Data wydania: 28 października 2014
Osadzone w realiach fantasy RPG akcji, stworzone we współpracy polskiej firmy CI Games z ekipą niemieckiego studia Deck13. Akcja Lords of the Fallen toczy się w świecie, w którym ludzkość zbuntowała się przeciw tyranii okrutnego boga i zdołała uwięzić jego ciało w paśmie gór oddzielających cywilizację magów od krainy wojowników.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Dynamiczny RPG akcji, skierowany do dojrzałych graczy. Rozgrywka skupia się na walce, rozwijaniu cech postaci, kompletowaniu ekwipunku i eksploracji otoczenia. Duży nacisk położony został na dostosowanie mechaniki i fabuły do naszego indywidualnego stylu gry.
W produkcję zaangażowany był Tomasz Gop, współtwórca Wiedźmina, który wkrótce po premierze drugiej części przygód Geralta, opuścił szeregi CD Projekt RED. Gop pełnił rolę producenta wykonawczego a także opracował szczegóły mechaniki rozgrywki oraz ogólną koncepcję gry. Lwią część projektu wykonało niemieckie studio Deck 13.
Świat przedstawiony w produkcji to starożytna kraina, w której tysiące lat wcześniej ludzkość zbuntowała się przeciwko tyranii boga i zdołała go zabić. Jego ciało stopniowo zmieniło się w łańcuch górski oddzielający północ, zamieszkaną przez cywilizację magów-kapłanów od południa, będącego domem wojowników.
Gracz wybiera spośród trzech klasycznych klas postaci – wojownika, maga oraz skrytobójcy. Dodatkowo, każdy bohater ma możliwość podążenia ścieżką magii lub treningu bojowego (czy też połączeniem obu). Od naszego wyboru zależy stosunek dwóch występujących w grze frakcji do protagonisty. W zależności od obranej taktyki zdobywamy też zróżnicowane przedmioty. Wróg pokonany na sposób magiczny upuści czar lub artefakt, zaś przeciwnik zabity bronią konwencjonalną zostawi po sobie oręż lub zbroję.
Autor opisu gry: Wojciech Mroczek
Platformy:
PC Windows
Xbox One
PlayStation 4
Producent: CI Games / City Interactive / Deck13 Interactive (PC) / Deck13 Interactive (PS4) / Deck13 Interactive (XONE)
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Gry podobne:
4GRY
Cykl gier RPG akcji typu soulslike, za którym stoi polska firma CI Games.
Recenzja GRYOnline
Lords of the Fallen ma intrygujący pomysł na siebie i jest po prostu dobrą grą. Twórcy wyciągnęli esencję Dark Souls i przerobili ją na coś przyswajalnego dla „zwykłego śmiertelnika”. Gra jest mniejsza, ale bardzo konkretna. Przemyślana, ale niedoskonała – różnego rodzaju błędów jest tu sporo. Na szczęście większość z nich zapewne da się poprawić, a reszta nie wpływa na radość płynącą z zabawy.
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
W poradniku do gry Lords of the Fallen znajdą się szczegółowe opisy wszystkich etapów, informacje na temat występujących w grze przeciwników, liczne porady na temat walki oraz ekwipunku, a także strategie niezbędne do pokonania licznych bossów.
15 lipca 2024
Seria Dark Souls wsławiła się wysokim poziomem trudności, uczącym pokory i cierpliwości. Inspirowane nią gry soulslike starają się również nie dawać taryfy ulgowej, czasem stanowiąc większe, a czasem mniejsze wyzwanie od dzieł FromSoftware.
3 września 2022
Nie od dziś wiadomo, że Polska święci niemałe sukcesy w branży gier wideo. Które rodzime produkcje zdobyły największą popularność na całym globie? Sprawdziliśmy - oto wyniki naszych dociekań.
27 kwietnia 2014
W warszawskim biurze firmy CI Games zobaczyliśmy nowy fragment Lords of the Fallen. Wygląda na to, że szykuje się najlepsza gra tego wydawcy, która przy okazji zmierzy się z legendą Dark Souls.
20 grudnia 2013
2014 rok będzie wielkim świętem dla wszystkich fanów gier RPG - pojawią się zarówno wysokobudżetowe kontynuację znanych serii, jak i całkiem nowe, atrakcyjne marki. Obok tytułów takich jak Wiedźmin 3 pojawią się także wskrzeszone edycje dawnych hitów.
30 sierpnia 2013
Kiedyś porównaliśmy polską grę Lords of the Fallen z Dark Souls. Jednak po jej pokazie na targach gamescom weryfikujemy tę tezę, bo Polacy z CI Games mają sporo autorskich pomysłów, jak rozwinąć formułę wypracowaną przez studio From Software.
Czekasz na poprawę optymalizacji nowego Lords of the Fallen? Umil sobie ten czas, grając w oryginalne Lords of the Fallen. Jest ono obecnie dostępne za jedyne 14,99 zł.
gry
Hubert Śledziewski
6 listopada 2023
Zapowiedziana ponad dwa lata temu mobilna wersja RPG akcji Lords of the Fallen zadebiutowała w sklepach Google Play i App Store. Produkcję wyceniono na niecałe 49 zł (Android) i 9,99 euro, a więc około 43 zł (iOS).
gramynawynos.pl
Kamil Zwijacz
8 lutego 2017
Studio CI Games zapowiedziało Lords of the Fallen: Complete Edition. Kompletna edycja polskiego RPG-a akcji ma zawierać podstawową wersję gry plus wszystkie DLC. Nowe wydanie ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One 27 października w Ameryce Północnej.
gry
Łukasz Szliselman
16 października 2015
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy poświęcone grze Lords of the Fallen, na bieżąco uzupełniane o kolejne informacje na temat tego RPG akcji studia CI Games. W czwartej aktualizacji piszemy m.in. o screenach z wczesnej wersji gry na konsole siódmej generacji, Game of the Year Edition i zaktualizowanych wynikach sprzedaży.
gry
Krzysztof Mysiak
5 czerwca 2015
Dziś piszemy m.in. o nieujawnionym projekcie 2K Games pt. Advent, zapowiedzi Lords of the Fallen: Game of the Year Edition oraz nowym zwiastunie gry SOMA. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
26 maja 2015
Firma CI Games podsumowała swoje osiągnięcia w roku 2014. Mimo „komercyjnej porażki”, jaką okazała się gra Enemy Front, sukces Lords of the Fallen sprawił, że prezes spółki – Marek Tymiński – jest zadowolony z uzyskanych rezultatów. Przy okazji firma pochwaliła się wynikami sprzedaży swoich gier i ujawniła nowe informacje o nadchodzących tytułach – Sniper: Ghost Warrior 3 i Lords of the Fallen 2.
gry
Krzysztof Mysiak
24 marca 2015
Lords of the Fallen – niedawno wydane, hardkorowe RPG akcji, doczekało się pierwszego, dużego rozszerzenia. Ancient Labyrinth oferuje m.in. starcia z niespotykanymi przeciwnikami oraz całkowicie nową przygodę, pełną prawdziwych wyzwań.
gry
Luc
3 marca 2015
Firma CI Games podała konkretną datę premiery pierwszego fabularnego dodatku do Lords of the Fallen - Ancient Labirynth. Z informacji ujawnionych przez przedstawicieli studia wynika, że rozszerzenie pojawi się już 3 marca tego roku.
gry
Piotr Bicki
24 lutego 2015
Jak wynika z informacji udzielonych przez deweloperów z CI Games, pierwsze DLC do Lords of the Fallen ukaże się z opóźnieniem. Przyczyną takiego stanu rzeczy mają być prace nad patchem.
gry
Michał Jodłowski
2 lutego 2015
Dziś piszemy m.in. o Mistrzostwach Świata w Call of Duty: Advanced Warfare, prezencie od twórców Lords of the Fallen oraz opóźnieniu gry Bladestorm: Nightmare. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
9 stycznia 2015
Popularne pliki do pobrania do gry Lords of the Fallen (2014).
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.8 +14 TRAINER - 26 sierpnia 2015
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.5 +14 TRAINER - 5 marca 2015
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.6 +7 Trainer - 5 listopada 2021
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.0 +12 TRAINER - 5 listopada 2014
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.0 +7 TRAINER - 5 listopada 2014
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.3 +7 TRAINER - 4 grudnia 2014
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.3 +14 TRAINER - 4 grudnia 2014
mod Lords of the Fallen (2014) - Enable God Mode v.1 - 2 października 2019
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.1 +7 TRAINER - 4 grudnia 2014
trainer Lords of the Fallen (2014) - v1.0 +1 TRAINER - 5 listopada 2014
Wymagania sprzętowe gry Lords of the Fallen (2014):
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i7 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 ti lub lepsza), 25 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7(SP1)/8 64-bit.
Lista dodatków do gry Lords of the Fallen (2014):
Dodatek
3 marca 2015
RPG
Pierwszy duży dodatek DLC do trzecioosobowego RPG akcji Lords of the Fallen, powstałego we współpracy rodzimego CI Games z niemieckim studiem Deck 13. Rozszerzenie wprowadza zupełnie nową lokację – tytułowy starożytny labirynt, zawieszony pomiędzy światami ludzi i demonów. Główny bohater gry – Harkyn, natrafia tu na nieśmiertelnych przedstawicieli tej drugiej „rasy” i postanawia ostatecznie się z nimi rozprawić. W praktyce oznacza to eksplorację nowych, tajemniczych miejsc, wypełnionych rozmaitymi sekretami oraz nowymi rodzajami przeciwników. W starciach z nimi nasz protagonista wykorzysta nowe przedmioty (w tym broń i pancerze), które przydadzą się zwłaszcza w finałowej potyczce z bossem – potężnym demonem, posiadającym zdolność dynamicznego zmieniania swych mocy. W dodatku nie zabrakło też urozmaiceń w postaci licznych zadań pobocznych oraz zagadek logicznych do rozwiązania.
Gracze
Lista małych dodatków do gry Lords of the Fallen (2014):
DLC The Arcane Boost 3 grudnia 2014
DLC The Foundation Boost 3 grudnia 2014
DLC Demonic Weapon Pack 28 października 2014
DLC Lion Heart Pack 28 października 2014
DLC Monk Decipher 28 października 2014
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4120 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 12934 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szymon Liebert
Recenzent GRYOnline.pl
2014.10.28
Przy recenzowaniu Lords of the Fallen nie da się nie uniknąć porównań do Dark Souls. Całe szczęście, gra broni się jako samodzielna produkcja. To kawał niezłego, zręcznościowego RPG-a.
KORZYCH
Ekspert
2024.10.04
Jak ta gra 8/10 ma mieszane recenzje? Ta gra jest lepsza i łatwiejsza niż Dark Souls 1. Bardzo fajna do grania, jeśli ją opanowałeś. Większość mechanik jest podobna, ale ta gra jest bardziej przystępna, ma dodatkowe ataki, takie jak taran lub rękawica. Wiele różnych sekretów na mapie. Ta gra ma mówiące postacie, ma trochę fabuły i dodatkowe misje.W Dark Souls głębiny były tragiczne, a boss Ornstein i Smough byli dla mnie nie do zniesienia. Bossowie w Lords of the Fallen są o wiele lepsi. Nawet system punktów kontrolnych jest tutaj lepiej zrobiony niż w DS.Jedyną rzeczą, która mi się nie podobała w tej grze, byli duzi wrogowie z tarczami. Nigdzie nie było wyjaśnień, jak ich pokonać, a zabijanie ich krótkim mieczem było bardzo długie. Inne bronie są zbyt wolne. Oczywiście parowanie jest dla mnie trudne. To zbyt krótkie okno na parowanie
T20
Ekspert
2020.10.12
Gra już na samym początku sprawia wrażenie taniej i prostej produkcji no i niestety pozostaje taka do samego końca.Jest to typowy średniak, w który gra się całkiem przyjemnie, ale jak już chcieli tworzyć coś podobnego do Soulsów to mogli się w to bardziej zaangażować.System walki jest bardzo przystępny tylko panuje tutaj straszna niesprawiedliwość, bo kiedy ja blokuje cios to koniec końców brakuje mi staminy na dalszy blok, a mój przeciwnik okładany dobre 5 minut ma totalnie wywalone, bo jakiś geniusz zaprojektował wrogów z nieskończonym paskiem wytrzymałości. Dodatkowo im więcej gracz ma poziomów i jak rośnie w siłę wrogowie przestają sprawiać jakiekolwiek wyzwanie. Grałam łotrzykiem i w pewnym momencie nawet już nie opłaca się robić uników, bo całe combo wpakowane w moba bardzo szybko pozbawia go życia i satysfakcja ze zwycięstwa gdzieś przepada. Bossowie są unikatowi i fajnie wyglądają, ale posiadają niesamowicie ubogi wachlarz zachowań że aż człowiek ziewa podczas epickiego starcia. Zazwyczaj są to 3 ciosy, jakiś atak obszarowy i szarża. Nie wiem czy to ja jako weteranka soulsów przeszłam wszystko z palcem w nosie czy wszystko jest po prostu zbyt łatwe? Najbardziej boli mnie to że nie da się już grać kiedy pokonamy ostatniego bossa. Gra jest ewidentnie zaprojektowana w stylu FromSoft gdzie mamy skróty, chceckpointy, "dusze", questy poboczne i odradzanie wrogów więc dlaczego do jasnej ciasnej nie dali opcji grania po ukończeniu fabuły? Żeby zagrać w DLC nagle dowiaduję się że po pokonaniu jakiegoś bossa trzeba pogadać z kowalem od run i on przenosi bohatera do nowej lokacji, tylko najgorsze w tym wszystkim jest to, że nigdzie nie ma o tym informacji, a jak zajdziesz w fabule za daleko to nie da się już aktywować tej linii dialogowej więc zaczynaj grę od nowa! Runy wymienia się raz na ruski rok więc skąd mam wiedzieć że ten npc przenosi do dodatku?! Gra wyrwana na przecenie steam i niby bawiłam się całkiem nieźle, ale 15 godzin i napisy końcowe to zdecydowanie za wcześnie. Gra posiada dwie(xD) lokacje po których kręcimy się w kółko, bo nikt nie wpadł na pomysł szybkiej podróży, przed obawą że ludzie by kończyli po 5 godzinach, a tak męcz się bieganiem w kółko i biciem tych samych wrogów. Można zagrać jak się komuś nudzi, ale koło soulsów to nigdy nie stało.
m4tekt
Ekspert
2019.10.09
Męczarnia bez wyczucia... Wystarczy nałożyć na siebie wielką zbroję oraz broń i idziemy przez gre bez problemu.
ogórekdamian
Ekspert
2018.08.27
Bardzo dobra gra, ładna grafika, spoko muzyka, poziom trudności wręcz idealny, nie za trudny i nie za łatwy, ciekawi bossowie, długość gry tak około 20h Na minus muszę zaliczyć celowanie, które często nie zdawało egzaminu, czasami wywalało grę do ekranu startowego, nudne postaccie.
mastarops
Ekspert
2016.06.16
Zaznaczę na początku, że mam za sobą Demon's Souls i Dark Souls. Lords of the Fallen miały być podobno grą w tym stylu. Na pierwszy rzut oka wygląda podobnie, ale potem czar pryska. Gra nie warta kasy ani czasu. PLUSY:+polska gra z aspiracjami, może dwójka (jeśli wyjdzie) będzie okMINUSY:-walka słaba, beznadziejne hitboxy, nie precyzyjna, AI cały czas oszukuje (DO FURII DOPROWADZIŁY MNIE ZMIANY MIEJSCA UDERZENIA PRZECIWNIKÓW DŁUGO PO WYPROWADZENIU CIOSU - szczególnie dobrze to widać gdy spowalniam czas specjalną umiejętnością, a przeciwnik próbuje mnie uderzyć, ja na około niego biegam a on na jednej nodze robi piruety, potrafi dwa pełne obroty zrobić podczas wprowadzania jednego uderzenia), czasami po prostu coś nie działa. -skopana kamera - walka z przeciwnikiem w wąskim korytarzu jest strasznie irytująca bo często po prostu nie widać, ani przeciwnika, ani bohatera -grafika po ustawieniu wszystkiego na maxa staje się nieczytelna, niby ładnie wygląda wszystko, ale strasznie irytuje-beznadziejne zbroje, wygląd można przeboleć, ale nie to, że zbroja łotrzyka zapewnia większą stabilność i ochronę niż pełna plyta-system broni itp bardziej pasuje do H&S typu diablo, czyli sztylet może spokojnie być mocniejszy od dwurecznego miecza. W każdym aspekcie gorsza od DS, w mojej opinii szkoda czasu, kasy i nerwów.
SULIK
Ekspert
2016.03.26
Na początku dość irytująca (jak się nie zna mechaniki etc.).Za pierwszym razem zrobiłem postać, pograłem chwilę (około 3h), zabiłem 2 lordów i się zawiesiłem - nie byłem w stanie dalej przejść, bo ciągle umierałem. Wyłączyłem.Po odpoczynku stworzyłem jeszcze raz postać (inaczej) i inaczej rozkładałem punkty doświadczenia pograłem około 2h, zabiłem tych samych lordów i było lepiej do momentu jak wlazłem tylnym wejściem do lokacji którą powinienem odwiedzić dużo dużo później - po wnerwiałem się, poczytałem i zawróciłem, znalazłem prawidłową drogę i tak już do końca (kilkadziesiąt godzin gameplay) wnerwiałem się na trudności tylko po to aby poczuć satysfakcję jak już uda się pokonać trudności. Dodatkowo niestety kilka razy gra mi zrobiła freeza konsoli - dzięki czemu dawałem sobie spokój z graniem na jakiś czas i odpoczywałem, dzięki czemu było łatwiej ogarnąć wszystko.Warto też mieć wydrukowaną/na telefonie mapę lokacji - bo bez niej można się czasem pogubić (ingame mapy brak).
Vlad Tepes
Ekspert
2015.05.11
Po prawie pół roku wróciłem do gry, by skończyć podstawkę, jak i dodatek na najwyższym poziomie, tj. na ng++. Grałem wojownikiem i zajęło mi to łącznie jakieś 70h. Niestety wraz z upływem czasu nie pozbyto się wszystkich błędów, jak np. "szalonej" kamery, niemniej jest to i tak jedyny taki tytuł, który może aspirować do Dark Souls... Generalnie gorąco polecam, a sam czekam na LotF2...
Kalem
Gracz
2025.06.12
Mam dokładnie takie samo wrażenie jeśli chodzi o tą grę. Był spory potencjał, graficznie bardzo dobrze, nawet rewelacyjnie, wygląda lepiej niż większość współczesnych gniotów na UE5. Jakieś namiastki klimatu też były. Ale mechanika gry całkowicie skopana. Tylko używając najlżejszych zbroi można było się tą postacią w ogóle poruszać. Podchodziłem do niej chyba z 5 razy, zawsze zniechęcając się w pewnym momencie z powodu okropnych wad. Ostatecznie przeszedłem chyba ponad połowę gry, by w końcu stwierdzić, że szkoda mojego czasu, za dużo błędów i z czasem coraz słabszy gameplay i coraz mniej ciekawa przygoda.
Kalem
Gracz
2024.07.23
Czterokrotnie podchodziłem do tej gry, głównie dlatego że po prostu nie ma w co grać, współczesne gry to w większości badziewia a tutaj jeszcze czuć klimat gier z wcześniejszej epoki. Za jednym razem ukończyłem prawdopodobnie jakieś 60% . Poza tym świetna grafika, dobrze zbalansowana nie nawalona oczojebnymi detalami. Niestety gra ma za dużo minusów żeby dawała frajdę z rozgrywki. Ja rozumiem, że może stawiać wyzwania ale w tym wypadku wpędza głównie we frustrację. Plusy to:- Grafika, ogólnie niezły klimat, walka jeszcze ujdzie pod warunkiem że używamy bardzo lekkiego pancerza i broni, inaczej postać rusza się jak w slow-motionMinusy:- Frustrujący bossowie i niektórzy wrogowie, nierównomierny poziom trudności, dialogi i postacie poboczne to okropne dno i drętwona, dosyć monotonne, ciasne lokacje, cały system zapisu i respawnowania się zrobiony tak żeby wydłużyć czas rozgrywki.Podsumowując wg. mnie szkoda tracić czas na tą grę, ma swoje plusy i czasami potrafi na moment wciągnąć, ale ma też mnóstwo wad, które są w stanie totalnie zrazić do grania bo jaki jest sens grać po to żeby się męczyć i użerać z grą.
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2019.11.03
Bigos-86
Ekspert
2018.11.19
Bigos-86
Ekspert
2018.11.19
Ocena OpenCritic
40% rekomendacji (82)
TheSixthAxis
Aran Suddi
Rock, Paper, Shotgun
Rich Stanton
PC Gamer
Tyler Wilde
God is a Geek
Mick Fraser
VideoGamer
Brett Phipps
Kalem Chorąży
Czterokrotnie podchodziłem do tej gry, głównie dlatego że po prostu nie ma w co grać, współczesne gry to w większości badziewia a tutaj jeszcze czuć klimat gier z wcześniejszej epoki. Za jednym razem ukończyłem prawdopodobnie jakieś 60% . Poza tym świetna grafika, dobrze zbalansowana nie nawalona oczojebnymi detalami. Niestety gra ma za dużo minusów żeby dawała frajdę z rozgrywki. Ja rozumiem, że może stawiać wyzwania ale w tym wypadku wpędza głównie we frustrację. Plusy to:
- Grafika, ogólnie niezły klimat, walka jeszcze ujdzie pod warunkiem że używamy bardzo lekkiego pancerza i broni, inaczej postać rusza się jak w slow-motion
Minusy:
- Frustrujący bossowie i niektórzy wrogowie, nierównomierny poziom trudności, dialogi i postacie poboczne to okropne dno i drętwona, dosyć monotonne, ciasne lokacje, cały system zapisu i respawnowania się zrobiony tak żeby wydłużyć czas rozgrywki.
Podsumowując wg. mnie szkoda tracić czas na tą grę, ma swoje plusy i czasami potrafi na moment wciągnąć, ale ma też mnóstwo wad, które są w stanie totalnie zrazić do grania bo jaki jest sens grać po to żeby się męczyć i użerać z grą.
KORZYCH Centurion
Jak ta gra 8/10 ma mieszane recenzje? Ta gra jest lepsza i łatwiejsza niż Dark Souls 1. Bardzo fajna do grania, jeśli ją opanowałeś. Większość mechanik jest podobna, ale ta gra jest bardziej przystępna, ma dodatkowe ataki, takie jak taran lub rękawica. Wiele różnych sekretów na mapie. Ta gra ma mówiące postacie, ma trochę fabuły i dodatkowe misje.
W Dark Souls głębiny były tragiczne, a boss Ornstein i Smough byli dla mnie nie do zniesienia. Bossowie w Lords of the Fallen są o wiele lepsi. Nawet system punktów kontrolnych jest tutaj lepiej zrobiony niż w DS.
Jedyną rzeczą, która mi się nie podobała w tej grze, byli duzi wrogowie z tarczami. Nigdzie nie było wyjaśnień, jak ich pokonać, a zabijanie ich krótkim mieczem było bardzo długie. Inne bronie są zbyt wolne. Oczywiście parowanie jest dla mnie trudne. To zbyt krótkie okno na parowanie
errtg Legionista
Mam takie dziwne wrażenie, że ja nie steruję tu postacią, tylko jej cyfrowym mózgiem :P I może się to wydać komuś śmieszne, ale niech sam spojrzy na działania jakie postać wykonuje i opóźnienie w czasie.
No bo jak inaczej nazwać tą "latencję" czasową, gdy ja wciskam przycisk, np lewy myszy, a postać dopiero po chwili wykonuje tą czynność. Gdy wciskam przycisk "W" czyli do przodu, to postać pochyla się i dopiero zaczyna iść. A gdy wcisnę przycisk odpowiedzialny za cios specjalny, to jest dokładnie tak samo, tylko jeszcze wolniej. To dosłownie wygląda, jakbym sterował cyfrowym mózgiem tej postaci, który po wciśnięciu danego przycisku (wysłania cyfrowego neuronu) wysyła sygnał do cyfrowych mięśni mojej postaci O_o
Opóźnienie we wszystkim jest tak duże, że ciężko tu cokolwiek zaplanować. I nie, nie jestem melepetą, która nie wie, jak działa obciążenie w tego typu grach. Nagrałem się w Soulsy (1 i 3), Elden Ringa. Poczytałem fora, piszące ile powinno się nosić obciążenia względem udźwigu (<=40%) ale mimo tego pewne ciosy są tak wolne, że ma się wrażenie, że coś się tu chyba zepsuło w obliczeniach. Szczególnie, że szybkość ataku opisana przy broniach, jest bardzo niekonsekwentna. Taka broń od pierwszego ze Strażników - Ognisty miecz.... jest może jakieś 8% wolniejszy niż szybkie sztylety łotra. Oczywiście wg opisu. Bo w walce... to wygląda to tak, jakby moja postać miała jakieś slow-mo, a przeciwnicy nie. Jak oglądam broń i ataki niższe = wolniejsze niż ten miecz, to nagle się okazuje, że one są ciut szybsze. Nie jakoś przesadnie, ale to widać. A w statach, różnica jaka jest między nimi jest olbrzymia = 30-40%!!!! Do tego miecz pali się i świeci jak typowy Fire-Sword... ale w statach obrażeń od ognia ni ma.... bo po co ? no zwyczajnie się pali, taki bajer <facepalm>
Dobra, bo się tylko znęcam nad tą grą. A ona wcale nie jest tragiczna. Jest ciekawa i ładna i udaje Soulsy. Ale mam wrażenie, że to jest ten doskonały przykład projektowania gier, gdzie twórcy mieli jakiś plan, jakiś pomysł, ale przyszła jakaś miernota za menedżera i zaczęła gwiazdorzyć, bo naczytała się gdzieś, jak się robi gry w tych czasach. No i wyszło co wyszło.
A wydaje mi się, że był tu potencjał. Widać to w pomysłach na lokacje. Na klimat, który jest pokazany wręcz wzorowo (momentami przypominało mi to Blade of Darkness, ale tylko momentami).
Żeby gdzieś od pewnego momentu to wszystko powielić i wydać jako takiego klona Soulsów. Szkoda kurde, bo mogłoby to być świeże spojrzenie na ten gatunek, który mógłby coś wnieść ciekawego. Ale ktoś na etapie produkcji to spłycił i efekt końcowy został mocno średni.
BlackMG Junior
Szczerze za te cenę jaką kupiłem tę grę czyli ok 5 złotych to jest okej, ale jeśli to jest polska odpowiedz na Dark Souls to można to porównać do próby ścięcia drzewa obieraczką do ziemniaków. Największy plus produkcji to zdecydowanie grafika no ale mnie tak to średnio obchodzi więc dla mnie to nawet nie zaleta, a po prosty fakt. Gameplay jest tym co znamy z Dark Souls ale gorzej wykonane, choć tutaj powiem tak feeling jest zdecydowanie inny bardziej nastawiony na pozycjonowanie niż bezpośrednie unika co uznaję za zaletę bo to coś innego niż klasyczne soulsy, ale nadal trudno mi było przez cały czas przyzwyczaić że klatki nieśmiertelności są na początku i na końcu a nie w środku, dlatego duże znaczenie nabiera tarcza a co za tym idzie jeszcze ważniejszym niż w soulsach jest zarządzanie wytrzymałością. I to było by git gdyby to działało no ale hit boxy które często działają jak chcą a nasza postać nie wiem jakby działa z mocny opóźnieniem. Ogólnie gameplay tej gry można opisać jednym słowem WOLNY jak cholera i w porównaniu DS2 są na prawdę szybsze niż to ale mówię samo założenie jest git ale wykonanie już no jest niechlujne, same bronie cóż różnorodności im brak większością się macha jak cepem. Zbroje wyglądają ładnie to trzeba im oddać ale ponownie nie mają specjalnych efektów po za runami. Bossowie i przeciwnicy powiem tak są ok ale większość ma jeden problem, brak widocznych staggerów i te cholerne tarcze przez które przebicie wymaga albo dużo wytrzymałości albo runy na truciznę. I serio bossowie którzy mają opcję one shoot jeśli nie przejdziesz w odpowiednie miejsce gdzie twoja postać jest nawet bardziej czołgiem niż w soulsach. Co do fabuły po prostu jest i tutaj powiem tak może jest git ale na pewno nie na tyle fascynując by zachęcić mnie do głębszego zapoznania, to można samo powiedzieć o questach, choć jeszcze gorsze bo nudne jak flaki z olejem.
Tak podsumowując to jeśli lubisz soulsy i gra jest na przecenie można kupić, moje 8 godzin w który skończyłem te grę było nawet przyjemne, ale generalnie jeśli nie zagrasz to niewiele stracisz.