Wyszukiwarka gier
Shadows of Doubt

Shadows of Doubt

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 26 września 2024

Przygodowe, FPP, Noir, Skradanki, Sandbox, Detektywistyczne, Indie, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Shadows of Doubt to gra FPP łącząca elementy detektywistycznej przygodówki i skradanki. Miejscem akcji jest w pełni symulowane miasto, gdzie możemy eksplorować wszystkie budynki i pomieszczenia, a każdy mieszkaniec ma unikalną osobowość czy plan dnia.

4.4

Gracze

OCEŃ
Oceny

Shadows of Doubt to przygodowa gra akcji łącząca elementy skradankowe i detektywistyczne. Produkcję opracowało studio ColePowered Games, mające na koncie Concrete Jungle.

Fabuła

Gra osadzona została w alternatywnej wersji lat 80. ubiegłego wieku, gdzie poziom industrializacji jest znacznie wyższy niż w rzeczywistości. Akcja toczy się w ponurej metropolii, w której władze sprywatyzowały policję, przekazując jej obowiązki korporacjom oraz indywidualnym wykonawcom.

Gracz wciela się w jednego z takich prywatnych detektywów. Upatrzył on sobie wysoką nagrodę, jaką wyznaczono za złapanie seryjnego mordercy terroryzującego od pewnego czasu miasto. Prowadząc śledztwo, odkrywa on jednak wiele innych sekretów.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

PlayStation 5

PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SAngielskie napisy i dialogi

Wczesny dostęp:24 kwietnia 2023

Producent: Cole.Powered

Wydawca: Fireshine Games / Sold Out

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Wiadomości

Cyberpunkowa gra o kryminalnym zacięciu odkryła ostatnie tajemnice. Gracze Shadows of Doubt mogą zacząć szukać nowych tropów, a twórcy błędów

Cyberpunkowa gra o kryminalnym zacięciu odkryła ostatnie tajemnice. Gracze Shadows of Doubt mogą zacząć szukać nowych tropów, a twórcy błędów

Świetnie oceniany cyberpunkowy symulator detektywa opuścił wczesny dostęp. Pełna wersja Shadows of Doubt przyniosła sporo świeżej zawartości.

gry

Maciej Gaffke

26 września 2024 21:00

Cyberpunkowa gra o kryminalnym zacięciu odkryła ostatnie tajemnice. Gracze Shadows of Doubt mogą zacząć szukać nowych tropów, a twórcy błędów
Sandboxowy symulator detektywa ma datę wydania wersji 1.0. Wysoko oceniane Shadows of Doubt trafi również na konsole

Sandboxowy symulator detektywa ma datę wydania wersji 1.0. Wysoko oceniane Shadows of Doubt trafi również na konsole

Poznaliśmy wreszcie datę premiery wersji 1.0 gry Shadows of Doubt, czyli innowacyjnej i wychwalanej na Steamie gry detektywistycznej.

gry

Adrian Werner

13 sierpnia 2024 14:05

Sandboxowy symulator detektywa ma datę wydania wersji 1.0. Wysoko oceniane Shadows of Doubt trafi również na konsole
Świetna gra detektywistyczna z imponującym żyjącym światem dostała dużą aktualizację. Shadows of Doubt trafi też na konsole

Świetna gra detektywistyczna z imponującym żyjącym światem dostała dużą aktualizację. Shadows of Doubt trafi też na konsole

Fascynująca gra detektywistyczna Shadows of Doubt trafi na konsole. Z kolei wydanie PC otrzymało dużą aktualizację z nową zawartością.

gry

Adrian Werner

11 kwietnia 2024 12:00

Świetna gra detektywistyczna z imponującym żyjącym światem dostała dużą aktualizację. Shadows of Doubt trafi też na konsole
W nowej grze detektywistycznej żadne śledztwo nie jest takie samo [Aktualizacja]

W nowej grze detektywistycznej żadne śledztwo nie jest takie samo [Aktualizacja]

Dzisiaj w Steam Early Access zadebiutuje Shadows of Doubt, czyli ambitny detektywistyczny immersive sim, który może okazać się jednym z czarnych koni kwietnia.

gry

Adrian Werner

24 kwietnia 2023 17:00

W nowej grze detektywistycznej żadne śledztwo nie jest takie samo [Aktualizacja]

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Shadows of Doubt:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30+ fps / 1080p) Intel Core i5-6600 3.3 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 5500 XT lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 10.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60+ fps / 1080p) Intel Core i5-9400 2.9 GHz / AMD Ryzen 5 3500 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 12 GB GeForce RTX 3060 / 8 GB Radeon RX 5700 XT lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 11.

Oceny gry

Średnie Oceny:

4.4

Ocena Graczy

Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2021-11-16
13:09

zanonimizowany1355503 Chorąży

👍

.

Komentarz: zanonimizowany1355503
2023-04-24
17:55

damiand Legionista

Kolejna zgejona gra,. takie są fajnę, liczę na DLC o strymi gejowskiomi scenami

Komentarz: damiand
2023-05-11
01:59

ArtystaPisarz Centurion

ArtystaPisarz

"Shadows of Doubt" był dla mnie jednym z tych projektów, które dodałem kiedyś do listy życzeń na Steam na podstawie imponującego zwiastuna, ale jednocześnie dobrze wiedziałem, że nigdy się ta gra nie ukaże. Takich przykładów gier-duchów jest setki (np. "Synther" czy "Massive Galaxy") i ta miała nie być wyjątkiem, a tu któregoś dnia - niespodzianka! Produkcja ukazała się we wczesnym dostępie, co więcej, była bardzo chwalona przez graczy. Wobec tak niespodziewanego obrotu spraw nie mogłem się nie powstrzymać przed dołączeniem do grona tych, którzy już się z nią zapoznali. I muszę przyznać, że jeszcze w coś takiego nie grałem.
Mamy tu do czynienia z, uwaga uwaga: proceduralnie generowanym detektywistycznym immersive simem kładącym nacisk na dedukcję i interakcje społeczne zamiast na walkę. Brzmi to rzeczywiście jak ambitne marzenie niedoświadczonego dewelopera, a nie gra z prawdziwego zdarzenia. Tylko że ta gra istnieje naprawdę. Byłem tam, widziałem ją, grałem w nią. I wiecie co? To naprawdę działa. Tzn., przez większość czasu.
"Shadows of Doubt" składa się z całej sieci powiązanych ze sobą systemów proceduralnej generacji i tego, w jakie interakcje może z nimi wejść sam gracz. Zaczyna się od wygenerowania miasta w klimacie noir z technologią z lat 80-tych. Miasta co prawda niewielkiego jak na standardy dzisiejszych otwartych światów, ale za to w pełni eksplorowalnego - do każdego pomieszczenia da się wejść, nie ma tu żadnej ściemy, żadnej atrapy. A to dopiero początek! Miasto bowiem zaludniane jest później przez setki obywateli, z których każdy mieszka pod konkretnym adresem, pracuje w konkretnym miejscu, a nawet ma swoich znajomych i zainteresowania. Istne szaleństwo, że to tak dobrze działa!
Nasza robota jako gracza zaczyna się, gdy któryś z mieszkańców tego miasta zostanie zamordowany. Trafiamy na miejsce zbrodni jako typowy detektyw w stylu Philipa Marlowe'a, gromadzimy dowody, w tym odciski palców, dokumenty, notatki i inne tego typu szpargały, po czym naszym głównym celem jest wskazanie, kto z pozostałych setek obywateli miasta dokonał tej zbrodni. Wszystko to bez fabularnych skryptów, jako naturalny rezultat działania procesów gry.
Rozwiązywanie zbrodni wymaga od nas przede wszystkim drobiazgowej obserwacji i dobrego zrozumienia wewnętrznych systemów gry, z których niektóre (jak np. monitoring czy rządowa baza danych) są przed graczem początkowo ukryte. Tożsamość zabójcy w większości przypadków nie jest od razu oczywista, ale też nie niemożliwa do odgadnięcia. Wystarczy połączyć fakty na wspaniałej tablicy korkowej, na której twórcy pozwalają nam przypiąć wszystko, co znajdziemy i każdego, kogo spotkamy. I przyznać trzeba, że rozwiązanie morderstwa w "Shadows of Doubt" sprawia diablo dużo satysfakcji, zapewne dlatego, że wszystko robimy tu sami i nikt nam nic nie podpowiada.
Więc tak, w zamierzeniu gra jest świetna, a ze względu na swoją otwartą konstrukcję nie tylko może zapewnić zabawę teoretycznie w nieskończoność, ale ma też bardzo duży potencjał do rozbudowy o kolejne immersywne mechanizmy. Tylko że wszystko to sprawia dobre wrażenie jedynie tak długo, jak wszystkie poszczególne mechanizmy gry działają tak, jak powinny. Niestety, we wczesnym dostępie poważne bugi zdarzają się w tym tytule naprawdę często i niejednokrotnie uniemożliwiły mi np. zamknięcie trudnego pobocznego śledztwa, nad którego rozwiązaniem ślęczałem od ostatnich trzech godzin. Oczywiście rozumiem, że jest to naturalna konsekwencja złożoności gry, ale jej autorzy mają jeszcze bardzo dużo do połatania. Jeśli im się to uda, gra będzie potencjalnie genialna. Jeśli nie, dalej będzie przynosić dużo frajdy, poprzeplatanej jednak z momentami nieziemskiej, niezawinionej frustracji. Trzymam kciuki, żeby prawdziwa okazała się ta pierwsza opcja.

Komentarz: ArtystaPisarz
2023-08-26
21:20

InzynierMamon Legionista

InzynierMamon
👍

Pograłem trochę w wersję Alpha gry, konkretnie 33.17. Zapowiada się całkiem nieźle. O ile mi wiadomo nie ma drugiego detektywistycznego tytułu, w którym większość, jeśli nie wszystko, jest generowane na bieżąco, za każdym razem. Oczywiście na chwilę obecną zdarzają się błędy (misje poboczne potrafią nie mieć żadnej poszlaki pozwalającej na ich rozwiązanie, czasem dotyczą postaci, które wcześniej umarły, coś się może nie pojawić, do tego gra crashuje przy wczytywaniu zapisu gry i trzeba ją restartować), ale jest tu spory potencjał na generator frajdy na wiele godzin. Obecnie tytuł ma tryb z czterema predefiniowanymi, względnie długimi morderstwami, które gracz bada (ale miejsca, postacie i inne szczegóły są losowe) i go właśnie polecam by mieć najmniej problematyczną rozgrywkę, w szczególności na pierwszy raz.

Komentarz: InzynierMamon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl