Data wydania: 16 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej produkcji studia Valve Software, która w 1998 roku wyznaczyła nowe standardy w gatunku strzelanin FPS. Akcja gry toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, a gracze wcielają się ponownie w postać Gordona Freemana – fizyka z laboratoriów Black Mesa, gdzie w wyniku nieudanego eksperymentu sprowadzono na Ziemię obce formy życia.
GRYOnline
Gracze
Steam
Sequel wyśmienitej gry akcji/FPP „Half-Life” z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw, człowiek któremu w głównej mierze zawdzięczamy oryginalną fabułę jedynki. Akcja tej części rozgrywa się niedługo po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy poprzednio i umiejscowiona jest w fikcyjnym mieście „City 17” położonym gdzieś we Wschodniej Europie. Miasto to zostało najechane przez hordy najróżniejszych, pozaziemskich potworów i obcych. Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana (bohatera oryginalnego „Half-Life’a” teraz pracującego dla sekretnej rządowej agencji - przełożonym Freemana jest G-Man), a jego zadaniem jest przeciwstawnie się agresorom.
Akcja gry poprowadzi gracza przez 12 rozbudowanych etapów umiejscowionych w różnorodnych lokacjach, w tym na przedmieściach miasta „City 17”, w więzieniu, w porcie morskim, a nawet na pokładzie lodołamacza. Według autorów tryb jednoosobowy „Half-Life 2” gwarantuje łącznie 40 godzin rozgrywki (po około 3-4 godziny na każdy poziom). Podczas przygody natkniemy się na „starych znajomych”, potwory zwane „Headcrabs”, a także z obcych „Xen”, lecz tym razem niektórzy przedstawiciele tych drugich pomogą naszemu bohaterowi. Bardzo istotną rolę w grze pełni partnerka Freemana, Alyx Vance (postać nie grywalna).
„Half-Life 2” korzysta z nowego silnika graficznego o nazwie „Source”. Minimalne wymagania owego enginu to procesor z zegarem 700MHz i karta grafiki 3D zgodna z DX6 (Riva TNT), zaś rekomendowane to procesor z zegarem 2GHz i kartą graficzną GeForce4. Tytuł ten wykorzystuje również specjalny silnik deformacji środowiska, podobny do tego wykorzystanego po raz pierwszy w Red Faction, aczkolwiek bardziej zaawansowany, dzięki czemu niemal wszystkie elementy otoczenia mogą ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, a takie przedmioty jak zwykła stalowa krata czy krzesło, użyte w charakterze osłony lub broni.
Dzieło panów z zespołu Valve Software prócz gry w trybie single player, pozwala także na rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu. Twórcy zaimplementowali także edytor „Hammer”, pozwalający na samodzielne tworzenie modów czy map do gry.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 16 listopada 2004
Xbox 15 listopada 2005
Android 12 maja 2014
Producent: Valve Corporation
Wydawca: Sierra
Gry podobne:
10GIER
Cieszący się ogromną popularnością cykl pierwszoosobowych strzelanek (FPS) w klimatach science fiction. Seria stworzona została przez studio Valve Software przy wsparciu m.in. Gearbox Software i Taito Corporation.
Recenzja GRYOnline
Cóż tu dużo pisać? Panie i Panowie: oto druga część kultowego „Half-Life’a”.
Aktualizacja: 21 stycznia 2005
Poradnik do Half-Life 2 zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z uwzględnieniem licznych zagadek natury logicznej. Oprócz tego znajdziecie w nim kompletny opis broni oraz przeciwników, jakich napotkacie na swojej drodze.
28 kwietnia 2025
Co krok to gra legenda! Ponad dwie dekady temu otrzymaliśmy mnóstwo znakomitych produkcji i znaczną obniżkę kosztów internetu. Oto nasza lista najlepszych gier 2004 roku!
26 września 2022
Z dużej chmury mały deszcz – okazało się, że „wielki” przeciek dotyczący GTA 6 tak naprawdę wiele nie ujawnił. Historia gier zna dużo poważniejsze incydenty, które wyrządziły twórcom sporo szkód. Oto jedne z najbardziej znaczących leaków w tej branży.
7 kwietnia 2021
„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!
19 lutego 2021
Czasem nie potrzeba słów, by zrobić piorunujące wrażenie. Choć niemy bohater w grze to ryzykowny manewr, zdarzają się zapadające w pamięć wyjątki. Oto najbardziej charyzmatyczni milczący protagoniści w grach.
6 listopada 2019
Istnieją mechaniki i środki narracyjne, których nie lubi niemal nikt, a mimo to twórcy bardzo chętnie z nich korzystają. Jednymi z nich są zabójcy dobrych fabuł, niemi protagoniści.
Po osiemnastu długich latach prac darmowa gra sieciowa Pirates, Vikings & Knights 2 doczekała się wreszcie wersji 1.0. Projekt zaczynał jako mod do Half-Life 2.
gry
Adrian Werner
18 sierpnia 2025
Valve postanowiło naprawić kilkunastoletni problem w Half-Life 2 oraz udostępnić sporą aktualizację graczom Team Fortress 2. To pierwsze się udało, to drugie jednak nie do końca.
gry
Maciej Gaffke
28 lipca 2025
W Steam Workshop udostępniono kolekcję modów PRL '81 Pack, która przerabia wiele elementów w Half-Life 2 na te bliższe naszym rodakom z tytułowego roku.
gry
Adrian Werner
30 czerwca 2025
Jeden z fanów Half-Life 2 prześledził elementy z wersji beta gry z 2003 roku i porównał je z finalną produkcją. Zgodnie z jego ustaleniami niedostępna rzeka przecinająca City 17 miała pełnić większą rolę w przygodzie.
gry
Krzysztof Kałuziński
12 kwietnia 2025
Half-Life 2 RTX wygląda dobrze, ale to nie wystarczyło, by modyfikacja kultowego FPS-a zyskała uznanie wszystkich fanów.
gry
Jakub Błażewicz
19 marca 2025
Posiadacze gry Half-Life 2 na Steamie mogą za darmo zagrać w demo fanowskiego odświeżenia produkcji. Dzięki pełnej wersji platformy Nvidia RTX Remix projekt zyskał na wydajności.
gry
Zuzanna Domeradzka
18 marca 2025
Zmarł Wiktor Antonow, reżyser artystyczny, któremu zawdzięczamy niezapomniane projekty wizualne w Hal-Life 2 oraz serii Dishonored.
gry
Michał Harat
16 lutego 2025
Ukazał się wielki mod Dark Interval Part 2 do Half-Life 2, który oferuje wielogodzinną kampanię zbudowaną z pomysłów porzuconych przez studio Valve.
Pliki do gier
Adrian Werner
16 grudnia 2024
Half-Life 2 rozpieściło graczy aktualizacją na 20. rocznicę premiery, ale speedrunnerzy mieli powód do narzekań. Na szczęście na krótko.
gry
Jakub Błażewicz
29 listopada 2024
Ukazała się nowa wersja moda Black Mesa: Blue Shift, czyli remake’u drugiego dodatku do pierwszego Half-Life. Aktualizacja dodała do kampanii piąty rozdział zatytułowany Focal Point.
Pliki do gier
Adrian Werner
25 listopada 2024
Popularne pliki do pobrania do gry Half-Life 2.
gra Half-Life 2 - Half-Life 2: Total Mayhem - 7 września 2004
trainer Half-Life 2 - + 19 trainer - 29 sierpnia 2007
demo Half-Life 2 - - 21 grudnia 2004
mod Half-Life 2 - Opposing Force 2: Lost v.1.35 - 11 stycznia 2018
mod Half-Life 2 - Smod: CryLife 1.5.8 - 25 września 2013
mod Half-Life 2 - Human Error v.1.0.6p - 19 marca 2017
mod Half-Life 2 - Double Action: Boogaloo v.1.0 - 22 listopada 2013
mod Half-Life 2 - No More Room in Hell 1.06 - 25 lutego 2013
trainer Half-Life 2 - Steam +6 Trainer - 12 stycznia 2012
mod Half-Life 2 - Transmissions - Element 120 v.1.05 - 17 maja 2015
Wymagania sprzętowe gry Half-Life 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4400 lub lepsza), 4.5 GB HDD, Windows 98/Me/2000/XP.
Android
Wymaga:
Nvidia Shield Tablet / Shield Portable
Lista dodatków do gry Half-Life 2:
Dodatek
10 października 2007
Akcji
Drugie oficjalne rozszerzenie do gry Half-Life 2, w którym śledzimy dalsze losy dwójki znanych z poprzednich odsłon postaci – Gordona Freemana oraz Alyx Vance. Tym razem akcja gry koncentruje się na tajnych danych, które nasi bohaterowie zdobyli podczas ucieczki z cytadeli obcych. W kolejnym epizodzie zwiedzamy znacznie bardziej zróżnicowane lokacje (jak lasy, baza wojskowa czy opuszczona kopalnia). Twórcy oddali też do dyspozycji graczy nowy 2-osobowy pojazd i zupełnie nową broń, a unikalny Gravity Gun zyskał niedostępne wcześniej możliwości. Możemy je wykorzystać np. w konfrontacji z nowym rodzajem przeciwników, reprezentowanym przez niewielkich, ale dość kłopotliwych Łowców. Zarówno pod względem technicznym, jak i w kwestii mechaniki rozgrywki, Episode Two nie wnosi żadnych istotnych zmian, wykorzystując sprawdzone rozwiązania z poprzednich odsłon cyklu. Warto jednak odnotować zauważalne zwiększenie poziomu trudności zagadek, z którymi musimy uporać się w trakcie zabawy.
GRYOnline
Steam
Gracze
Dodatek
1 czerwca 2006
Akcji
Pierwszy z dodatków do gry Half-Life 2, rozgrywający się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwowzoru i rozszerzający fabułę gry o kolejne wątki. Wcielamy się ponownie w głównego protagonistę serii: Gordona Freemana, któremu towarzyszy nieodłączna Alyx Vance, zaś zadaniem pary bohaterów jest wydostanie się z cytadeli obcych, czyli miejsca, w którym kończyła się akcja „podstawki”. W toku rozgrywki spotykamy całą masę postaci znanych z poprzednich odsłon serii i stawiamy czoła nie tylko żołnierzom Kombinatu, ale także nowym rodzajom przeciwników. Pod względem mechaniki w grze zawarto wszystkie elementy, które zdecydowały o sukcesie Half-Life 2, w tym odpowiednią dawkę akcji, wymagające zagadki logiczne oraz przerywniki filmowe, ukazujące rozwój fabuły. Znakomity silnik Source wzbogacono zestawem nowych efektów, wpływających na ogólną jakość oprawy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, rozszerzenie nastawione jest przede wszystkim na rozgrywkę single player.
Steam
Gracze
Dodatek
Anulowana
Akcji
Trzeci z planowanych dodatków do jednej z najbardziej kultowych strzelanin FPS w historii, opracowanej w 2004 roku przez firmę Valve. Pierwotnie Half-Life 2: Episode Three miał pojawić się bezpośrednio po dwóch wydanych w latach 2006-07 epizodach cyklu, jednakże prace nad nim z niewiadomych przyczyn wstrzymano, a sam tytuł nigdy się nie ukazał. Pod względem fabularnym gra stanowić miała kontynuację wydarzeń ukazanych w obu wcześniejszych epizodach, wieńcząc jednocześnie wiele niewyjaśnionych wątków z całej trylogii (np. wydarzenia związane z legendarnym statkiem Borealis i znalezioną na nim technologią, których zniszczeniem miał zająć się bohater cyklu, Gordon Freeman). Podczas kończącej epizod drugi sceny pojawia się śmigłowiec, którym Freeman i jego towarzyszka Alyx lecą na Antarktykę, aby w planowanym trzecim epizodzie gry dowiedzieć się, co zaszło w znajdującej się tam bazie, zaatakowanej przez siły Kombinatu.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 12278 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 185426 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2004.11.17
Cóż tu dużo pisać? Panie i Panowie: oto druga część kultowego „Half-Life’a”.
1up
Ekspert
2024.05.27
Half-Life 2 to zasłużona dla branży pozycja. Plusy... Genialne połączenie silnika Source i Havok, co daje jedną z najbardziej interaktywnych gier w swoim czasie. Niezmiernie podoba mi się formuła zabawy fizyką i oparte na niej zagadki, reagujące na nasze poczynania środowisko oraz przynoszące frajdę strzelanie. Dodając do tego kreatywne zastosowanie gravity-guna, mamy satysfakcję gwarantowaną. Dzieło Valve wciąga bez reszty, oferując ponadprzeciętną grywalność. Duża w tym zasługa atmosfery, która jest niesamowita. Lokacje wewnątrz budynków są niezwykle miodne, zaułki City 17 mają swój urok, zaś scenerie o półotwartej konstrukcji robią wrażenie rozmachem i nieraz zapierają dech w piersi. W pewnym sensie tytuł wyznaczał graficzne standardy. Do tego świetna animacja i kapitalne udźwiękowienie. Moim cichym bohaterem produkcji jest jednak fenomenalny soundtrack, który ma w sobie coś magicznego, co wprowadza nas w ten przedziwny nastrój. To, co trzeba oddać autorom scenariusza, to specyficzna narracja z unoszącą się w powietrzu tajemnicą oraz konsekwencja w opowiadaniu historii bez użycia przerywników filmowych. Co więcej, twórcy umiejętnie dawkują akcję i odpowiednio nadają tempo rozgrywce. Gra jest przy tym dość urozmaicona i ani na moment nie pozwala się nudzić. Nader dobrze wspominam pomysłowe i różnorodne misje. Zachowano przy tym sprawiedliwy poziom trudności, zaś sama długość przygody wydaje się rozsądna. System zapisywania sprawdza się doskonale. Interfejs taki, jak lubię: prosty, klasyczny, czytelny. Arsenał pukawek jest dość oryginalny z uwagi na obecność działa grawitacyjnego, kuszy, przynęty czy chociażby poczciwego łoma. Bardzo ciekawie przedstawia się gama kreatur z majestatycznymi Striderami na czele. No i sztuczna inteligencja przeciwników odznacza się wysokim poziomem. Minusy... Czego nie mogę powiedzieć o naszych kompanach. Otóż, nasi towarzysze są ułomni, bo nie słuchają polecenia stop, pchając się pod lufę oraz blokując przy tym przejście. Zresztą, bywa że zacięcia protagonisty potrafią pozbawić go życia. W tym miejscu trochę ponarzekać muszę na sterowność postaci, ponieważ bohater ma problem ze wspięciem się na skrzynię bądź ślizga się po skoku, co jest najczęstszą przyczyną zgonu. Wszelkie akrobacje na krawędzi są nie tyle wymagające, co irytują swą nieporadnością. Jak łatwo się domyślić, etapy zręcznościowe nie wypadają najkorzystniej z racji na wspomniane już niepewne manewrowanie. Z rytmu mogą wybić także małe elementy, które trudno dostrzec, a okazują się kluczem do pchnięcia akcji dalej. Cóż powiedzieć na koniec? Zmierzyłem się z legendą i jak najbardziej rozumiem zachwyty, zwłaszcza w owym czasie. Choć nie skradła mojego serca jak pierwszy Far Cry, to muszę przyznać, że wciąż jestem pod wrażeniem rozwiązań, jakie produkcja wniosła w świat gier wideo. I to na wielu płaszczyznach. Po prostu nie sposób tego nie docenić. Moja ocena - 9.0/10
ShadyYo
Ekspert
2021.10.08
Pamiętam, gdy Half-Life 2 wychodził w momencie swojej premiery i każdy chciał w tę grę zagrać. A ja właśnie postanowiłem odbyć tę sentymentalną podróż i po 17 latach od premiery i 10 latach od pierwszego w pełni świadomego ukończenia tej gry, zagrałem raz jeszcze. I był to tydzień niesamowitej zabawy. Ta gra wówczas była tak rewolucyjna, że to się aż w głowie nie mieści. Na nowo zdefiniowała gatunek. Dziś mnie to ani trochę nie dziwi.W HL2 nie ma dosłownie nic, do czego mógłbym się przyczepić. Fabuła wciąga od samego początku. No dobrze... może i od pewnego momentu utkniemy w nieustannej walce na kilka rozdziałów, które fabularnie rozwijają się bardzo powoli i sama historia odchodzi na dalszy plan (ratowanie osoby A, przejście do punktu B, ratowanie osoby C, przejście do punktu D, itd)... to moim zdaniem powinniśmy na to przymknąć oko. Pod trudnymi, naukowymi hasłami kryje się prosta historia - czyż nie tak wygląda większość filmów sci-fi, które dziś kochamy i podziwiamy? Natomiast wszystkie klamry kompozycyjne, nawiązania do poprzednich gier z cyklu są zwyczajnie trafione w punkt. Postaci nie da się nie lubić, a to jest chyba nawet ważniejsze od samej historii.Jeśli chodzi o samą rozgrywkę... cóż, większość graczy zdaje sobie sprawę, że jest to mistrzostwo świata. Nie wniosę prawdopodobnie nic odkrywczego do tematu bo miliony osób się już na ten temat rozpisywały. Takich emocji, nieustannego napięcia (w bardzo przyjemny i kojący sposób sporadycznie rozładowywanego) nie zaznamy prawdopodobnie w żadnej innej grze FPS. A na pewno w żadnej do 2004 roku. To właśnie w tym aspekcie zadziała się rewolucja... niczym na ulicach City 17. Atmosferę odizolowania, zaszczucia, bezradności czuć w pierwszych rozdziałach gry. Później nadchodzi nadzieja i wspaniale ukazane powstanie, bunt ludzkości wobec nieludzkich planów. W pewnych momentach tej wojny totalnej, musimy zmagać się w tym samym czasie z zombiakami z innego wymiaru, ochroną cywilną i nowoczesnymi maszynami. I to chyba te momenty są najwspanialsze.Co również ważne, w HL2 odczuwa się (i nie odbierzcie mnie teraz w zły sposób) faktyczną przyjemność ze strzelania i pokonywania wrogów. Nie jest to takie oczywiste. Tutaj natomiast każda broń jest charakterystyczna, każdą wykorzystuje się nieco inaczej i w innym celu. I tutaj doceniamy do kolejnej przewagi HL2 nad innymi grami w tamtym czasie. Możliwości pokonania wroga jest dużo więcej niż jeden. A na to wszystko pozwala rewolucyjna fizyka gry i czczona przez wszystkich broń grawitacyjna. To jeden z tych niewielu FPS'ów, w których tylko od wyobraźni gracza zależy jak będzie chciał rozprawić się z wrogami w centrum akcji. Na dodatek możemy tutaj przejechać się lub popływać różnymi pojazdami na obszernych, sprawnie obmyślonych, otwartych lokacjach.Dodajmy jeszcze do tego znakomitą szatę graficzną, świetny soundtrack, który robi właściwą robotę w każdym momencie gry i tak oto mamy, moim zdaniem, najlepszy FPS jaki kiedykolwiek powstał (lub bardziej asekuracyjnie... najlepszy, w jaki sam kiedykolwiek grałem). Teraz pora na Episode 1 & 2, w które będę miał okazję zagrać po raz pierwszy!
GeDo
Ekspert
2021.05.20
Własnie sobie odświeżyłem 2 ze wszystkimi dodatkami(Episode 1 i 2,Lost Coast).Gra na prawdę kapitalna,po tylu latach od premiery gra sie nadal wysmienicie.Ani przez chwile nie czułem nudy.Podstawka jest zdecydowanie najlepsza z zestawu:dosc długa jak na fpsy,zroznicowane lokacje,rozne pojazdy,sporo fajnych patentów jak ten z własna armią mrówkolwów,ciekawe łamigłówki z uzyciem działka grawitacyjnego itd.Fabuła jest bardzo fajna,muzyka i dzwieki sa ok,grafika nawet teraz na maksymalnych detalach moze sie podoobac i jest super płynna.Epizod 1 taki sredni bym powiedział na tle całosci:dosc krótki i dziejący sie w podobnych i pozmienianych lokacjach co podstawka.Za to epizod 2 jest zdecydowanie lepszy,dłuzszy,z nowymi ciekawymi lokacjami(jaskinie i kopalnie sa bardzo klimatyczne),z nowym pojazdem,dosc wymagającą obroną bazy przed striderami za pomocą specjalnych bomb z uzyciem działka grawitacyjnego.A Lost Coast to po prostu króciutka dodatkowa przygoda pokazujaca mozliwosci enginu.Szkoda tylko ze Epizod 3 który rozgrywał by sie miedzy innymi na zaginionym statku badawczym Borealis nie został wydany.Tak ze Half-Life 2 to jednen z najciekawszych i najlepszych przedstawicieli gatunku fps i gier w ogóle.Polecam jak najbardziej.
gutosaw
Ekspert
2020.05.20
+++ Dość spora różnorodność map ++ Gravity gun ++ Dobrze oddane postaci poboczne + Zagadki środowiskowe - - - Nieprzyjemnie niemy główny bohater - - Niezbyt ciekawi przeciwnicy - - Zakończenie - - Jesteśmy tylko marionetką wykonującą polecenia - Brak poważnej walki z bossem
game _hunter
Ekspert
2020.04.16
Jedna z tych gier, które w znacznym stopniu zrewolucjonizowały postęp technologiczny gier komputerowych.Główną zaletą jest świetny silnik graficzny oraz zaawansowana fizyka. Musze niestety przyczepić się do fabuły. Pomysł jest ciekawy, natomiast wykonanie nie do końca. Momenty fabularne przeplatają się z etapami pozbawionymi jakichkolwiek dialogów, wstawek itp - parcie do przodu, strzelanie, rozwiązywanie zagadek, spotkanie z jakąś postacią i tak wkoło Macieju.
May_Day
Ekspert
2020.02.16
Half-Life 2 jest jak plac zabaw. Pełen zabawek i pojazdów, których używanie sprawia dzieciecą radość. Tak jak zawsze satysfakcjonuje trafienie kogoś papierową kulką w łeb, tak samo satysfakcjonuje tu trafienie trzech zombiaków piłą tarczową... na raz. Nawet dzisiaj gra zadziwia niespotykanym stopniem interakcji ze światem i sprawia, że bardziej niż w wielu RPG-ach, czujesz się wolnym człowiekiem. Tylko kota trochę szkoda...
Harry M
Ekspert
2019.12.28
Bardzo dobry FPS. Zdecydowanie lepszy od pierwszej części. Fabularnie jest dobrze, w końcu jakieś ciekawe postaci i konkrety. Bronie też działają lepiej i dają większą satysfakcję z użytku. Gravity Gun to jedna z najlepszych zabawek z gier wideo EVER! Na minus etapy z pojazdami - strasznie mi się dłużyły. Boli też fakt że Freeman jest niemy, jakby przemówił to mogłoby być ciekawiej. Gra ukończona w 10h na normalnym poziomie trudności.
Charson
Ekspert
2019.04.24
Half Life 2 2004 PC: 7/10Witam wszystkich!Wstyd się przyznać, ale jako gracz który przeszedł ponad sto gier na pc musze powiedzieć, że w Half Life 2 zagrałem wczoraj i dziś skończyłem tą wspaniałą grę.Grałem na poziomie normalnym, cały gameplay trwał około 6h. Jak na 2004 rok to grafika zaje*ista, ostre tekstury, wyraziste postacie, otoczenie. Ogromne zadziwiające mapy, nawet w obecnych grach FPS nie widziałem tak dużych map. Średni wybór broni, dobry rozrzut w nich, dźwięki broni na plus. Najbardziej spodobał mi się rewolwer Magnum 357 i kusza, najlepiej mi się z tego strzelało, oraz z karabinu pulsacyjnego. Co do samej fabuły, jest ona prosta jak drut i niezbyt skomplikowana, ale wciągająca i czasami zaskakująca. Dobra muzyka w grze. Fajnie jeździło się też poduszkowcem, chociaż troche nie realnie bo gdzie by człowiek nie wjechał tym poduszkowcem, to i tak nie dało się go zniszczyć ani uszkodzić, tak samo samochodu. Postacie takie jak Alyx Vance, Barney czy Dog w niektórych misjach nas prowadzą i to jest plus, możemy mieć też nawet swoich sojuszników, którzy idą z nami walczyć, np: te piaskowe potwory oraz ludzie, szkoda tylko, że czasami gdy jest sporo wrogów oni nas blokują. Przeciwnicy czy byście szli na kucaka to i tak was zauważą, to jest minus w tej grze. Napotkałem też kilka bugów, np przeciwnicy zabici utykali w drzwiach, można było je otworzyć, czasem np po wybuchu kawałek drutu, ściany utykał w powietrzu. widziałem też jeszcze kilka innych bugów, lecz nie przeszkadzały mi one w rozgrywce. Jak na grę z 2004 roku jestem mega zaskoczony, trochę lipnie się zakończyła, myślałem że walka z Wallace' Green'em będzie jakaś bardziej widowiskowa i będziemy z nim walczyć tak jak z jakimś bossem, ale cóż. Teraz przyjdzie mi przejść jeszcze Episode 1 oraz Episode 2, zobaczymy czy kolejne epizody okażą się równie dobre co zwykły HF2. Na prawde warto zagrać w tą gre, jeśli jeszcze nie graliście to serdecznie polecam. Elo!
papież Flo IV
Ekspert
2019.01.23
Podobno kiedy Gordon Freeman przemówi ludzkim głosem nastanie koniec świata!:-DA co do HL2 to nie pamiętam gry SF, która tak mnie wciągnęła (a grałem w 2018). Choć jej nie ukończyłem (wtedy grałem okazyjnie), to już rozumiem, dlaczego oczekiwanie na trzecią część jest już owiana legendą
Butryk89
Ekspert
2016.11.11
Half-Life 2, GTA V, Skyrim. To moja czołówka... w przereklamowanych grach. Są niezłe wg mnie, ale nic poza tym. Dla mnie to były gry z rodziny "zagrać raz i zapomnieć".
Lukas1983
Gracz
2025.07.09
Grałem w to ostatnio jakieś 10 lat temu. Pamiętam, że mi się bardzo podobało, ale z jakichś powodów nie skończyłem. Zapewne chodziło o to, że podekscytowałem się nowszymi grami.I jakkolwiek niektóre z owych gier faktycznie były udane, to jednak klasyka pozostaje klasyką. Grafika, akcja, efekty specjalne... wszystko to jest wtórne, jak dekoracje na zwieńczonym wiśnią torcie. Liczy się fabuła, atmosfera i ogólny fun z gry. A w Half-Life 2 jest tego pod dostatkiem. Będę wracał do tej gry, tak jak zawsze będą kochał i wracał do Bioshocka i Dead Space.
Czerwony07
Gracz
2020.06.24
Gra pod względem prezentacji świata przedstawionego, klimatu oraz imersji jest po prostu genialna. Od rozdziału nova prospekt czyli notabene od momentu gdy mamy coraz więcej strzelania a coraz mniej chłonięcia tego klimatu jest troszkę słabiej niemniej z perspektywy 2019 roku (roku w którym ją ogrywałem) ciągle świetna. Nie dziwię się ani trochę, że doczekała się statusu kultowej i mam nadzieje, że pewnego dnia ukaże się część trzecia (bez VR).
Damian Stróżek
GRYOnline.pl Team
2025.04.10
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2020.05.17
Szugob
Ekspert
2018.03.23
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
Paweł Woźniak
GRYOnline.pl Team
2016.05.13
Maciej Kowalczyk
GRYOnline.pl Team
2016.05.06
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.28
Krystian Smoszna
GRYOnline.pl Team
2016.03.22
czorny50
Ekspert
2016.03.19
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (185 426)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
zanonimizowany1412072 Legionista
+ Jazda samochodem muscle z innej części (nie tym ścigaczem)
+ Alyx jest bardzo podobna do Jade z gry Beyond Good & Evil
+ Rewolwer jest spoko
+ Half-Life 1 jest lepszy
- Reszta broni to dziadoszczyzna
- Walka z jakimiś żołnierzami w maskach w czarnych strojach rebelia, mało ciekawe
- Po odstrzeleniu wróg leci jak kukła
- Opowieść masakra, o Naukowcu co sie eksperyment nie udał
- Etap ze skuterkiem wodnym, sterowanie nim to jakaś porażka
- Sztywny silnik gry
- Zagadki jak wpięcie kabli do skrzynki by coś zadziałało, otworzyło sie, lub szukanie korków do skrzynki po mapce
- Szybkie etapy w grze, 15 minut i przeszliśmy lol
Lukas1983 Centurion
Grałem w to ostatnio jakieś 10 lat temu. Pamiętam, że mi się bardzo podobało, ale z jakichś powodów nie skończyłem. Zapewne chodziło o to, że podekscytowałem się nowszymi grami.
I jakkolwiek niektóre z owych gier faktycznie były udane, to jednak klasyka pozostaje klasyką.
Grafika, akcja, efekty specjalne... wszystko to jest wtórne, jak dekoracje na zwieńczonym wiśnią torcie. Liczy się fabuła, atmosfera i ogólny fun z gry. A w Half-Life 2 jest tego pod dostatkiem.
Będę wracał do tej gry, tak jak zawsze będą kochał i wracał do Bioshocka i Dead Space.
dragonslayer Legionista
Moim zdaniem chyba najlepszy fps jaki powstał. Prawie żadna gra w tych czasach ma takie mechaniki jak Half life 2. Bawiłem się świetnie i sama grafika zbytnio się nie zestarzała. A samo ravenholm jest mega. To jest gra do której raczej na pewno
kiedyś wrócę