Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2023, 19:55

EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika

Firma Electronic Arts zmienia filozofię odnośnie do silnika Frostbite i chce, by twórcy wykorzystywali odpowiedni engine do swoich produkcji. To firma ma zadbać, by jej technologia była najlepszym wyborem.

Źródło fot. Mass Effect: Andromeda / BioWare / Electronic Arts.
i

Firma Electronic Arts otwiera kolejny rozdział w historii silnika Frostbite. Wydawca zaprezentował nowe logo, które (jak czytamy we wpisie na oficjalnej stronie spółki) ma reprezentować tę technologię jako „platformę wspólnej innowacji” i „autentyczne partnerstwo” z twórcami.

Pomijając omówienie genezy zmienionego „odcisku ręki”, EA podkreśliło, że Frostbite ma stać się „silnikiem nowej generacji” (nie ujawniając jednak jakichkolwiek technicznych szczegółów szykowanej modernizacji). Zmienić ma się też „filozofia” technologii: firma położy „nowy nacisk na partnerstwo z zespołami i twórcami”.

EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika - ilustracja #1

Ewolucja logo technologii Frostbite.Źródło: Electronic Arts.

Co ciekawe, we wpisie zaznaczono, że choć Frostbite powstał „specjalnie dla EA”, studia wydawcy mają wolną rękę w wyborze silnika dla swoich projektów. To firma ma postarać się, by jej własna technologia była najlepszym wyborem dla gier tworzonych przez należące do niej zespoły:

Frostbite został opracowany specjalnie dla EA i jesteśmy głęboko zaangażowani w tworzenie najlepszych narzędzi oraz technologii dla naszych gier. W tej nowej erze naszą misją jest zjednoczenie i wzmożenie wiedzy oraz wysiłków każdego zespołu EA, który korzysta z Frostbite, dostosowując się do ich unikalnych potrzeb w sposób, w jaki tylko my potrafimy to zrobić.

Zespoły EA mogą tworzyć gry na dowolnym silniku. To naszym zadaniem jest sprawienie, że Frostbite będzie najlepszym wyborem dla naszych gier.

Ta ostatnia informacja zdaje się być zgodna z prawdą (vide wykorzystanie Unreal Engine 5 przez twórców nowego Mass Effecta) i zapewne cieszy deweloperów (oraz graczy). Tym bowiem zdarzało się narzekać na Frostbite. To problemy z ową technologią miały dać się we znaki w trakcie prac nad takimi tytułami jak Anthem oraz Dragon Age: Inkwizycja. Nawet studio DICE, w którym powstał Frostbite, rzekomo nie uniknęło kłopotów.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej