Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 września 2011, 09:32

autor: Marek Oramus

Szef firmy THQ o przewadze "chmury" nad nośnikami fizycznymi

Podczas konferencji dotyczącej rozgrywki w chmurze, szef firmy THQ stwierdził, że w przyszłości takie rozwiązanie przyczyni się do zaprzestania wydawania gier na płytach. Spowoduje to zmniejszenie kosztów dla wydawców i tym samym obniżkę cen w sklepach.

Brian Farrell, dyrektor generalny firmy THQ, przedstawił podczas odbywającej się w Kalifornii konferencji poświęconej rozgrywce w chmurze (ang. cloud gaming), jakie korzyści dla wydawców oraz potencjalnych klientów może zapewnić to coraz popularniejsze rozwiązanie. Ponownie poruszył także kwestię licznych dodatków DLC do gry Saints Row: The Third, które mają się ukazywać przez wiele miesięcy po premierze.

Szef firmy THQ o przewadze 'chmury' nad nośnikami fizycznymi - ilustracja #1

Zdaniem Farrella, dzięki zastosowaniu przechowywania danych na zewnętrznych serwerach, w przyszłości całkowicie zbędne okażą się nośniki fizyczne. Spowoduje to zmniejszenie barier wejścia na rynek elektronicznej rozrywki dla mniejszych wydawców. Skorzystają na tym również gracze, gdyż firmy nie będą musiały ponosić dodatkowych kosztów związanych z tłoczeniem płyt.

Choć istnieje ryzyko, że branżowi potentaci wykorzystaliby te oszczędności do zwiększenia zysków, a nie obniżenia cen produktów, to z czasem konkurencja z pewnością wymusiłaby zmianę tego nastawienia. Farrell uważa, że sama technologia nie przyniesie korzyści dla końcowych odbiorców. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku dążenie producentów i wydawców do wykorzystania jej potencjału.

Szef firmy THQ o przewadze 'chmury' nad nośnikami fizycznymi - ilustracja #2

Szef THQ sądzi, że umiejętne zastosowanie grania w chmurze może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania gracza zakupionym tytułem. W celu zatrzymania klienta na jak najdłużej powinno się ciągle dodawać nową zawartość, która zwiększy żywotność produktu. W ramach przykładu nawiązał do zbliżającej się premiery gry Saints Row: The Third.

Zgodnie z zapowiedziami, firma THQ zamierza wydawać dodatki DLC do tej produkcji przez ponad 10 miesięcy od momentu debiutu. Takie podejście jest związane z dążeniem do podwojenia w 2011 roku sprzedaży za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji. Pozostaje jedynie pytanie, co jeśli trzecia część serii Saints Row nie spotka się z entuzjastycznym przyjęciem przez graczy? Duża liczba zamówień przedpremierowych może w tym wypadku okazać się niewystarczająca.

Szef firmy THQ o przewadze 'chmury' nad nośnikami fizycznymi - ilustracja #3

Gra Saints Row: The Third ukaże się w Europie 18 listopada na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Jej polskim dystrybutorem jest firma CD Projekt, która przygotowała kinowe spolszczenie (napisy).