33. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 33. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Europa Universalis IV: Art of War
Strategiczne 30 października 2014
Czwarty niesamodzielny dodatek do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Art of War koncentruje się na wydarzeniach związanych z wojną trzydziestoletnią, w którą oprócz Świętego Cesarstwa Rzymskiego oraz katolickiej dynastii Habsburgów, zaangażowane były niemal wszystkie kraje ówczesnej Europy.
Scourge of War: Waterloo
Strategiczne 9 czerwca 2015
Druga odsłona wysoko ocenianej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez niezależne studio NorbSoftDev. Scourge of War: Waterloo przenosi nas do Europy czasów napoleońskich. Gra skupia się na tytułowej bitwie pod Waterloo, jednym z najsłynniejszych starć w historii, w którym armia Bonapartego została doszczętnie rozbita przez angielsko-pruskie wojska koalicyjne.
War Wind
Strategiczne 23 października 1996
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.
Planetary Annihilation: Titans
Strategiczne 18 sierpnia 2015
Rozszerzona edycja gry Planetary Annihilation, stworzona przez studio Uber Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł może pochwalić się 21 nowymi jednostkami (w tym pięcioma przedstawicielami klasy Titan), planetami z wielopoziomowym terenem, specjalnym wariantem rozgrywki ochrzczonym mianem Bounty, poprawą ogólnego balansu rozgrywki i udoskonalonym samouczkiem. Schemat rozgrywki w Planetary Annihilation: Titans oparto na legendarnym Total Annihilation.
Europa Universalis IV: The Cossacks
Strategiczne 1 grudnia 2015
Siódme pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2013 roku globalnej strategii czasu rzeczywistego Europa Universalis IV. Wbrew nazwie dodatku, nie skupia się on tylko i wyłącznie na tytułowej, wieloetnicznej grupie Kozaków, lecz oferuje całościowe modyfikacje rozgrywki, rozwijające zabawę po stronie praktycznie każdej frakcji. Na pierwszy plan wysuwają się tu kolejne zmiany w mechanice prowincji, polegające m.in.
Warcraft: Armies of Azeroth
Strategiczne prace wstrzymane
Opracowany przez ekipę WCR_Team fanowski remake kultowej strategii WarCraft III, wydanej przez firmę Blizzard Entertainment w 2002 roku. Tytuł dostępny jest jako bezpłatna modyfikacja na silniku StarCrafta II, a do jego uruchomienia wystarczy pobranie darmowej Edycji Starter tejże gry. WarCraft: Armies of Azeroth wiernie odtwarza fabułę pierwowzoru, opowiadającą o toczącej się w krainie Azeroth rywalizacji ludzi, orków, nieumarłych oraz nocnych elfów.
Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.
Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.
AI War: Fleet Command
Strategiczne 22 października 2009
Ambitna strategia czasu rzeczywistego, w której prowadzimy bitwy na skalę międzygalaktyczno przeciwko zaawansowanej sztucznej inteligencji. Podczas zabawy dowodzimy ogromnymi armiami złożonymi z setek tysięcy jednostek, ale nie musimy wydawać wszystkich poleceń – gra wykonuje część pracy za nas. W AI War pojawia się też tryb kooperacji, w którym grupa graczy walczy po tej samej stronie.
Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.
Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.
Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.
Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.
Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.
Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.
Graviteam Tactics: Operation Star
Strategiczne 1 listopada 2011
Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.
Tower Wars
Strategiczne 14 sierpnia 2012
Tower Wars nawiązuje do klasycznych strategii z gatunku Tower defence – bronimy naszą bazę przy pomocy wymyślnych wież i umocnień jednocześnie wysyłając fale jednostek bojowych przeciw wrogom. Gra powstała za sprawą studia SuperVillain (Dungeon Siege: Throne of Agony).
Folk Tale
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 maja 2013)
Wzorowana na kultowej serii The Settlers ekonomiczna strategia RTS autorstwa niezależnego studia Games Foundry. Akcja Folk Tale toczy się w ukazanej z lekkim przymrużeniem oka krainie fantasy, a zadaniem gracza wcielającego się w rolę władcy jest poprowadzenie swoich niezbyt rozgarniętych podwładnych ku dobrobytowi. Podczas zabawy zajmujemy się rozwijaniem gospodarki naszego królestwa, pozyskiwaniem surowców, rozbudową wiosek i zapełnianiem naszego skarbca złotem.
Oddworld: Hand of Odd
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego studia Just Add Water, osadzona w uniwersum Oddworld. Gracz może stanąć po stronie Mudokonów bądź Glukkonów i w zależności od wyboru, chronić przyrodę lub też starać się ją maksymalnie eksploatować. W grze spotykamy znane z serii postacie, jak m.in. Abe, Munch, Lulu czy Humphrey.
Rise of Venice
Strategiczne 27 września 2013
Rise of Venice to opracowana przez studio Gaming Minds ekonomiczna strategia, stanowiąca rozwinięcie rozwiązań z serii Patrician i Port Royale. Gracze wcielają się w kupca weneckiego i muszą zarówno rozwijać swoje handlowe imperium, jak i dowodzić własną flotą w trakcie bitew morskich.
Satellite Reign
Strategiczne 28 sierpnia 2015
Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.
Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.
Command: Modern Air/Naval Operations
Strategiczne 24 września 2013
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, opracowana we współpracy studia Warfare Sims z uznanym wydawcą – firmą Slitherine. Command: Modern Air/Naval Operations pozwala graczom przejąć dowodzenie nad flotą złożoną z lotniskowców i okrętów wsparcia, a także samolotów szturmowych oraz transportowych. Podczas zabawy możemy wziąć udział w kilkudziesięciu scenariuszach, odnoszących się zarówno do wydarzeń historycznych, jak i całkowicie fikcyjnych, rozgrywających się w niedalekiej przyszłości.