunk za sprawą niezwykle udanego Deus Exa: Buntu Ludzkości i jego kontynuacji. Jak się okazuje, ekipa miała przez dwa lata pracować nad nową grą spod tego szyldu.

gry

Krystian Pieniążek

2 lutego 2025 20:00

Ta cyberpunkowa seria zasługuje na kontynuację. Nowy Deus Ex od Eidos Montreal miał być pomostem między Rozłamem Ludzkości a „jedynką”
Amazon Prime Gaming na styczeń 2025 z 16 grami. Nie brakuje hitów, takich jak BioShock 2 czy pierwszy Deus Ex

Amazon Prime Gaming na styczeń 2025 z 16 grami. Nie brakuje hitów, takich jak BioShock 2 czy pierwszy Deus Ex

Poznaliśmy gry, które w styczniu 2025 roku odbiorą abonenci usługi Amazon Prime Gaming. W skład oferty wchodzą m.in. pierwszy Deus Ex czy BioShock 2 Remastered.

gry

Zuzanna Domeradzka

9 stycznia 2025 21:15

Amazon Prime Gaming na styczeń 2025 z 16 grami. Nie brakuje hitów, takich jak BioShock 2 czy pierwszy Deus Ex
Największy fanowski projekt do Deus Ex po wielu latach doczekał się wersji 2.0

Największy fanowski projekt do Deus Ex po wielu latach doczekał się wersji 2.0

The Nameless Mod, czyli jeden z największych fanowskich projektów do pierwszego Deus Ex, otrzymał wielką aktualizację 2.0, która gruntownie odświeża tę modyfikację i ulepsza większość jej elementów.

Pliki do gier

Adrian Werner

24 września 2023 09:52

Największy fanowski projekt do Deus Ex po wielu latach doczekał się wersji 2.0
Klasyczny Deux Ex zostanie odświeżony z wykorzystaniem Unreal Engine 5

Klasyczny Deux Ex zostanie odświeżony z wykorzystaniem Unreal Engine 5

Do sieci trafił nowy materiał wideo z DXU24, czyli projektu, który przeniesie pierwszą część serii Deus Ex na silnik Unreal Engine 5.

gry

Adrian Werner

20 marca 2023 12:28

Klasyczny Deux Ex zostanie odświeżony z wykorzystaniem Unreal Engine 5

Deus Ex: Revision - debiut moda odświeżającego Deus Ex

Studio Caustic Creative po kilku latach pracy udostępniło dziś w sklepie Steam modyfikację gry Deus Ex o nazwie Deus Ex: Revision. Projekt ulepsza oprawę graficzną, dodaje nową muzykę, lokacje i nie tylko.

gry

Kamil Zwijacz

13 października 2015 20:29

Deus Ex: Revision - debiut moda odświeżającego Deus Ex

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Deus Ex.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Deus Ex:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300 MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.3

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.9

Ocena Graczy

Średnia z 4221 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.5

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 13003 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
PC

Bolesław Wójtowicz

Recenzent GRYOnline.pl

2000.12.18

Jeśli oglądałeś “Matrixa” więcej niż jeden raz, nie możesz wyzwolić się z mroków miasta podczas wykonywania misji w “Thiefie” oraz zarwałeś kilka nocy w trakcie wędrówki po olbrzymim statku kosmicznym w “System Shock 2”, to ta gra jest dla Ciebie.

6.0
PC

buddookann

Ekspert

2023.08.19

W roku 2001 w jakiejś gazecie dodali demo Deus EX. Odpaliłem i pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to, że twórcom nie chciało sie dopasować zdjęcia panoramy miasta przez co wyglądało okropnie. Druga rzecz to muzyka która brzmiała jak puszczona od tyłu na uszkodzonej kasecie VHS. Trzecia rzecz to drętwy klimat i bardzo kiepska optymalizacja.W tym czasie odpaliłem Hitman Codename 47 który działał płynnie, miał o wiele lepszą grafikę, zaawansowany silnik przenoszenia zwłok, świetną miodność ze strzelania, przekonywujące lokalizację, klimat itp.Dziś w roku 2023 w końcu dałem szanse Deus EX i miałem nadzieje że będę się bawił tak dobrze jak w grę System Shock w którą grałem pierwszy raz kilka lat temu:Niestety:FABUŁA- totalny kogiel mogiel. W świecie gry słyszymy o wielu organizacjach. Jesteśmy w wielu lokalizacjach i pod koniec to już nawet nie pamiętamy po co to wszystko. - Twórcy chcieli wszystko i wszędzie by sprawić wrażenie że gra jest ciekawa. Przykładem może być to że główny bohater J.C. Denton miał być ... UWAGA: Potomkiem Jezusa Chrystusa Stąd te inicjały. Na szczęście ktoś w miarę ogarnięty wycofał się z tego pomysłu.- historia opowiedziana jest bardzo drętwo. Czytanie książek, emaili itp nie ma w ogóle klimatu tak jak to było w przypadku System Shock gdzie autentycznie można było poczuć tragedię ludzi z zapisów.-twórcy chcieli robić wiele rzeczy na raz, ale nic nie zrobili jak należy.- takie głupoty w fabule jak np. to że zdrajca/brat protagonisty siedzi sobie w swoim mieszkaniu podczas gdy jest poszukiwany... albo to że bomba w helikopterze wybucha akurat jak protagonista dolatuje do celu. - jeszcze nie zdążymy się poczuć agentem a już jesteśmy wrogiem agencji. Grze brakuje jakiegoś ciekawego rozwoju akcji. Zarówno początek, środek i koniec jest bez momentów. Historia przewala się by dotoczyć do celu.- dziwie się że tak wielu ludzi zapomina że temat Iluminatów, AI itp. był mocno wałkowany jeszcze przed pojawieniem się gry. Gra niczego odkrywczego nie pokazała.-zakończenie niczym nie różni się od całej gry. Od kolejna plansza, a na końcu sztywne postacie z nędzną imitacją ruszających się warg.GRAFIKA:-Użycie silnika UNREAL stworzyło wrażenie, że nie działamy w świecie gry tylko na mapkach.- wszystko jest sztywne i bez wyrazu. Animacja postaci, brak interakcji, toporne walki itp. Bardzo kiepsko to wyglądało nawet w 2000 roku.-brak klimatycznych animacji rozkręcających fabułę. Mamy za to tandetne animacje helikoptera który startuje i leci na milimetry między budynkami.MUZYKA:- kompletnie nie pasuje do gry. Nie wpada w ucho i denerwuje- odgłosy są tragiczne, czasem śmieszne, a czasem ich nie ma tam gdzie powinny być ( np. szarża tego brązowego stwora i zadawane nam obrażenia)-rozwala mnie tuptanie lakierkami głównego bohatera... agent nindża.MECHANIKA GRY:- kompletnie zero satysfakcji z walki- tragiczne działanie broni, które nie daje frajdy ze strzelania.- za zabijanie nie dostajemy żadnych kar tak jak w Hitmen więc nie ma żadnej motywacji do skradania.- nie podniesiesz zwłok jak masz pełny ekwipunek ! TO mocno irytuje. W grze skracanej(sic!) nie ma sansu tych ciał nosić bo i tak w większości przypadków strażnicy mają na to wywalone. Wystarczy odczekać trochę i jest wszystko cacy. Nie tak jak w HItman gdzie strażnicy najpierw szukają zbrodniarza a potem są niespokojni.- kiepski system wszczepów - prawie żadnego nie użyłem. Trzeba je włączać i wyłączać, a energia szybko się wykańcza. Jedyne co się przydaje to leczenie. Reszta jest tylko jako ciekawostka i nie jest konieczna do przejścia gry. Kompletnie się nie przyda.- na normalnym poziomie spokojnie można mordować 10 metrów od wroga. - nie wyrzucisz przedmiotu jeśli chcesz zabrać inny. To chyba była najbardziej irytująca rzecz w grze. Trzeba było za każdym przeszukaniem ciała się odwracać by coś wyrzucić...- Nie zabijesz wroga pistoletem z tłumikiem od tyłu w głowę. Dopiero na wyższych poziomach. Trochę to głupie w grze gdzie skradanie ma odgrywać główną role.- to samo tyczy sie kuszy i strzałek. Nawet na poziomie Mistrz żołnierz i tak podniesie alarm. JAKI TO MA SENS !?- hakowanie jest nudne i nie daje frajdy.-czasem zapominamy że mamy klucz i niepotrzebnie coś hakujemy. Kiepsko to jest przemyślane- od czasu gdy mamy umiejętność hakowania to gadanie z ludźmi czy czytanie danych przestaje mieć sens (a jest to juz na początku gry)-od kiedy mamy miecz ( też jest to w miarę szybko) to walki nie stanowią problemu.PODSUMOWANIE: Jedno z największych rozczarowań . Sa stare gry które wytrzymują próbę czasu. Deus EX według mojego pierwszego wrażenia z 2001 nigdy nawet nie był dobrą grą. Nie wiem skąd ten zachwyt ludzi . Może to dlatego że pierwszy raz słyszeli o Iluminatach w tamtym okresie ? Moim zdaniem gra jest tragicznie zaprojektowana, twórcy chcieli za dużo zbyt małym nakładem sił i kiepskimi pomysłami. Grało się w to bardzo opornie i nie polecam próbować tym którzy nie grali.

9.5
Seba01
PC

Seba01

Ekspert

2023.07.03

Widać, że w tamtych czasach robiła ogromne wrażenie. Ile tu się dostaje sposobów na wykonanie danej misji, sama wolna wola, że można przejść grę, nie zabijając nikogo, każdy przedmiot i NPC jest na wagę złota, fabuła sama w sobie ma 3 zakończenia, niesamowita postać JC Dentona, potrafiąca rzucać wszelakimi ripostami i umiejętnie korzystać z arsenału, narzędzi i wszczepów, które nieraz ratują nam życie. Ale to już wiekowy tytuł, to nie brakuje błędów, jak: niepasujące sample przeciwników, samo SI jest durne jak but, bez czucia. A tak to dzisiaj wciąż jest grywalna. Czekam na jej remake!

10
PC

ShadyYo

Ekspert

2021.10.09

Być może najlepsza gra, w jaką dotychczas grałem. Jest w niej wszystko co wystarcza do nazwania jej "klasykiem" i jedną z najlepszych gier ever. Żadna gra RPG mnie jeszcze tak nie wciągnęła - a to za sprawą świetnej, intrygującej fabuły. Wielką zaletą jest duża ilość zwrotów akcji na przestrzeni całego scenariusza. Ale chyba największą jest możliwość poprowadzenia historii na różne sposoby - poprzez własne wybory, a będzie można ich podjąć w trakcie gry naprawdę wiele. To my wpływamy na to, co dzieje się na ekranie. Niesamowitą frajdę na wyższych poziomach trudności sprawia "skradanka" z której warto korzystać dosłownie w każdej następnej misji. Powiedziałbym nawet, że ściśle tajne misje mają sporą dawkę napięcia. Korzystanie z paralizatora, kuszy czy noża może okazać się dobrą zabawą, a jeśli znudzisz się tym, zawsze możesz skorzystać z "mocniejszej" broni. Znakomicie sprawdza się rewolucyjny system zabezpieczeń, ochrony, czy to zwykłych drzwi (niektóre wymagają nanoklucza), kamer, robotów itp. Praktycznie nie ma niczego, do czego można by się nie włamać (co zależy oczywiście od umiejętności bohatera). Ponadto niemal każda misja jest możliwa do ukończenia na kilka różnych sposobów, wybierając kompletnie inne drogi, co jest wręcz ekscytujące, gdy to odkrywamy. W trakcie gry zdobywamy punkty doświadczenia, dzięki którym możemy rozwijać postać. Dodatkowo świetnym pomysłem są "wszczepy", które można znaleźć w sekretnych miejscach i które dają nam nowe możliwości i ułatwienia. Fabuła jest świetna, ale to świat opisywany w grze (nie tylko przez ludzi, ale także chociażby przez gazety, książki, które możemy znaleźć na biurkach...) jest ogromny. Historia nam opowiedziana jest iście filmowa, choć napisana chyba z jeszcze większym rozmachem. Postaci są wyraziste i świetnie scharakteryzowane. Mamy możliwość zmierzenia się z dużą liczbą wrogów, a w tym robotów. Poziomy są znakomicie zaprojektowane. Ogromnym plusem tej gry jest także muzyka. Głównie ona tworzy ten niezapomniany, charakterystyczny klimat nie do podrobienia z jakiego słynie ta gra. Do tego klimatu aż chce się wracać. Ponadto wszystko zmierza ku świetnemu zakończeniu. Tu znowu mamy możliwość wyboru z bodajże pięciu różnych ścieżek do ukończenia gry, dlatego końcówka daje nam sporo do myślenia. Cóż, w tą grę po prostu trzeba zagrać.

8.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2021.04.11

To, że sama gra jest już wiekowa, nie jest, rzecz jasna, powodem, by nie przejść jej po raz pierwszy, a już zwłaszcza gdy mamy do czynienia z takim klasykiem, jak pierwszy "Deus Ex". Jako że po najnowszej grze CD Projektu (o co chodzi, wiadomo) miałem jeszcze pewien niedosyt cyberpunka, a "Deus Ex GOTY" jest dziś tanie jak barszcz, czym prędzej je nabyłem, by przejść je w wolnej chwili. Mam ogromny sentyment do ery wczesnego 3D, toteż nic dziwnego, że oprawa tej produkcji przypadła mi do gustu, ale nawet gdyby nie ten fakt zapewne z dużą przyjemnością zagłębiłbym się w tę nocną wersję świata przyszłości. Przyciąga ona szczególnie dlatego chociażby, że mądrze wybrano jej główną tematykę, nawet dziś oryginalną - globalne konspiracje, od templariuszy, przez iluminatów, po Majectic-12. Szkoda tylko, że podczas gdy wizyty w nowojorskim Hell's Kitchen i w Hongkongu wspominał będę ciepło, to jednak grę zdecydowanie ciągnie w dół istne tournée po nudnych amerykańskich bazach wojskowych (w tym tej najsłynniejszej), które mają raczej korytarzową strukturę. Wymęczyły mnie one tym bardziej, że przez pierwszą połowę gry uparłem się, że będę się skradał ich korytarzami i pozostawał niezauważony. Później, zrezygnowany, chwyciłem w dłoń laserowy miecz i ciąłem nim równo wszystko, co tylko nawinęło mi się pod jego ostrze. Zresztą, czyż "Deus Ex" nie został najlepiej zapamiętany właśnie przez to, że dawał graczom całą masę różnych opcji? No, przez to i przez całe to zamieszanie z World Trade Center...

8.5
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2020.08.02

Nie jestem fanem cyber-punku, patrząc szerzej mogę z grubsza to samo powiedzieć o sci-fi, stąd od początku byłem nastawiony sceptycznie. Pierwsza godzina gry tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że to gra nie dla mnie, do tego jeszcze nie rozumiałem jak działa atakowanie wrogów i wykorzystywanie augmentacji, widząc drewnianych NPCów i wszechogarniającą ciemność...dałem sobie jeszcze 2 godziny na zapoznanie się z mechaniką gry i ewentualne wciągnięcie w historię.Koniec końców nie zawiodłem się; każda misja oferuje kilka sposobów na dotarcie do celu i pokonywanie przeszkód(lub ich omijanie) napotkanych po drodze, fabuła mimo że bywa przewidywalna potrafi mocno wciągnąć, na dodatek w wielu miejscach możemy znaleźć sporo informacji na temat świata gry które budują nam szerszy obraz całej intrygi, a rozmowy z NPC-ami czy też decyzja którą gracz musi podjąć zwyczajnie skłaniają do refleksji.

10
Szymon Rusnarczyk
PC

Szymon Rusnarczyk

GRYOnline.pl Team

2024.10.08

9.0
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2022.10.11

8.0
Mateusz Popielak
PC

Mateusz Popielak

GRYOnline.pl Team

2020.06.02

9.0
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2018.06.26

9.5
Maciej Kowalczyk
PC

Maciej Kowalczyk

GRYOnline.pl Team

2016.05.06

3.5
czorny50
PC

czorny50

Ekspert

2016.03.19

8.0
Bartosz Woldański
PC

Bartosz Woldański

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

Ocena STEAM

9.5

Bardzo pozytywne (13 003)

[title]

Główne zalety gry

  • Wciągająca narracja: Użytkownicy nieustannie chwalą grę za bogatą fabułę i głębokie tematy, w tym politykę, teorie spiskowe oraz filozoficzne pytania dotyczące ludzkości i technologii.
  • Wybór i wolność gracza: Gra pozwala na różne podejścia do misji, kładąc nacisk na decyzje gracza i ich konsekwencje, co zwiększa możliwości ponownego przechodzenia i immersję.
  • Atmosferyczny design: Środowiska i budowanie świata są uznawane za mocne punkty, a wielu użytkowników docenia dbałość o szczegóły i ogólną atmosferę.
  • Ścieżka dźwiękowa i aktorstwo głosowe: Muzyka i występy głosowe są wyróżniane jako wyjątkowe, przyczyniając się do niezapomnianego doświadczenia gry.
  • Innowacyjne mechaniki rozgrywki: Wiele recenzji wspomina o przełomowych mechanikach gry jak na swój czas, szczególnie w kontekście elementów RPG i swobody gracza.

Główne wady gry

  • Przestarzała grafika: Wizualizacje często opisywane są jako przestarzałe, co może zniechęcać nowych graczy przyzwyczajonych do nowoczesnej grafiki.
  • Niezgrabne mechaniki rozgrywki: Użytkownicy zauważają, że mechanika strzelania może wydawać się nieporadna i niedopracowana, co może frustrować graczy preferujących bardziej bezpośrednią walkę.
  • Problemy techniczne: Wielu graczy zgłasza błędy i problemy z wydajnością, szczególnie na nowoczesnych systemach, co może utrudniać doświadczenie gry.
  • Nagłe skoki trudności: Niektóre recenzje wspominają, że trudność może nagle wzrosnąć, co sprawia, że wczesna rozgrywka jest karząca dla nowych graczy.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszenia jakości życia: Gracze wyrażają chęć wprowadzenia nowoczesnych ulepszeń, takich jak lepsze opcje graficzne, poprawione sterowanie i bardziej intuicyjne menu ustawień.
  • Stabilność na nowoczesnych systemach: Użytkownicy sugerują, że gra mogłaby skorzystać na lepszej optymalizacji dla współczesnego sprzętu, aby uniknąć awarii i spadków wydajności.
  • Funkcje dostępności: Komentarze wskazują, że niektóre aspekty, takie jak kontrola jasności i użyteczność interfejsu, mogłyby zostać poprawione, aby dostosować się do szerszego kręgu graczy.
  • Zintegrowane wsparcie dla modów: Chociaż niektórzy użytkownicy polecają mody, aby wzbogacić doświadczenie, wyrażają frustrację, że gra wymaga zewnętrznych poprawek, aby rozwiązać swoje niedociągnięcia.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Deus Ex: Edycja Gry Roku jest uznawana za klasykę z wpływową narracją i innowacyjną rozgrywką, spotyka się z krytyką za problemy techniczne i przestarzałe mechaniki, co prowadzi niektórych graczy do rekomendacji korzystania z modów lub alternatywnych wersji dla lepszego doświadczenia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-09-14
21:05

zanonimizowany768165 Legend

Myślałem że przepadło, ale jednak nie - za niedługo premiera wersji 2.0 projektu The Namelss Mod.
To największy mod do gry inspirowanego największym forum o grze - Planet Deus Ex.
Pomysł ciekawy i wyjątkowy chyba. Sama gra fajna choć rozmiar lokacji momentami przesadzony.
https://youtu.be/5To_czx__1E?si=XtyGo2EdwWuMo3WK

Komentarz: zanonimizowany768165
2023-11-18
17:59

Wiedźmin Legend

Wiedźmin
😍

Deus Ex to jeden z tych tytułów na komputery PC, który zawsze pojawia się na listach najlepszych gier wszech czasów i nie bez powodu. Na pozór wydaje się, że jest to kolejna strzelanka pierwszoosobowa, ale w rzeczywistości to coś znacznie więcej. Jest to wybitna hybryda RPG, FPS i skradanki. Udaje się jej skutecznie połączyć te różne style w sposób, który rzadko się udaje. Z tego powodu ugruntowała się jako klasyka w sercach i umysłach wielu graczy, łącznie ze mną. Pomyśl o Deus Ex jako o genialnej mieszance Rainbow Six, Thief i System Shock. Deus Ex jest zbudowany na zmodyfikowanej wersji oryginalnego silnika Unreal Engine na którym powstały również Unreal 1998 i Rune 2000. Fabuła Deus Ex to ciekawa mieszanka intrygi politycznej i science fiction. Twórcy Deus Ex łączą najlepsze koncepcje science-fiction z końca lat 90' z niemal każdą teorią kryptograficzną/spiskową jaką tylko można wymyślić tworząc wciągającą i ekscytującą historię. Akcja gry toczy się w futurystycznej scenerii w której społeczeństwo znajduje się na spirali upadku napędzanej atakami terrorystycznymi, ogólnoświatową plagą i zawirowaniami politycznymi. Jeśli lubisz wielowarstwową konspirację, dużo ciekawych wątków pobocznych, zwroty akcji i rozgałęzioną narrację pokochasz Deus Ex. Jest połowa XXI wieku. Po rozkodowaniu w całości ludzkiego genomu prace nad modyfikacjami żywych organizmów ruszyły pełną parą. Znikły wady wzroku, niewydolność krążenia, w każdej chwili można było wymienić wadliwe organy. Wydawało się, że także poradzono sobie z chorami zakaźnymi, ale w roku 2050 wybuchła epidemia szarej śmierci. Ginęły setki tysięcy ludzi, ale opracowano szczepionkę. W pierwszej kolejności mieli ją otrzymać ludzie na kluczowych stanowiskach, a później reszta populacji. Odwklekało się to w nieskończoność. Sprawy postanowiły wziąć w swoje ręce organizacje nieformalne, a przez czynniki oficjalne nazwane terrorystami. Rozpoczęła się regularna wojna. Z jednej strony źli NSF przechwytujący transporty leku, a z drugiej UNATCO, agenda ONZ do walki z terroryzmem. Nasz bohater jest jej agentem. Pierwszym z limitowanej serii biomodyfikowanych. Boom genetyczny zaaowocował rozwojem nanotechnologii. W laboratorium UNATCO poddano nanomodyfikacji rodzeństwo Paula i JC Dentonów. Nasz brat Paul jest od pewnego czasu w służbie, a nasz bohater JC dopiero teraz ją rozpoczyna. Otrzymujemy zadanie rozwiązania problemu terrorystycznej okupacji na nowojorskiej Liberty Island. To tam poznajemy prawdziwe motywy działań terrorystów i wprowadzi to nas na ścieżkę, która ostatecznie zmusi nas do podjęcia decyzji, gdzie leży nasza lojalność. Grę zaczynamy z kilkoma nanorozszerzeniami. Mamy wbudowane radio, system identyfikacji wroga i lampę bioluminescencyjną. Jednak wraz z rozwojem akcji ciało bohatera mieści co raz więcej modułów jak układy ułatwiające namierzeniu celu, zwiększające siłę mięśni, odchylające tor lotu pocisków, zwiększające wydolność płuc czy też czyniące niewidzialnym. Każdy ma trzy stopnie zaawansowania. Jednak potrzebują bioenergii, a mogą być naładowane tylko przez roboty medyczne lub znalezione bateryjki. Mamy też rozbudowany system cech bohatera rozwijanych przez punkty doświadczenia. Mamy wśród nich siłę, zręczność, posługiwanie się bronią białą, snajperską, hakowanie komputerów, posługiwanie się wytrychami, pływanie. Wyższy poziom oznacza bardzo wymierne korzyści, bo drzwi się szybciej otwierają, szybciej się wzbogacimy, a dobra znajomość snajperki całkowicie likwiduje odrzut broni przy strzale. Szybko przekonujemy się, że wersja przedstawiana przez UNATCO nieco odbiega od rzeczywistości. W trakcie rajdu śladami terrorystów w Nowym Jorku, Paryżu, Hong Kongu wchodzimy co raz głębiej w aferę rodem z X-Files. Misje w tajnych bazach wojskowych na terenie strefy 51 potwierdzają paranoiczne teorie spiskowe. Światem rządzi kilka potężnych, tajnych organizacji. Gra jest bardzo nieliniowa w zakresie poszczególnych misji i rozbudowana. W kilku momentach stajemy przed różnymi decyzjami, które będą miały wpływ na fabułę samej gry. Zwiększa to również regrywalność rozgrywki dzięki czemu Deus Ex jest grą z której gracze mogą korzystać wielokrotnie. Dużym jej atutem jest to, że do danego celu można dojść na różne sposoby. Dobrze przemyślane i zrealizowane. Sporą część misji można przejść po cichu likwidując wrogów, włamując się do komputerów i wyłączając systemy alarmowe. Jeśli ktoś jednak ma ochotę i zdolności manualne może iść na całość z spluwą w garści. Rodzaju broni jest kilkadziesiąt zaczynając od noża i łomu przez klasyczną broń kinetyczną, a kończąc na działkach plazmowych, granatach EMP i wyrzutniach przeciwczołgowych. W odróżnieniu od typowych FPS każda broń umieszczona jest w bagażu, który zawiera też pozostały sprzęt dzięki temu zachowaną pewną dozę realizmu, bo nie można dźwigać ze sobą całego znalezionego złomu. Bardzo przydatne w inwentarzu są wytrychy i uniwersalne urządzenie hakerskie pozwalające obejść większość elektronicznych systemów alarmowych oraz cyfrowych zamków. Poza tym mamy też klasyczne pancerze, urządzenie maskujące, akwalung, flary. Pomijając doskonałą historię wielki sekret sukcesu Deus Ex tkwi w samym projekcie gry, bo możemy swobodnie określić w jaki sposób chcemy kontrolować swoją postać preferując dany styl rozgrywki. System ten pozwala graczom stworzyć postać pasującą do stylu gry jakiego chcemy doświadczyć. Ostatecznie doświadczenie Deus Ex jest prawdziwym dziełem sztuki. Jest to tytuł, który każdy gracz powinien poznać. Wypełniony futurystycznymi melodiami i funkowym hiphopem w azjatyckim stylu Deus Ex zawiera wpadającą w ucho rewelacyjną ścieżkę dźwiękową, która idealnie pasuje do klimatu gry. W grze zastosowano także ponadprzeciętne jak na tamte czasy aktorstwo głosowe. Projektowanie poziomów to kolejny obszar w którym Deus Ex naprawdę błyszczy. Po grach takich jak Thief i System Shock 2, które narzuciły wysoki poziom kreatywności ludzie z Ion Storm wyszli poza swoją strefę komfortu i też wznieśli się na wyżyny. Na każdym poziomie znajduje się coś co odpowiada różnym umiejętnościom, nawet pływaniu. Od kanałów powietrznych przez podziemne rury po tajne wejścia projektanci naprawdę pomyśleli o wielu sposobach poruszania się i interakcji z każdym otoczeniem dzięki czemu nigdy nie czujemy jakbyśmy byli zamknięci w jednej trasie. Wspaniałą rzeczą jest to, że żaden konkretny sposób nie jest koniecznie najlepszy. Chociaż frontowe wejście pełne mechów może dla niektórych wydawać się śmiertelną pułapką postać obciążona granatami EMP może uznać to za łatwiejszą drogę niż ominięcie zabezpieczeń i przejście tylnymi drzwiami. Wszystko zależy od ścieżki rozwoju postaci i stylu rozgrywki. Zespół spędził sporo czasu na projektowaniu interfejsu, ponieważ jest to jeden z najlepszych z jakich korzystałem. Absolutnie wszystko jest szczegółowo opisane jednym kliknięciem myszki. Grę przeszedłem pięć razy i za każdym razem świetnie się bawiłem. Reasumując Deus Ex to wciągająca cyberpunkowa przygoda FPP w stylu neo-noir, która genialnie łączy cechy RPG, FPS, skradanki, dlatego moim zdaniem zasługuje na miano najlepszej gry w historii.
Ocena - 10/10.
https://www.youtube.com/watch?v=g5DkwxO8oUg&ab_channel=ErmacgerdLongplays

Komentarz: Wiedźmin
2024-04-22
21:39

Thrud the Barbarian Legionista

Bardzo dobra gra, chociaż dzis faktycznie należy zacząć od modów graficznych - lokacje bez problemu ujdą, ale modele postaci dziś niestety rażą. Ale fabuła bardzo dobra, grywalność też. Warte uwagi mody (nie wpływające na fabułę, ale poprawiające nieco grywalność) to Shifter i Biomod (btw, któryś z nich zawiera drugi). Daję lekką ręką 9/10. Ten jeden punkt odejmuję za:
1. Słabe zachowanie przeciwników- nawet nie 'inteligencja', oni są po prostu ślepi i nie widzą kucającego przed nimi JCD z odległości pół metra. Co sprawia ze jak już się do tego przyzwyczaisz, to skradanie jest zdecydowanie za łatwe...Za to nadrabiają słuchem - upadającą z inwentarza JCD na podłogę paczkę papierosów słyszą będąc 4 piętra wyżej...
2. Absurdalny pomysł autorów gry żeby nabój pistoletowy uczynić 4 x mocniejszym od karabinowego. W efekcie do zdjęcia wroga headshotem z pistoletu wystarcza jeden strzał, ale z karabinu szturmowego (assault rifle) musisz mu przystawić lufę do głowy i opróznić cały magazynek, to może padnie. Jest to idiotyczne i sprzeczne z rzeczywistością ( i nigdy nie zrozumiem co autorzy chcieli tym sposobem osiągnąć), ale ostatecznie mało kto w Deus Ex gra waląc naokoło seriami z karabinu...Powoduje to absurdalne sytuacje kiedy w strzelaninie JCD z pistoletem ma znaczącą przewagę siły ognia nad plutonem żołnierzy uzbrojonych w karabiny szturmowe- nawet jeśliby nie miał żadnych 'augmentacji' poza infolinkiem.
P.S. Dla tych co grali i znają angielski- najlepsza 'solucja' do Deus Ex jaką w necie znajdziecie XD :

http://www.it-he.org/deus.php

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-01-04
16:31

gero Legionista

gero

Super soundtrack i ogólnie klimat gry. Brakuje mi bardzo tego stylu poziomów gierek z dawnych lat. Hong Kong wydawał się być jakimś jedynym magicznym miejscem gdzie ludzie faktycznie żyją. Ogólnie super gra dla schizo fanów cyberpunkowo komputerowych, Matrixowych klimatów z późnych lat 90. Fabuła jest dosyć ciekawa a gra zmusza gracza do filozoficznych przemyśleń na temat społeczeństwa, propagandy, religii czy moralizmu. Mimo że gameplay jest trochę ociężały ze względu na to jak stara jest ta gra, to moim zdaniem warto do niej podejść chociaż raz.

Komentarz: gero
2025-01-04
16:32

Admin Senator

Admin

Deus Ex - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl