Data wydania: 14 lipca 2020
Gra typu roguelike zrealizowana w konwencji platformowej strzelanki. W Neon Abyss przemierzamy losowo generowane podziemia i walczymy z hordami przeciwników. W miarę postępów zwiększamy swój potencjał bojowy poprzez zdobywanie coraz potężniejszych broni i rozwój umiejętności.
Gracze
Steam
OpenCritic
Neon Abyss jest produkcją typu roguelike, utrzymaną w konwencji platformowej gry akcji. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Veewo Games.
W Neon Abyss przejmujemy kontrolę nad jednym z bohaterów przemierzających pełne niebezpieczeństw podziemia. Protagoniści próbują za wszelką cenę znaleźć w nich sposób na zdjęcie z siebie klątwy, przez którą stali się nieśmiertelni.
Przed rozpoczęciem zabawy w Neon Abyss wybieramy jedną z kilku postaci zróżnicowanych pod kątem wyglądu i umiejętności. W trakcie rozgrywki akcję obserwujemy z boku, a przemierzając generowane proceduralnie lokacje, skaczemy po platformach, omijamy pułapki oraz eliminujemy hordy przeciwników (na czele z potężnymi bossami).
Twórcy oddają w nasze ręce rozbudowany arsenał broni palnej i futurystycznych giwer pokroju karabinów laserowych. Poza tym w miarę postępów zdobywamy przedmioty zapewniające nam rozmaite umiejętności pasywne, których efekty można ze sobą swobodnie mieszać. Po podziemiach rozrzucono także jaja; wykluwają się z nich zwierzęcy towarzysze obdarzeni specjalnymi zdolnościami, których potencjał rośnie w miarę postępów.
Jeśli zdarzy nam się zginąć, wracamy do baru Day’s End, gdzie możemy przygotować się do następnej przeprawy. Należy przy tym pamiętać, że każda śmierć prowadzi do zmian w układzie lokacji układających się w zmyślny labirynt; z czasem odblokowujemy kolejne pomieszczenia oferujące niedostępne wcześniej przedmioty i wyzwania. Dopełnieniem tego wszystkiego są minigry polegające między innymi na tańcu czy choćby grze na fortepianie.
Neon Abyss posiada barwną, dwuwymiarową grafikę wykonaną w technice pixel art. Zabawa toczy się przy akompaniamencie dynamicznego soundtracku stworzonego przez chińską kompozytorkę Min He.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Nintendo Switch
Xbox One
Producent: Veewo Games
Wydawca: Team17
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Neon Abyss.
trainer Neon Abyss - v1.1 +16 Trainer - 20 lipca 2020
trainer Neon Abyss - v1.1.13.12RC +17 Trainer (promo) - 15 lipca 2020
trainer Neon Abyss - v1.4.0.1RC10 +18 Trainer - 13 lipca 2021
trainer Neon Abyss - v1.3.4 +17 Trainer - 6 marca 2021
trainer Neon Abyss - v1.2.1 +17 Trainer - 24 sierpnia 2020
trainer Neon Abyss - v1.1.3 +17 Trainer - 3 sierpnia 2020
Wymagania sprzętowe gry Neon Abyss:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E6320 1.86 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 7600 GS lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD A8-5600K 3.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 630 / Radeon HD 6570 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Neon Abyss:
DLC Chrono Trap 27 stycznia 2022
DLC Alter Ego 17 czerwca 2021
DLC Lovable Rogues Pack 22 lipca 2020
Średnie Oceny:
Średnia z 40 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 19466 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2020.11.03
Najłatwiej byłoby po prostu powiedzieć, że "Neon Abyss" to, najzwyczajniej w świecie, wertykalne "Enter the Gungeon" osadzone w cyberpunkowej rzeczywistości, w której bossami są "bogowie" takich zjawisk, jak fast food, infuencerzy czy darknet. Ten ostatni pomysł jest zresztą jednym z większych przebłysków kreatywności w produkcji, która na innych polach wydaje się bądź odtwórcza, bądź uboga - rodzajów wrogów to niewiele, a i różnorodność wystroju poziomów nie powala. Mechanika strzelania jest jednak satysfakcjonująca, a plusy należą się też za możliwość m.in. dostosowania poziomu trudności, co w gatunku rougelike nie jest wcale takie oczywiste. Wziąwszy to wszystko pod uwagę, powiedziałbym, że w moim prywatnym odczuciu gra wychodzi nieznacznie na plus, choć bardziej ze względu na przyjemne odczucia (i skojarzenia), które wywołuje, niż na obiektywną jakość produkcji.(Opinia wyrażona po dwóch czy trzech godzinach gry i dojściu do ostatniego poziomu, przed pierwszym ostatecznym bossem).
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.10.19
Ocena OpenCritic
63% rekomendacji (45)
GameSpew
Kim Snaith
Jump Dash Roll
God is a Geek
Mick Fraser
Push Square
Screen Rant
Alex Santa Maria
Xevik Legionista
No niestety 6.5 głównie za kiepską optymalizacje na Xbox One i za resetowanie konsoli, jak się grę zminimalizuje na zbyt długo(tylko z tą grą tak miałem). Co do optymalizacji, to niestety.. jak się zdobędzie zbyt dużo dobrych przedmiotów i mamy strzały praktycznie na większość ekranu, to już można grę wyłączyć, bo nie ma szans wygrać :D. Jak na razie 6.5, bo mogę przegrywać przez swoją głupotę lub jak się uczę w to grać, ale nie jak przegrywam przez fakt, że gra się co chwile tnie. Ciekawi mnie jak sprawa ma się na PC, czy też jest podobnie.
Mackill Junior
Niestety optymalizacja na Switchu leży i kwiczy. Mało tego gra potrafi się wywalić bez większej przyczyny a po "głównej walce" to już norma i raczej jestem zaskoczony że gra jednak sięnie wysypałą. A szkoda bo ta gra ma bardzo przyjemny gameplay.
ArtystaPisarz Centurion
Najłatwiej byłoby po prostu powiedzieć, że "Neon Abyss" to, najzwyczajniej w świecie, wertykalne "Enter the Gungeon" osadzone w cyberpunkowej rzeczywistości, w której bossami są "bogowie" takich zjawisk, jak fast food, infuencerzy czy darknet. Ten ostatni pomysł jest zresztą jednym z większych przebłysków kreatywności w produkcji, która na innych polach wydaje się bądź odtwórcza, bądź uboga - rodzajów wrogów to niewiele, a i różnorodność wystroju poziomów nie powala. Mechanika strzelania jest jednak satysfakcjonująca, a plusy należą się też za możliwość m.in. dostosowania poziomu trudności, co w gatunku rougelike nie jest wcale takie oczywiste. Wziąwszy to wszystko pod uwagę, powiedziałbym, że w moim prywatnym odczuciu gra wychodzi nieznacznie na plus, choć bardziej ze względu na przyjemne odczucia (i skojarzenia), które wywołuje, niż na obiektywną jakość produkcji.
(Opinia wyrażona po dwóch czy trzech godzinach gry i dojściu do ostatniego poziomu, przed pierwszym ostatecznym bossem).