Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2024, 09:43

autor: Adrian Werner

EA porzuciło Star Wars: Battlefront 2, więc fani tworzą moda, który doda dedykowane serwery i inne ulepszenia

W tym miesiącu ma zadebiutować Kyber V2, czyli projekt, który doda do gry Star Wars: Battlefront II m.in. prywatne serwery, tryb obserwatora oraz automatyczne instalowanie modyfikacji.

Źródło fot. EA
i

Studio DICE i firma Electronic Arts już dawno zapomniały o Star Wars: Battlefront II, co najlepiej pokazuje fakt, że ostatnia aktualizacja z nową zawartością wyszła w 2020 roku. Jednak gracze ani myślą porzucać tej produkcji, a pewna grupa od dłuższego czasu rozwija modyfikację Kyber, której celem jest zapewnienie tej strzelance solidnej przyszłości. Obecnie moderzy kończą pracę nad wyczekiwaną wersją V2 tego projektu. Zapowiada się ona imponująco.

Już pierwsza wersja Kybera, wydana w 2021 roku, była przydatna, ale jej funkcjonalność blednie w porównaniu z tym, co zaoferuje edycja V2.

  1. Mod pozwoli wreszcie na stawianie własnych dedykowanych serwerów, działających 24 godziny na dobę na odrębnym sprzęcie (naszym własnym lub wypożyczonym od dostawców tego typu usług) Twórcy Kybera postawią także kilka swoich. Poza tym nie zabraknie tradycyjnych prywatnych rozgrywek, w których rolę tymczasowego serwera będzie pełnił pecet hosta.
  2. Projekt ułatwi korzystanie z modów. Klient Kybera V2 zostanie zintegrowany z bazą danych serwisu NexusMods i pozwoli na blyskawiczne instalowanie modyfikacji oraz unikanie konfliktów między nimi. Wreszcie przestanie być konieczne korzystanie z niewygodnego zestawu FrostyModManager.
  3. Jeśli dołączymy do zabawy na serwerze korzystającym z modów, to Kyber V2 automatycznie pobierze i zainstaluje je wszystkie.

Kyber V2 zaoferuje także mocno ulepszony launcher. Ma on wymagać wprowadzenia danych logowania na konto EA, ale gdy już to zrobimy, nie będziemy więcej musieli korzystać z programu EA App do uruchamiania gry, nawet wtedy, gdy będziemy bawili się na oficjalnych serwerach przygotowanych przez DICE.

Autorzy obiecują także mocno ulepszoną przeglądarkę serwerów z wieloma nowymi opcjami sortowania i filtrowania wyników. Poza tą funkcjonalnością ma ona również pełnić rolę centrum społeczności i z jej poziomu organizowane będą także regularnie różnorodne eventy dla graczy, jak również przekazywane informacje o ważnych wydarzeniach związanych z grą.

Kyber V2 zaoferuje też rozbudowany tryb obserwatora, pozwalający swobodnie śledzić rozgrywki bez zajmowania slotów przeznaczonych dla samych graczy. Ponadto projekt ma wprowadzić rozszerzone opcje moderacji. Dodany zostanie również czat głosowy, aktywowany jedynie dla graczy znajdujących się blisko siebie.

Wersja V2 Kybera zaoferuje m.in. nową przeglądarkę serwerów. Źródło fot. Armchair Developers. - EA porzuciło Star Wars: Battlefront 2, więc fani tworzą moda, który doda dedykowane serwery i inne ulepszenia - wiadomość - 2024-04-09
Wersja V2 Kybera zaoferuje m.in. nową przeglądarkę serwerów. Źródło fot. Armchair Developers.

Testy Kybera V2 mają wystartować do połowy kwietnia. Osoby chcące wziąć w nich udział wciąż mogą zgłosić się na oficjalnej stronie. Pełna wersja moda ma zadebiutować jeszcze w tym miesiącu, ale twórcy ostrzegają, że projekt może zostać opóźniony, jeśli podczas testów wykryte zostaną nieznane do tej pory problemy.

Wszystko to brzmi bardzo obiecująco. Można wręcz stwierdzić, że z Kyberem V2 gra Star Wars: Battlefront II wreszcie stanie produkcją, jaką powinna być w dniu premiery. Fanowskie wsparcie dla tytułu jest tym bardziej istotne, że DICE nie tylko zaprzestało rozwoju, ale też porzuciło plany opracowania trzeciej części cyklu. Zapotrzebowanie na dalsze wsparcie jest wysokie – na samym Steamie wczoraj w SWBF2 bawiło się 1728 graczy równocześnie, a mowa tu o tytule, który w tym serwisie zadebiutował trzy lata po premierze, wiec wielu fanów kupiło ten tytuł wcześniej bezpośrednio od EA.

  1. Oficjalna strona projektu Kyber

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej