Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2021, 08:45

autor: Adrian Werner

A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji

Projektant A Plague Tale: Innocence wytłumaczył, ile wysiłku studio Asobo włożyło w stworzenie realistycznych chmar szczurów w grze. Opowiedział również o swoich prognozach względem nowej generacji gier.

Podczas E3 2021 studio Asobo zapowiedziało A Plague Tale: Requiem, czyli kontynuację A Plague Tale: Innocence - popularnej przygodowej gry akcji z 2019 roku. Stojący na czele projektu Kevin Choteau odbył niedawno ciekawą rozmowę z serwisem GamesRadar+, a jednym z jej głównych tematów były szczury.

Deweloper tłumaczy, że od początku prac nad pierwszą częścią studio wiedziało, że właściwe oddanie hord szczurów jest kluczowe dla sukcesu projektu, gdyż pełnią one role zarówno głównego zagrożenia, jak i są elementem wielu zagadek. Dlatego zespół spędził długie godziny oglądając filmy z rzeczywistym zachowaniem dużych grup tych gryzoni. Dużo czasu poświęcono również analizowaniu tego, jak inne gry radzą sobie z symulacją chmar AI, np. tłumów paryżan w Assassin’s Creed: Unity, pająków w Uncharted 3 czy zombie w World War Z.

Twórcy chcieli maksymalnej możliwej liczby szczurów na ekranie, ale także pragnęli uniknąć błędów innych gier, gdzie chmary AI wyglądają imponująco, ale wchodzące w ich skład jednostki nie zachowują się naturalnie. Wysiłek się opłacił, gdyż te gryzonie stały się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów A Plague Tale: Innocence. Do tego opracowano je tak, że nawet pojedynczy osobnik potrafił wywołać u graczy strach.

Kevin Choteau nie chciał zdradzić szczegółów dotyczących A Plague Tale: Requiem. Stwierdził jednak, że już w poprzedniej generacji konsol grafika osiągnęła niemalże szczyt swojego rozwoju. Według niego w przypadku next-genowych gier priorytetem dla deweloperów nie będzie ulepszanie poziomu detali, a zwiększanie realizmu wirtualnego świata, tak aby jak najwięcej jego elementów było interaktywnych i dynamicznie reagowało na poczynania gracza i AI. Ta wypowiedź daje pewne pojęcie o tym, w jakim kierunku zmierza sequel.

Przypomnijmy, że A Plague Tale: Requiem zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra dostępna będzie również na Nintendo Switch, ale na tej platformie sprzętowej wykorzysta technologię streamingu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry A Plague Tale: Innocence
  2. Recenzja gry A Plague Tale: Innocence – średniowieczne The Last of Us
  3. A Plague Tale: Innocence – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej