Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2022, 21:28

Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021

Grupa CD Projekt zaliczyła ponad dwa razy lepszy pierwszy kwartał w roku 2022 niż 2021. Niemała w tym zasługa studia CD Projekt Red i sprzedaży gry Cyberpunk 2077.

Z podsumowania raportu finansowego grupy CD Projekt za pierwszy kwartał 2022 roku dowiedzieliśmy się nie tylko, kiedy ruszy kampania marketingowa dotycząca fabularnego rozszerzenia do Cyberpunka 2077, czy że Wiedźmin 4 znajduje się na etapie preprodukcji. Polska firma przybliżyła również swoją sytuację finansową, która jest ponad dwukrotnie lepsza niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Ponad dwukrotny wzrost zysku

W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. grupa CD Projekt wypracowała 216,15 mln zł przychodów. To „zaledwie” o ok. 19 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale 2021 r. – ale przy mniejszym o ponad 9 mln zł koszcie ich uzyskania. Dlatego też przychód spółki ze sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów wzrósł ze 135,36 mln zł w okresie od stycznia do marca 2021 roku do 168,52 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.

Pomniejszając go m.in. o koszty operacyjne oraz podatek, zysk netto grupy CD Projekt w pierwszym kwartale 2022 r. wyniósł 68,92 mln zł i stanowi 31,9% ogólnej sumy przychodów. To ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2021 r.

Zasługa Cyberpunka 2077

Jak zapewnił wiceprezes zarządu ds. finansowych w naszej rodzimej spółce, Piotr Nielubowicz, duża w tym zasługa świetnej sprzedaży Cyberpunka 2077 – zwłaszcza na konsolach, co wynika z wypuszczenia „next-genowego” patcha (pojawił się 15 lutego). Nic więc dziwnego, że aż 68,85 mln zł z powyższej sumy wypracowało studio CD Projekt Red.

GOG prawie pod kreską

Znacznie gorzej radzi sobie platforma GOG.com. Przychód, jaki wygenerowała w pierwszym kwartale 2022 roku, jest co prawda całkiem spory – wynosi dokładnie 40,39 mln zł – lecz po odliczeniu wszystkich poniesionych wydatków zapewniła ona jedynie 152 tys. zł zysku netto.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej