14 lipca 2020
Akcji, 2D, Elementy RPG, Indie, Platformówki, Roguelike, Side-scroll, Singleplayer, Strzelanki, Xbox Game Pass Premium, Xbox Game Pass Ultimate, PC Game Pass, singleplayer.
Gra typu roguelike zrealizowana w konwencji platformowej strzelanki. W Neon Abyss przemierzamy losowo generowane podziemia i walczymy z hordami przeciwników. W miarę postępów zwiększamy swój potencjał bojowy poprzez zdobywanie coraz potężniejszych broni i rozwój umiejętności.
Zobacz Grę
OpenCritic
Steam
Gracze
No niestety 6.5 głównie za kiepską optymalizacje na Xbox One i za resetowanie konsoli, jak się grę zminimalizuje na zbyt długo(tylko z tą grą tak miałem). Co do optymalizacji, to niestety.. jak się zdobędzie zbyt dużo dobrych przedmiotów i mamy strzały praktycznie na większość ekranu, to już można grę wyłączyć, bo nie ma szans wygrać :D. Jak na razie 6.5, bo mogę przegrywać przez swoją głupotę lub jak się uczę w to grać, ale nie jak przegrywam przez fakt, że gra się co chwile tnie. Ciekawi mnie jak sprawa ma się na PC, czy też jest podobnie.
Niestety optymalizacja na Switchu leży i kwiczy. Mało tego gra potrafi się wywalić bez większej przyczyny a po "głównej walce" to już norma i raczej jestem zaskoczony że gra jednak sięnie wysypałą. A szkoda bo ta gra ma bardzo przyjemny gameplay.
Najłatwiej byłoby po prostu powiedzieć, że "Neon Abyss" to, najzwyczajniej w świecie, wertykalne "Enter the Gungeon" osadzone w cyberpunkowej rzeczywistości, w której bossami są "bogowie" takich zjawisk, jak fast food, infuencerzy czy darknet. Ten ostatni pomysł jest zresztą jednym z większych przebłysków kreatywności w produkcji, która na innych polach wydaje się bądź odtwórcza, bądź uboga - rodzajów wrogów to niewiele, a i różnorodność wystroju poziomów nie powala. Mechanika strzelania jest jednak satysfakcjonująca, a plusy należą się też za możliwość m.in. dostosowania poziomu trudności, co w gatunku rougelike nie jest wcale takie oczywiste. Wziąwszy to wszystko pod uwagę, powiedziałbym, że w moim prywatnym odczuciu gra wychodzi nieznacznie na plus, choć bardziej ze względu na przyjemne odczucia (i skojarzenia), które wywołuje, niż na obiektywną jakość produkcji.
(Opinia wyrażona po dwóch czy trzech godzinach gry i dojściu do ostatniego poziomu, przed pierwszym ostatecznym bossem).
Gra, która pozwoli nam wrócić do czasów automatów Arcade, kilku poziomowa strzelanka przypominająca mi rozgrywki z Contra z cudownych chwil pegazusa! Zawartość i rozbudowa gry bardzo mnie zaskoczyła, przechodzimy po różnych komnatach, gdzie możemy pokonać różne stworzenia oraz znaleźć potrzebne nam itemy i sklep, na koniec poziomu przechodzimy przez drzwi, które są oznaczone straszną głową postaci, za którymi spotykamy bossa! Miła platformówka z dużą ilością strzelania!