Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2021, 11:19

Informator zdradza, dlaczego Star Wars Battlefront 3 nie powstanie

Tom Henderson, znany informator, ujawnił, dlaczego firma Electronic Arts nie dała zielonego światła projektowi Star Wars: Battlefront 3. Problemem są wysokie koszty licencji Disneya.

W SKRÓCIE:
  1. Studio DICE chciało rozpocząć prace nad Star Wars: Battlefront 3.
  2. Firma Electronic Arts nie zgodziła się na to z uwagi na drogie opłaty licencyjne dla Disneya.

Studio DICE chciało rozpocząć prace nad Star Wars: Battlefront 3, jednak firma Electronic Arts nie wyraziła na to zgody i projekt poszedł do kosza. Powodem, według znanego informatora Toma Hendersona, są wysokie koszty licencji, przez które gra musi sprzedać się o 20% lepiej niż tytuły, które reprezentują marki należące do samego EA, żeby się zwrócić.

Plotki o Star Wars: Battlefront 3 pojawiały się co jakiś czas. Możemy więc uznać, że coś było na rzeczy. Jednak według doniesień informatora, DICE ma pracować nad kolejną odsłoną serii Battlefield, która znajduje się w fazie prototypowania.

Informator zdradza, dlaczego Star Wars Battlefront 3 nie powstanie - ilustracja #1
Źródło: https://twitter.com/_Tom_Henderson_

Według Hendersona powstanie trzeciej odsłony Battlefronta nie jest niemożliwe. Jednak z uwagi na to, że zespół opuściły osoby odpowiedzialne za Star Wars: Battlefront 2 (reżyser kreatywny Dennis Bränvall, designer rdzenia rozgrywki Christian Johannesé i główny designer bohaterów Guillaume Mroz), jest to mało prawdopodobne.

Dla wielu osób decyzja Electronic Arts może wydawać się bardzo dziwna. Star Wars: Battlefront 2 po wielu aktualizacjach jest cenione przez fanów serii. Na tyle, że swego czasu powstała petycja prosząca o DLC, za które gracze chcieli zapłacić. Gdy gra dostępna była za darmo w Epic Games Store, zagrało w nią 19 milionów użytkowników tej platformy, co pokazuje gigantyczny potencjał, który tkwi w tej marce.

  1. Strona gier Star Wars od EA

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej