Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2020, 11:22

Starfield i TES 6 dogonią XXI wiek; rewolucyjne zmiany w silniku Bethesdy

Starfield i The Elder Scrolls VI działają na nowej wersji silnika Creation. Bethesda obiecuje największy skok jakościowy od czasów premiery The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Starfield i TES 6 dogonią XXI wiek; rewolucyjne zmiany w silniku Bethesdy - ilustracja #1
Gry Bethesdy wreszcie nie będą straszyły grafiką?
W SKRÓCIE:
  1. Firmy Bethesda Softworks i Zenimax zostały kupione przez firmę Microsoft za 7,5 miliarda dolarów.
  2. Z transakcji zadowolone są obie strony. Todd Howard z Bethesdy, komentując ten ruch, wyraził się pozytywnie o możliwościach, jakie zaoferuje jego zespołowi Microsoft.
  3. Nowa generacja konsol pozwoliła na przebudowę silnika Creation, co przełoży się na największy skok jakościowy od czasów The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Firma Bethesda informuje, że silnik graficzny, który wykorzystywany jest przy tworzeniu Starfield i The Elder Scrolls VI, został poddany gruntownej renowacji. Według Todda Howarda będą to największe zmiany, jakie zajdą w silniku Creation (powstałym na bazie starego Gamebryo) od czasów The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Informacja pojawiła się jako część oficjalnego komentarza do wczorajszej transakcji, w ramach której Microsoft nabył Zenimax i Bethesdę za 7,5 miliarda dolarów. Wejście pod parasol tak dużej firmy ma zapewnić deweloperom pracującym nad Starfield i The Elder Scrolls VI niezbędne narzędzia potrzebne do rozwoju silnika.

Ewoluowaliśmy wraz z każdą generacją konsol. Od modyfikacji do Fallout 4 na konsoli, które pobrano ponad miliard razy, aż po najnowsze technologie napędzające Xboksa Series S i X. Nowe konsole zostały zoptymalizowane pod ogromne światy, które uwielbiamy tworzyć. Skok generacyjny objawia się nie tylko w przypadku jednostki graficznej, ale także w mocniejszym procesorze i streamowaniu danych z dysku SSD. Dzięki temu byliśmy w stanie odświeżyć nasz silnik graficzny. Jest to największy skok jakościowy od czasów The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nowe technologie napędzą naszą nową markę - Starfield - oraz The Elder Scrolls VI.

Mając na uwadze, że gry tworzone przez Bethesda Game Studios nie należą do najładniejszych (delikatnie mówiąc), każda modyfikacja silnika, która przełoży się na poprawę wizualnej strony ich gier oraz warstwy technicznej zostanie przyjęta wyjątkowo ciepło. Warto jednak słowa Todda Howarda brać z dystansem, gdyż jest on znany z częstego mijania się z prawdą.

  1. Oficjalna strona firmy Bethesda

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej