
Data wydania: 19 grudnia 2013
Spin-off serii Dragon’s Dogma, który opiera się na modelu free-to-play i został wydany wyłącznie na przenośne urządzenie Sony PlayStation Vita. Gra – w przeciwieństwie do pierwowzoru z konsol stacjonarnych – stawia większy nacisk na aspekt strategiczny.
Dragon’s Dogma Quest to „mała” wersja serii Dragon’s Dogma, wyprodukowanej przez firmę Capcom. Za opracowanie dwuwymiarowego action cRPG-a, opartego na modelu free-to-play, odpowiada oddział japońskiego wydawcy. Produkcja jest rozprowadzana za darmo, ale oferuje opcjonalne mikropłatności
Fabuła kręci się wokół bohatera, któremu potężny smok wyrwał serce – akcja rozpoczyna się w podobnie jak pierwowzór. Musimy odzyskać, co skradzione, a pomoże nam w tym wybranka z wioski herosa – Lota. Podczas podróży napotykamy nie tylko na nowe postaci, ale również znane z poprzednich gier z serii Dragon’s Dogma, w tym m.in. czempiona Juliena czy kapitana Mercedesa.
Gra bardziej skupia się na aspektach strategicznych niż na akcji, ale Quest to nadal RPG, tym razem z naciskiem na sieciową rozgrywkę. Zarządzamy swoim bohaterem i jego podwładnymi, eksplorujemy podziemia, miasta, wioski, wykonując liczne zadania, za które otrzymujemy punkty doświadczenia potrzebne do rozwinięcia umiejętności swoich „pionków”. Walka odbywa się w 4-osobowej drużynie, ale do gry można zaprosić innego gracza, co podwaja ten wynik. Produkcja cechuje się 150 klasami postaci, dzięki czemu mamy spore możliwości w ich kreowaniu.
Oprawa graficzna została całkowicie przemodelowana i dostosowana do przenośnego urządzenia PlayStation Vita. Jest ona w pełni dwuwymiarowa oraz sprowadza się w dużej mierze do wyświetlenia statycznych grafik z np. dialogami postaci.
Autor opisu gry: Bartosz Woldański



5GIER
Seria sandboksowych gier RPG akcji z elementami slashera, rozwijana przez japońską firmę Capcom. Cykl Dragon’s Dogma został stworzony przez doświadczony zespół deweloperski, odpowiedzialny za takie serie, jak Resident Evil, Devil May Cry czy Breath of Fire, w skład którego weszli między innymi reżyser Hideaki Itsuno, producent Hiroyuki Kobayashi oraz projektant Makoto Ikehara. Celem twórców było wykreowanie nowej marki, która łączyłaby otwarty świat, charakterystyczny dla zachodnich gier RPG, ze zręcznościowym systemem walki, typowym dla produkcji japońskiego studia.
Capcom pracuje nad grą Dragon’s Dogma Quest na PlayStation Vita. Produkcja będzie znacząco różniła się od pierwowzoru z 2012 roku. Quest to według zapowiedzi dwuwymiarowy sieciowy RPG, koncentrujący się na aspektach strategicznych i funkcjonujący w modelu free-to-play.
gry
Szymon Liebert
6 czerwca 2013 13:35