Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2023, 14:15

autor: Kamil Kleszyk

„BioWare przestało traktować nas fair”, twórca Dragon Age o roli scenarzystów w grach

Trwający aktualnie w Stanach Zjednoczonych strajk scenarzystów zatacza coraz szersze kręgi. Okazuje się, że również w branży gier twórcy narracji nie mają łatwego życia. O kulisach trudnej pracy w studiu BioWare opowiedział współautor serii Dragon Age.

Źródło fot. BioWare
i

Wraz z początkiem tygodnia w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się wielki strajk scenarzystów. Chcą oni w ten sposób zwrócić uwagę na problem niedostatecznego docenienia ich wkładu w branżę rozrywkową, a co za tym idzie, płacy niewspółmiernej do wysiłków. Z takiego stanu rzeczy niezadowoleni są również twórcy gier, a przynajmniej takie można odnieść wrażenie po serii tweetów, jakie ostatnio opublikował scenarzysta serii Dragon Age, David Gaider.

Stwierdził on, że autorzy narracji w studiu BioWare – które kojarzone jest ze świetnymi historiami w swoich produkcjach – z czasem przestali być doceniani. Gaider dodał, iż scenarzyści postrzegani są jako osoby próbujące niejako tylnymi drzwiami wejść do świata gamingu, mimo że nie posiadają ku temu odpowiednich predyspozycji, takich jak chociażby umiejętność programowania czy tworzenia grafik.

Nawet w BioWare, które zbudowało swój sukces i reputację na dobrych opowieściach i postaciach, powoli zmieniono podejście i przestano nas traktować fair... zamiast tego po cichu odnoszono się do nas z niechęcią, a przez przeznaczanie sporych budżetów na napisanie dobrej historii postrzegano nas jako osoby hamujące rozwój studia – czytamy w poście.

Twórca wyjaśnił, że właśnie przez takie traktowanie postanowił kilka lat temu zakończyć swoją przygodę z BioWare.

Może to brzmi jak ciężki zarzut, ale to właśnie przez to w 2016 roku odszedłem ze studia. Nagle wszystkie osoby decyzyjne zaczęły się zastanawiać: „dlaczego mamy coraz gorsze opowieści?”. Przecież dobra historia robi się sama, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, a nie dlatego, że studio musi wspierać swoich scenarzystów i odpowiednio ustalać priorytety – dodał z ironią Gaider.

Do momentu napisania tej wiadomości przedstawiciele studia nie skomentowali wypowiedzi scenarzysty.

Na koniec przypomnijmy, że Gaider zajmował w BioWare stanowisko głównego scenarzysty przy grach Dragon Age: Początek, Dragon Age II oraz Dragon Age: Inkwizycja. Po 17 latach zdecydował się odejść z firmy. W 2019 roku został współzałożycielem Summerfall Studios. Obecnie pracuje on nad projektem Stray Gods, który ma zadebiutować na rynku 3 sierpnia (na Steamie udostępniono niedawno jego demo).

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej