Recenzja gry Train Mechanic Simulator 2017 – teraz kolej na kolej

Recenzja gry Mass Effect: Andromeda – znajoma podróż w nieznane

Recenzja gry NieR: Automata – RPG inne niż wszystkie

Recenzja gry FlatOut 4: Total Insanity – są błędy, ale jest i frajda

Recenzja gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild – sandboks wymyślony na nowo

Recenzja gry Toukiden 2 – godne zastępstwo dla Monster Huntera

Recenzja gry Horizon Zero Dawn – więcej takiego postapo!

Recenzja gry Torment: Tides of Numenera – Planescape XXI wieku

Recenzje gier

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Przygotowaliśmy już ponad 2700 recenzji. Jeżeli szukasz profesjonalnych opinii redaktorów, ocen, wyczerpujących testów, lub nie wiesz, jaką grę komputerową, konsolową czy mobilną kupić – w tym miejscu znajdziesz nasze rekomendacje oraz gry, które zdecydowanie odradzamy. Polecamy zwłaszcza recenzje takich gier jak Mass Effect: Andromeda, Nier: Automata oraz Kona.

Platformy
Gatunki
Ubiegłe lata Redakcja poleca
Recenzja gry Train Mechanic Simulator 2017 – teraz kolej na kolej
Recenzja gry Train Mechanic Simulator 2017 – teraz kolej na kolej

recenzja gry27 marca 2017

Zabawa w wirtualnego mechanika to nie tylko naprawianie samochodów czy maszyn rolniczych – teraz czas na znacznie większe gabaryty. Do naszego warsztatu trafiają bowiem potężne lokomotywy!

Recenzja gry Kona – kanadyjskie miejskie legendy
Recenzja gry Kona – kanadyjskie miejskie legendy

recenzja gry22 marca 2017

Kanadyjskie, ośnieżone odludzie to idealne miejsce do pochowania kilku trupów w szafie. Przekona się o tym każdy, kto sięgnie po survivalową przygodówkę Kona od studia Parabole.

Recenzja gry Toukiden 2 – godne zastępstwo dla Monster Huntera
Recenzja gry Toukiden 2 – godne zastępstwo dla Monster Huntera

recenzja gry21 marca 2017

Choć zaczęła jako klon Monster Huntera na konsole z rodziny PlayStation, w drugiej odsłonie seria Toukiden skręca w swoją własną, quasi-sandboksową stronę. Ale w głębi duszy to wciąż soczysta gra RPG akcji o eksterminowaniu wielkich potworów.

Recenzja gry Mass Effect: Andromeda – znajoma podróż w nieznane
Recenzja gry Mass Effect: Andromeda – znajoma podróż w nieznane

recenzja gry20 marca 2017

5 lat przyszło nam czekać na kolejną odsłonę sagi Mass Effect. Tym razem bez Sheparda, bez znajomych towarzyszy i w zupełnie nowej galaktyce. Czy najnowsza gra BioWare spełnia oczekiwania fanów i zachęca nowe pokolenie do podróży kosmicznych?

Recenzja gry NieR: Automata – RPG inne niż wszystkie
Recenzja gry NieR: Automata – RPG inne niż wszystkie

recenzja gry19 marca 2017

Na początku marcu serca publiczności skradła nowa Zelda, ale warto pamiętać, że to nie jedyna wybitna produkcja, jaka wyszła w tym czasie. Przed Wami NieR: Automata – dzieło geniuszy (ale i szaleńców) z Platinum Games.

Recenzja gry FlatOut 4: Total Insanity – są błędy, ale jest i frajda
Recenzja gry FlatOut 4: Total Insanity – są błędy, ale jest i frajda

recenzja gry17 marca 2017

Prawie 10 lat czekaliśmy na godną kontynuację serii FlatOut. Zrobienie czegoś lepszego niż koszmarna „trójka” nie było trudne, ale FlatOut 4 i tak mile zaskakuje... Choć jest tak arcade’owy, że lepiej sprawdziłby się w gruncie rzeczy jako nowy Burnout.

Recenzja gry LEGO Worlds – to nie jest nowy Minecraft
Recenzja gry LEGO Worlds – to nie jest nowy Minecraft

recenzja gry16 marca 2017

Klocki LEGO bawią już kilkadziesiąt lat. Od kilkunastu trafiają także do gier wideo i zazwyczaj wychodzą z tego całkiem udane produkcje. Jak więc do tego doszło, że LEGO Worlds zawiodło oczekiwania?

Recenzja gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild – sandboks wymyślony na nowo
Recenzja gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild – sandboks wymyślony na nowo

recenzja gry14 marca 2017

Zmiana konwencji przy jednoczesnym pozostawieniu elementów tradycyjnie kojarzonych z serią – oto nowa Zelda. Najlepszy tytuł startowy w historii branży, którego odkrywanie to jedna z największych przygód w życiu gracza.

Recenzja gry Styx: Shards of Darkness – goblin niechętnie uczy się nowych sztuczek
Recenzja gry Styx: Shards of Darkness – goblin niechętnie uczy się nowych sztuczek

recenzja gry14 marca 2017

Styx znowu zabija, skrada się, robi się niewidzialny i wymyśla kreatywne zastosowania dla swoich klonów. Niespecjalnie interesuje go natomiast nauczenie się czegokolwiek nowego. Słowem, Shards of Darkness to solidny sequel, ale bez efektu „wow”.

No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy
No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy

gramy dalej13 marca 2017

Po całkowicie zmieniającym podejście do gry Foundation Update twórcy No Man’s Sky, czyli jednej z najgłośniejszych wtop zeszłego roku, kontynuują próbę odkupienia win i odzyskania zaufania graczy.

Recenzja gry Ghost Recon: Wildlands – kooperacja ponad wszystko
Recenzja gry Ghost Recon: Wildlands – kooperacja ponad wszystko

recenzja gry6 marca 2017

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands stara się pogodzić zwolenników strzelanin zręcznościowych i taktycznych. Jednak to, co mu chyba najlepiej wyszło, to… symulator wycieczki krajoznawczej do egzotycznego kraju.

Tom Clancy's The Division rok po premierze – Ubisoftu ratowanie przebojowej strzelanki
Tom Clancy's The Division rok po premierze – Ubisoftu ratowanie przebojowej strzelanki

gramy dalej3 marca 2017

The Division przeszło wyjątkowo ciężką chorobę wieku dziecięcego; kilka miesięcy po premierze gra był wręcz w stanie agonii. Na szczęście sztab doktorów z Ubisoftu i studia Massive wykazał determinację, by uratować pacjenta – i udało im się tego dokonać.

Recenzja gry Torment: Tides of Numenera – Planescape XXI wieku
Recenzja gry Torment: Tides of Numenera – Planescape XXI wieku

recenzja gry28 lutego 2017

Po latach niezliczonych przesunięć premiery Torment: Tides of Numenera w końcu trafił na rynek. Czy warto było tyle czekać? Absolutnie tak!

Recenzja gry 911 Operator –  Operator numeru alarmowego znad Wisły
Recenzja gry 911 Operator – Operator numeru alarmowego znad Wisły

recenzja gry26 lutego 2017

Zawód dyspozytora służb ratunkowych to niezwykle odpowiedzialne zajęcie, co potwierdza produkcja rodzimego studia Jutsu Games. Operator numeru alarmowego zdecydowanie zasługuje na poświęceniu mu czasu, pomimo pewnych problemów.

Recenzja gry Night in the Woods – Twin Peaks spotyka Cartoon Network
Recenzja gry Night in the Woods – Twin Peaks spotyka Cartoon Network

recenzja gry25 lutego 2017

Gdy Twin Peaks spotyka Stranger Things, a wszystko ubrane jest w stylistykę rodem z Cartoon Network to rodzi się Night in the Woods, czyli świetny „indyk” z naciskiem na melancholijny klimat i niebanalną historię.

Recenzja gry Dragon Ball: Fusions – taktyczne RPG, które zepsuła powtarzalność
Recenzja gry Dragon Ball: Fusions – taktyczne RPG, które zepsuła powtarzalność

recenzja gry25 lutego 2017

Nad marką Dragon Ball ciąży fatum – ciągle czekamy na grę wideo godnie reprezentującą mangowo-animowany pierwowzór. Ostatnia próba przełamania klątwy jest dość odważna. Dragon Ball: Fusions to miks bijatyki, taktycznego RPG i… pinballa.

Nowości w Path of Exile – umiera król, niech żyje król!
Nowości w Path of Exile – umiera król, niech żyje król!

gramy dalej22 lutego 2017

Gdy Diablo III nie może podnieść się z kolan, Path of Exile wyrasta na nowego króla gatunku hack’n’slash. Upadek hitu Blizzarda przypieczętowuje tona nowości, które studio Grinding Gear Games zamierza wprowadzić do swojej darmowej gry.

Recenzja gry Berserk and the Band of the Hawk – tylko dla fanów
Recenzja gry Berserk and the Band of the Hawk – tylko dla fanów

recenzja gry21 lutego 2017

Berserk and the Band of the Hawk to przyzwoita gra, ale sięgnąć po nią powinni raczej fani gier spod znaku Dynasty Warriors lub miłośnicy anime Berserk. Reszta nie ma czego tutaj szukać.

Recenzja gry For Honor – ten system walki zasługuje na więcej
Recenzja gry For Honor – ten system walki zasługuje na więcej

recenzja gry21 lutego 2017

For Honor ma potencjał, ale Ubisoft musi jeszcze nad grą popracować, bo na razie frajdę psuje słaba infrastruktura sieciowa i mikropłatności. Francuska firma znana jest ze skutecznego naprawiania swoich dzieł – czas na For Honor.

Recenzja gry Horizon Zero Dawn – więcej takiego postapo!
Recenzja gry Horizon Zero Dawn – więcej takiego postapo!

recenzja gry20 lutego 2017

Na Horizon Zero Dawn czekaliśmy długo, niecierpliwie chłonąc kolejne materiały graficzne, serwowane przez twórców. Teraz, po kilkudziesięciu godzinach z tytułem, wiemy, że było warto wyglądać tego sandboksowego RPG-a. To kolejny świetny „ex” PlayStation.

Recenzja gry Halo Wars 2 – solidna alternatywa dla StarCrafta
Recenzja gry Halo Wars 2 – solidna alternatywa dla StarCrafta

recenzja gry19 lutego 2017

Istnieje kilka poziomów szaleństwa. Próby stworzenia RTS-a na konsolę dotąd wyprzedzał chyba tylko skok na bungee bez bungee. Halo Wars 2 deweloperskiego duetu 343 Industries i Creative Assembly dobitnie pokazuje, że czasy się zmieniają.

Diablo III w wersji 2.5.0 – pomysłu na rozwój gry nadal brak
Diablo III w wersji 2.5.0 – pomysłu na rozwój gry nadal brak

gramy dalej16 lutego 2017

Diablo III ciągle ma masę fanów i wielu graczy, co nie zawsze idzie w parze. Niestety, twórcom nadal brakuje pomysłów na to, żeby w interesujący sposób rozwijać grę. Aktualizacja 2.5.0 nie wniesie wiele...

Recenzja gry Sniper Elite 4 – strzelec wyborowy w formie, choć z zadyszką
Recenzja gry Sniper Elite 4 – strzelec wyborowy w formie, choć z zadyszką

recenzja gry13 lutego 2017

Sniper Elite 4 zabiera nas do tak wytęsknionych w strzelankach czasów II wojny światowej… i czyni to w charakterystycznym dla siebie stylu – bardzo dobrym, ale podobnym do tego z poprzedniej gry Rebellionu.

Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro
Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

recenzja gry11 lutego 2017

Władać światem – jakże kusząca to myśl. W Realpolitiks, polskiej produkcji inspirowanej Europą Universalis, taka możliwość jest w zasięgu ręki. Czy jednak uproszczona mechanika przypadnie do gustu miłośnikom strategii?